"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

MorDk

Team Putte skriver:

Ja så må man finde på noget andet

Jeg ser stadig intet galt i et klask over fingrene hvis de bare ik vil hører efter Jeg ser absolut ik et klask over fingrene som vold eller overgreb som alle i andre åbenbart gør Husk nu at man heller ik skal dømme ud fra det skrevne ord, for det er for nemt at tro en masse blot man melder en ting ud

Jeg forstår bare ikke at man kan sys det er OK!

Et dask over fingrene er i min verden "vold" (kan også betegnes som psykisk vold) Nå, men jeg har oplevet en mor der fx. tog fat i sit barn og gav ham et dask fordi han slog et andet barn!

Øhhh?

"Du må ikke slå.... DASK" Ej men hallo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

MorDk

MafiaWars skriver:

Til JA-sigerneå hvis du laver den samme fejl mere end én gang på arbejdet er det jo naturligvis også OK at chefen lige klapper jer en ???.Hvordan vil i kunne lære jeres barn at man ikke må slå hvis i selv praktiserer det ?.Fjern dog barnet fra den situation/ting der tilsyneladende er SÅ fristende at barnet må pille ved den igen og igen istedet for at slå.Også selvom i må fjerne barnet 1000 gange...Hvori ligger det appellerende i at barnet frygter jer fremfor respekterer jer ?.Det er jo ikke velopdragne børn i ender ud med, det er skræmte børn...Hvor må det dog være trist at være barn i jeres familie

Godt skrevet!!

Anmeld

9. december 2012

MorDk

Jeg kunne ALDRIG finde på at slå eller daske til mine unger! ALDRIG!

Anmeld

10. december 2012

Fenja09

For lige at nævne det eks. med vandskålen, så har vi herhjemme også vandskåle både til hund og katte. Hvis vores datter ikke kan lade dem være efter mange gange "nej det må du ikke" og efter at vi har fjernet hende utallige gange - ja, så sætter vi vandskålene væk. Og så snart hendes opmærksomhed er et andet sted kommer de ned igen.

Derudover kan man sige, at det ikke er det værste at børnene piller ved vandskålen, det er trods alt kun vand.

Så nej, jeg hverken klasker, dasker eller slår min lille pige.

/Fenja

Anmeld

10. december 2012

Dorthe1986

Fenja09 skriver:

For lige at nævne det eks. med vandskålen, så har vi herhjemme også vandskåle både til hund og katte. Hvis vores datter ikke kan lade dem være efter mange gange "nej det må du ikke" og efter at vi har fjernet hende utallige gange - ja, så sætter vi vandskålene væk. Og så snart hendes opmærksomhed er et andet sted kommer de ned igen.

Derudover kan man sige, at det ikke er det værste at børnene piller ved vandskålen, det er trods alt kun vand.

Så nej, jeg hverken klasker, dasker eller slår min lille pige.

/Fenja

Anmeld

10. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

.... Nej?!

Anmeld

10. december 2012

CaWi

Umiddelbart ville jeg sige nej det er ikke okay. Kunne aldrig finde på at slå mit barn.

I dag er folk: ikke egnet som forældre/dårlige forældre osv hvis man slår sine børn. Fair nok - det er jo ulovligt den dag i dag.
Men ærlig talt... Hvor mange af os har ikke prøvet at få en røvfuld hvis vi virkelig havde gjort noget forkert? Ja jeg har da, og jeg synes bestemt IKKE at mine forældre har fejlet eller været dårlige forældre.
Jeg er faktisk lidt stødt på mine forældres vegne!!!

Anmeld

10. december 2012

Tona

CAWI skriver:

Umiddelbart ville jeg sige nej det er ikke okay. Kunne aldrig finde på at slå mit barn.

I dag er folk: ikke egnet som forældre/dårlige forældre osv hvis man slår sine børn. Fair nok - det er jo ulovligt den dag i dag.
Men ærlig talt... Hvor mange af os har ikke prøvet at få en røvfuld hvis vi virkelig havde gjort noget forkert? Ja jeg har da, og jeg synes bestemt IKKE at mine forældre har fejlet eller været dårlige forældre.

Jeg har i alt fald prøvet at blive slået så hatten passede derhjemme som barn og jeg syntes at det faktisk er noget der har mærket mig. Jeg bliver stadig rigtig ked af det og føler mig ydmyget når jeg tænker på det.

Jeg bliver ikke persoligt stødt på mine forældres vegne over den debat, for jeg mener faktisk også at de fejlede og var nogle sørgelige eksempler for mig på det punkt. De viste mig med deres handling at det var ok at slå på mig og at jeg var mindre værd end andre (det må jeg jo have været når det kun var mig de slog på og ikke nogen andre mennesker).

Når jeg ser på min datters lille søde ansigt så fatter jeg simpelthen ikke hvordan man kan få sig selv til at stikke en lussing eller hvad forældre nu gjorde da jeg var barn. For ja, der var da mange dengang der lige fik en flad eller en endefuld...desværre.

Anmeld

10. december 2012

Laulund87

Tja dengang vidste man ikke bedre og man så tingene på en anden måde.. Ligesom man kæderøg under graviditet fordi man ikke troede det var skadeligt..

Heldigvis er man (de fleste) i dag blevet klogere på mange områder og ved det ikke hjælper at slå, det ødelægger et barn Så jeg forstår ikke du blever stødt på dine forældres vegne. Jeg bliver ikke stødt på min mors vegne og hun kunne godt finde på at give en lussing fordi hun ikke vidste bedre.

Anmeld

10. december 2012

Fenja09

Laulund87 skriver:

Tja dengang vidste man ikke bedre og man så tingene på en anden måde.. Ligesom man kæderøg under graviditet fordi man ikke troede det var skadeligt..

Heldigvis er man (de fleste) i dag blevet klogere på mange områder og ved det ikke hjælper at slå, det ødelægger et barn Så jeg forstår ikke du blever stødt på dine forældres vegne. Jeg bliver ikke stødt på min mors vegne og hun kunne godt finde på at give en lussing fordi hun ikke vidste bedre.

Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men jeg er fra 1982 og min mor vidste godt at det var forkert at slå sine børn og at det var usundt at ryge under graviditet. Kan godt være at vi har fået et dask over fingerne, men heller ikke mere. Man skal mange flere år tilbage før det var uvidenhed der spillede ind. I de fleste tilfælde er det den sociale arv der giver bagslag.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.