Ja det har rigtig meget at gøre med social arv. Men jeg synes bare ik at mine forældre har fejlet, bare fordi de så ikke har formået at træde fuldstændig ud af den arv
Vil først lige pointere at jeg ikke går ind for at man slår sine børn på den ene eller anden måde, men når det er sagt, så er der også meget stor forskel på hvordan det sker - jeg har en enkelt gang ( efter lige at have tænkt mig om) fået en i rumpen og det var ikke hårdt og uden på bleen - det skyldtes at jeg havde sagt kælling til min mor. Har aldrig kaldt hende det siden og har ingen mén efter det. Kan faktisk ikke huske selve episoden, det er min mor der har fortalt mig det.
Jeg synes heller ikke at min mor har fejlet fordi hun en enkelt gang har givet mig en endefuld, men havde hun brugt det utallige gange istedet for at tale med mig, så ville jeg have ment anderledes. Og hun skulle selvfølgelig slet ikke have tyet til det, men sådan blev det lige den ene gang.
Min mor var fra den generation, hvor det var ok at man lige gav røvfuld når børnene ikke opførte sig ordentlig - og det der var værre, men hun har heldigvis ikke ført det videre. Det handler også meget om, hvem man er og hvad man står for som menneske.
Synes ikke du skal have det skidt på dine forældres vegne eller blive stødt - det er fint at du ikke har mén af at du har fået røvfuld, men man elsker ikke sine forældre mindre fordi man godt kan se at de ikke er fejlfrie og at nogle ting skulle være gjort anderledes.
/Fenja 
Anmeld