"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

MafiaWars

Til JA-sigerne:Så hvis du laver den samme fejl mere end én gang på arbejdet er det jo naturligvis også OK at chefen lige klapper jer en ???.Hvordan vil i kunne lære jeres barn at man ikke må slå hvis i selv praktiserer det ?.Fjern dog barnet fra den situation/ting der tilsyneladende er SÅ fristende at barnet må pille ved den igen og igen istedet for at slå.Også selvom i må fjerne barnet 1000 gange...Hvori ligger det appellerende i at barnet frygter jer fremfor respekterer jer ?.Det er jo ikke velopdragne børn i ender ud med, det er skræmte børn...Hvor må det dog være trist at være barn i jeres familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

NEJ!! Aldrig aldrig aldrig!!!

Anmeld

9. december 2012

Dorthe1986

MafiaWars skriver:

Til JA-sigerneå hvis du laver den samme fejl mere end én gang på arbejdet er det jo naturligvis også OK at chefen lige klapper jer en ???.Hvordan vil i kunne lære jeres barn at man ikke må slå hvis i selv praktiserer det ?.Fjern dog barnet fra den situation/ting der tilsyneladende er SÅ fristende at barnet må pille ved den igen og igen istedet for at slå.Også selvom i må fjerne barnet 1000 gange...Hvori ligger det appellerende i at barnet frygter jer fremfor respekterer jer ?.Det er jo ikke velopdragne børn i ender ud med, det er skræmte børn...Hvor må det dog være trist at være barn i jeres familie

Præcis! Og hvad gør man når et klask over fingrene ikke længere er nok?

Anmeld

9. december 2012

L&V

Team Putte skriver:

Me

Ja så må man finde på noget andet

Jeg ser stadig intet galt i et klask over fingrene hvis de bare ik vil hører efter Jeg ser absolut ik et klask over fingrene som vold eller overgreb som alle i andre åbenbart gør Husk nu at man heller ik skal dømme ud fra det skrevne ord, for det er for nemt at tro en masse blot man melder en ting ud

Men du ville vel ikke gøre det ved et voksent menneske der ikke ville lytte. Så derfor er det vel en afstraffelse.. Og det er ulovligt.. Hvis man ikke kan opdrage uden at sku bruge fysisk afstraffelse og frygt syntes jeg altså der er noget galt. Kan tilgengæld ikke se hvad det er jeg skal tro, du siger du ku finde på det og det forholder jeg mig til

Anmeld

9. december 2012

Thalia

Dustmuz skriver:

Nej det er IKKE ulovligt hehe..

i så fald det er..
find lige den paragraf..

jeg ved at VOLD imod børn er ulovligt.. men vold generelt er ulovligt

Jo det er faktisk ulovligt.

Et klask over fingrene hører ikke under vold men under revselse, og revselsesretten blev afskaffet i 1997 mener jeg det er.

Anmeld

9. december 2012

Thalia

Det er hamrende ulovligt at klapse sine børn på nogen måde - for slet ikke at nævne at man i mine øjne er aldeles uegnet som forælder hvis man ikke evner at opdrage uden at slå.

Revselsesretten blev endeligt afskaffet i 1997 og heldigvis da.

http://da.wikipedia.org/wiki/Revselsesret

Anmeld

9. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Thalia skriver:

Det er hamrende ulovligt at klapse sine børn på nogen måde - for slet ikke at nævne at man i mine øjne er aldeles uegnet som forælder hvis man ikke evner at opdrage uden at slå.

Revselsesretten blev endeligt afskaffet i 1997 og heldigvis da.

http://da.wikipedia.org/wiki/Revselsesret

Anmeld

9. december 2012

Sophie90

Dustmuz skriver:

jeg vil være på tværs og sige JO..

der skal dog lige være en forklaring på mit jo..

hvis barnet ikke "opfatter" at blive flyttet eller der bliver sagt nej gentagne gange, så vil jeg da give et klask over fingerne..

Det vil ikke være et klask som jeg giver min kæreste (hun fortjener dem ski nogen gange)

men et lille et som bare kan mærkes, mens der igen siges nej

og jeg ved i kvinder blive sure, harme og vil hade mig til helved og jeg er ret ligeglad

Så du slår din kæreste og synes det er okay at slå børn og din kæreste vil stadig gerne have barn med dig? 

Anmeld

9. december 2012

modesty

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Nej, det synes jeg ikke. Børn skal have kærlighed og omsorg. Og autoritet, men IKKE fysisk og IKKE afstraffende.

Anmeld

9. december 2012

modesty

Dustmuz skriver:

skal ikke kunne sige om det er vedtaget eller ej..

men vil da mene at et klask over fingrene ikke går under den kategori der foreskrives i dette stykke. altså vold..

legemlig afstraffelse er jo ulovlig i enhver form. men hvem afgøre om et klask/dask/klap over fingrene er afstraffelse..

som jeg ser det lige PT, tror jeg det er et etisk/moralsk spørgsmål, så derfor kan det blive svært og afgøre

"Barnet har ret til omsorg og tryghed. Det skal behandles med respekt for sin person."

Ville du synes at det var omsorgsfuldt og respektfuldt at din chef gav dig et klask over fingrene hvis du sad og spillede 7-kabale i arbejdstiden? Eller ville du føle dig ydmyget og nedværdiget? Jeg ved godt hvordan jeg ville have det...

Et barns hjerne er skruet anderledes sammen end vi voksnes. Barnet forstår ikke et nej før det er blevet gentaget mange, mange gange. Og det hjælper et klask over fingrene ikke på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.