"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Pikku Myy

Dustmuz skriver:

skal ikke kunne sige om det er vedtaget eller ej..

men vil da mene at et klask over fingrene ikke går under den kategori der foreskrives i dette stykke. altså vold..

legemlig afstraffelse er jo ulovlig i enhver form. men hvem afgøre om et klask/dask/klap over fingrene er afstraffelse..

som jeg ser det lige PT, tror jeg det er et etisk/moralsk spørgsmål, så derfor kan det blive svært og afgøre

Ja, du kan selvfølgelig sige at det hverken er en straf eller krænkende, men en opdragelsesforanstaltning, men sådan ser jeg ikke på det.

Må jeg spørge dig om du rent faktisk praktiserer "et rap over naldrene"-metoden, eller om du bare har lyst til at tage diskussionen for diskussionens skyld? For det virker ikke som om du har nogle opdragelsesmæssige argumenter, men mere snakker for din teoretiske ret til at give et (dit?) barn et rap over fingrene ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Dustmuz

Pikku Myy skriver:

Ja, du kan selvfølgelig sige at det hverken er en straf eller krænkende, men en opdragelsesforanstaltning, men sådan ser jeg ikke på det.

Må jeg spørge dig om du rent faktisk praktiserer "et rap over naldrene"-metoden, eller om du bare har lyst til at tage diskussionen for diskussionens skyld? For det virker ikke som om du har nogle opdragelsesmæssige argumenter, men mere snakker for din teoretiske ret til at give et (dit?) barn et rap over fingrene ...

Nu har jeg ikke selv hjemmeboende børn, men jeg ville da bruge metoden, da jeg ikke kan se det skadelige i det..

Anmeld

9. december 2012

Dorthe1986

Dustmuz skriver:

Nu har jeg ikke selv hjemmeboende børn, men jeg ville da bruge metoden, da jeg ikke kan se det skadelige i det..

Du kan ikke se hvor voldsomt det er for et lille barn, når et voksent menneske, bruger sådanne fysiske magtanvendelser? Det der sker er jo at barnet lærer via frygt... Er det virkelig så smart?

Og en anden ting. Hvad vil du gøre den dag et klask over fingrene ikke er nok?

Anmeld

9. december 2012

IG

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Uanset hvad der er sket, er det efter min mening ikke i orden at slå hverken børn eller voksne.

Anmeld

9. december 2012

smokin

LevisMor skriver:

Vi giver et kærlig lille klask, vi slår ikke...

et kærligt klask? Det findes ikke - idioti at tro  

Man slår ikke børn - heller ikke "kærligt".... 

Anmeld

9. december 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Dustmuz skriver:

Nej det er IKKE ulovligt hehe..

i så fald det er..
find lige den paragraf..

jeg ved at VOLD imod børn er ulovligt.. men vold generelt er ulovligt

Det får du så her.

Lov nr. 416 af 10.6.1997 om forældremyndighed og samvær § 2, stk. 2, hvor der nu står: 'Barnet har ret til omsorg og tryghed. Det skal behandles med respekt for sin person og må ikke udsættes for legemlig afstraffelse eller anden krænkende behandling

Se evt. http://www.faktalink.dk/titelliste/revs/revslov

og hvis du ikke tror på det så kan du altid spørge en advokat, socialforvaltningen på kommunen eller politiet.

Anmeld

9. december 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

Anmeld

9. december 2012

Laulund87

Zette skriver:

Ej jeg troede ikke der fandtes så gammeldags mennesker der gør sådan noget Jeg vil mene man fejler som forælder hvis man ikke kan finde på andre metoder at "opdrage" sine børn på. Man skulle have noget hjælp/rådgivning!

Anmeld

9. december 2012

Koen.

Zette skriver:

Kærligt klap

Anmeld

9. december 2012

Moma

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Kan kun sige nej. De gør det ikke, fordi de vil være ulydige, men fordi deres "instinkter"/nysgerrighed er styrende for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.