Muhmi skriver:
Man burde kunne snakke om tingene og ja måske forstår en 2 årig ikke alverden, men de kan altså godt forstå vores ansigtsudtryk og vores toneleje... De er meget mere forstående end mange giver dem kredit for at være... Og en alvorlig (ikke råbende) tone, øjenkontakt og en skuffet mine, kan en to-årig godt forstå... Det er jo bare om de vælger at forstå den, men der er det jo at vi som forældre burde være voksne og kloge nok til at sige, jamen så gør vi det bare igen og TUSINDE gange mere hvis det er det der skal til før mit barn vælger at forstå hvad det er jeg mener....
Lige præcis

Et barn, selv et lille, forstår mere end man skulle tro.
Jeg har Emil på 19 måneder, og han ved godt når jeg siger "nej, det må du ikke"... for så kigger han lige op med et skævt smil og skal liiige prøve igen

Han kan også finde på at gå hen mod noget, han ved han ikke må pille ved. Du ved så går han langsomt derhen, mens han ser grinende på mig... lille drillepind

Jeg synes bare det er frygteligt, at tænke på, at hvis man føler man er nødt til at klaske dem over hånden... hvad så når det ikke længere er nok?
Anmeld