"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

Den lykkelige

NEJ - ALDRIG!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Team Putte skriver:

Jeg går imod strømmen og siger at sålænge det kun er en markering er det iorden.. Nogle børn skal bare have det mere kontant end andre før de forstår det.. Jeg fik dask over fingerne da jeg var lille.. Jeg husker det ik selv, og jeg har ik taget skade

Det fatter jeg ikke. Man dasker ikke voksne mennesker for at understrege sine pointer - hvorfor i alverden skulle det så være nødvendigt at gøre det ved et lille barn? 

Anmeld

8. december 2012

miinimeal

nej bestemt nej!!! det et meget ømt sted. og i min verden slår man ikk børn på nogen måde!!!

Anmeld

8. december 2012

BellaT

Nej, aldrig!

Og det sætter sig direkte ind i hjernen på den lille. Også selvom det "bare" er et lille klask.

Revselsesretten blev afskaffet i 90'erne engang. Heldigvis da. Så det er ulovligt.

Anmeld

8. december 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Ku' du ikke finde et mere passende forum at være sexistisk i??

må desværre sige nej i det her tilfælde..

Anmeld

8. december 2012

Dustmuz

Pikku Myy skriver:

Jeg ved godt linket bare er lovforslaget, men mig bekendt, blev det vedtaget:

»Stk. 2. Forældremyndigheden medfører pligt til at beskytte barnet mod fysisk og psykisk vold. Barnet har ret til omsorg og tryghed. Det skal behandles med respekt for sin person og må ikke udsættes for legemlig afstraffelse eller anden krænkende behandling.«

skal ikke kunne sige om det er vedtaget eller ej..

men vil da mene at et klask over fingrene ikke går under den kategori der foreskrives i dette stykke. altså vold..

legemlig afstraffelse er jo ulovlig i enhver form. men hvem afgøre om et klask/dask/klap over fingrene er afstraffelse..

som jeg ser det lige PT, tror jeg det er et etisk/moralsk spørgsmål, så derfor kan det blive svært og afgøre

Anmeld

8. december 2012

miig1989

Dustmuz skriver:

jeg vil være på tværs og sige JO..

der skal dog lige være en forklaring på mit jo..

hvis barnet ikke "opfatter" at blive flyttet eller der bliver sagt nej gentagne gange, så vil jeg da give et klask over fingerne..

Det vil ikke være et klask som jeg giver min kæreste (hun fortjener dem ski nogen gange)

men et lille et som bare kan mærkes, mens der igen siges nej

og jeg ved i kvinder blive sure, harme og vil hade mig til helved og jeg er ret ligeglad

" og jeg ved i kvinder blive sure, harme og vil hade mig til helved og jeg er ret ligeglad "

Det er så typisk mænd at komme med sådan en dum kommentar :p

Anmeld

8. december 2012

DitteFisk

Dustmuz skriver:

skal ikke kunne sige om det er vedtaget eller ej..

men vil da mene at et klask over fingrene ikke går under den kategori der foreskrives i dette stykke. altså vold..

legemlig afstraffelse er jo ulovlig i enhver form. men hvem afgøre om et klask/dask/klap over fingrene er afstraffelse..

som jeg ser det lige PT, tror jeg det er et etisk/moralsk spørgsmål, så derfor kan det blive svært og afgøre

Hvis ikke slag over fingrene i tilfælde hvor barnet gør noget det ikke må er afstraffelse - hvad vil du så definere det som? 

Anmeld

8. december 2012

Brams

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

NEJ!!!!! ALDRIG

Anmeld

9. december 2012

Rsa

Nej, synes det er en meget gammeldags måde at håndtere sådant problem på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.