"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

Ka+Ma=Be

Nej nej nej! Og jeg er dybt skuffet over, at et par stykker siger ja! Det er aldrig i orden at slå sine børn og jeg kan ikke se hvordan et "dask" ikke går ind under denne kategori!
At forsvare det med, at "hvis barnet ikke forstår et nej, er det ok !" forstår jeg slet ikke. Hvorfor så ikke bare en lussing eller en endefuld? Det er lige forfærdeligt i mine øjne og ikke en metode der burde være nødvendig at ty til.
Min kæreste har da også modtaget en lussing som barn uden at tage skade, det gør det da ikke mere i orden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

lycly

Ka+Ma=Be skriver:

Nej nej nej! Og jeg er dybt skuffet over, at et par stykker siger ja! Det er aldrig i orden at slå sine børn og jeg kan ikke se hvordan et "dask" ikke går ind under denne kategori!
At forsvare det med, at "hvis barnet ikke forstår et nej, er det ok !" forstår jeg slet ikke. Hvorfor så ikke bare en lussing eller en endefuld? Det er lige forfærdeligt i mine øjne og ikke en metode der burde være nødvendig at ty til.
Min kæreste har da også modtaget en lussing som barn uden at tage skade, det gør det da ikke mere i orden!

SÅ enig!! Kunne aldrig få mig selv til at gøre noget mod mind børn som gør ondt på dem! Uanset hvor umulige de så end måtte være. Det er på ingen måde i orden. Et dask er i mine øjne også vold, da det er fysisk smerte på barnet!

Anmeld

8. december 2012

sne190810

I mine øjne er vold en handling man tyr til når man er fuldstændig magtesløs og ikke kan kan finde ud af at kommunikere Og hvor magtesløs kan man lige være overfor en lille barn?

Nej, det er selvfølgelig ikke i orden. På den ene eller anden måde.

Anmeld

8. december 2012

Bebsen

Nej selvf er det ikke ok!!

Anmeld

8. december 2012

henh01

Jeg har ikke læst de andre besvarelser, men vi går bestemt ikke ind for at give børn klask eller andet fysisk for at få dem til at forstå hvad vi ikke vil have de gør osv.
I stedet bruger vi ordet "stop" eller "av"

Når vores søn går til hundens mad og vandskål fortæller vi at de skal blive stående da Perle (hunden) jo kan blive sulten og tørstig osv osv osv. Nu går han kun derhen når han skal give hende mad, som han ivrigt vil deltage i hver dag

Anmeld

8. december 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det fatter jeg godt nok heller ikke.. Og når en over fingrene ikke virker længere bliver man nødtil at finde hårdere metoder da man jo er gået fra at tale eller fjerne fristelsen.. Og hvad er det lige man lære børnene Hvis du slår så det bare er en markering så er det okay at slå, ej det er sku for langt ude.. Sikke en falit erklæring

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

Hold da op hvor vildt .. At det dask/ klask kan blive til en lussing eller en i røven .. Wooow ..

(Det er bare et spørgsmål, ikke fordi jeg går ind for det)

Anmeld

8. december 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Vi giver et kærlig lille klask, vi slår ikke...

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

LevisMor skriver:

Vi giver et kærlig lille klask, vi slår ikke...

Kærligt?

I klasker for at vise kærlighed eller hvad?

Der er da intet kærligt ved et klask over fingrerne og skæld ud samtidig med? Kan ikke helt se sammenhængen??

Anmeld

8. december 2012

Pikku Myy

Dustmuz skriver:

Nej det er IKKE ulovligt hehe..

i så fald det er..
find lige den paragraf..

jeg ved at VOLD imod børn er ulovligt.. men vold generelt er ulovligt

Jeg ved godt linket bare er lovforslaget, men mig bekendt, blev det vedtaget:

»Stk. 2. Forældremyndigheden medfører pligt til at beskytte barnet mod fysisk og psykisk vold. Barnet har ret til omsorg og tryghed. Det skal behandles med respekt for sin person og må ikke udsættes for legemlig afstraffelse eller anden krænkende behandling.«

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.