"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

4xGreve

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Nej aldrig, det kunne jeg aldrig finde på, herhjemme kan vi finde på at hæve stemmen og ellers flytter vi ungerne men kunne aldrig finde på at udtrykke mig sådan fysisk uanset hvor meget og hvor lidt der er tale om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Nej det er ikke OK.

Faktisk er det også ulovligt at klaske sine børn over fingrene.

Sæt hundes madskål i et rum hvor barnet ikke kommer.

Anmeld

8. december 2012

Sophie90

nej nej og nej.. Det er så lavt at slå sine børn og efter min mening kun noget man gør når man er meget lavt begavet og simpelthen ikke har nogle brikker at rykke rundt på.

Anmeld

8. december 2012

Carina:-)

Det er da den største falliterklæring, hvis man ikke kan vejlede sit barn uden at slå.

Så nej det er nogo.

Anmeld

8. december 2012

maryjane

Aldrig!!!!

Anmeld

8. december 2012

OverTheRainbow

øhhh nej!?

Jeg har samme "problem", men kunne da aldrig drømme om at klaske lidt hist og pist, hvis mit barn bliver ved. Så må man jo bare lukke døren?

Anmeld

8. december 2012

Tona

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Der har været en lignende tråd for noget tid siden, som blev meget lang.

I mine øjne er det et overgreb at slå sine børn hvordan man så end slår dem. Også når man slår/klasker dem over fingrene. Det er noget forældre gør når de opgiver at tale til børnene som fornuftige mennesker og opgiver at være pædagogiske. Man kunne aldrig nogensinde finde på (forhåbentlig) at slå sin mand eller mor osv over fingrene så hvorfor skulle det være ok at gøre det ved sit barn? Børn har da krav på samme respekt som andre mennesker, for hvordan skal vil ellers lære dem at opføre sig med den respekt vi ønsker?

Børn vil så gerne pille ved alting især de første 2 års tid af deres liv. Det må man argumentere sig ud af eller flytte barnet og i sidste ende kan man overveje simpelthen at flytte de ting væk fra barnets rækkevidde som det ikke må pille ved (eller i alt fald nogen af dem) så man slipper for alle de konflikter.

Anmeld

8. december 2012

Koen.

Janni. skriver:

Nej jeg er heller ikke tilhænger af metoden, men jeg ved at jeg selv som barn har fået klask over fingrene, og jeg har da overlevet (uden mén, mig bekendt)

Men vi er forskellige som mennesker, og heldigvis for dét. Synes du skal gøre som du finder bedst.

Overlevet ja,men normal langt fra

Spøg til side!! Nej jeg synes absolut ikke man skal smække sine børn over fingerne, det er i min verden det samme som at slå!!

Anmeld

8. december 2012

Dorthe1986

Det er aldrig, aldrig okay! Jeg har dog været nødt til st være fysisk et par gange, hvor jeg lige har taget fat i armen på Emil, men det har været hvis det har været en farlig situation for ham... Dvs ikke straffet ham, men for at redde ham fra at slå sig hårdt osv. Giver det mening?

Og nej børn er gode til ikke at høre efter de er jp nogle af naturens mest nysgerrige skabninger... Og det ved man jo. Så må man, som de Andre siger, flytte barnet, lukke døren eller fjerne tingene.

Anmeld

8. december 2012

Mortiltodrenge

Taco78 skriver:

Flyt barnet i stedet for!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.