"Klask" over fingerne/hånden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

Monski

Nej, det er slet ikke okay!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Camilla..

Nej.

Anmeld

8. december 2012

Maja88

nej er det bestemt ikke.. men er det for at forhindre en faresituation så tja,kan det vel ske. men er jo også en nødsituation

Anmeld

8. december 2012

L&V

Nej selvfølgelig er det ikke okay, vi har jo sådan set en lov der beskytter vores børn mod den form for afstraffelse og hvis man ik kan opdrage på anden måde ja så syntes jeg der er noget grueligt galt

Anmeld

8. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

- hvad synes i?

Er det Okey man "klasker" sine børn over fingerne/hånden ? Hvis de gentagende gange ikke høre efter at de ikk må pille ved de ting feks hunde skåle..

Nix. Kan man ikke opdrage sine børn uden brug af fysiske magtmidler, er man bare et fattigt menneske. Ja, beklager dem jeg træder over tæerne - men det mener jeg faktisk.

Jeg jublede også da revselsretten blev afskaffet.

I vores hjem er drengen blevet fjernet fra alt han ikke måtte pille i. Katte/hundemad, nips, lys, stikkontakter, computere osv. Hen til noget han godt må pille i. Nu er han 2½ og får besked på han godt er klar over han kun skal pille i ting han har forstand på, og ellers futter han lige ind på værelset og får det ud af systemet.

Som voksne må og skal vi kunne have overblikket, tålmodigheden og turde træffe en beslutning. Kan vores børn mærke vi ikke mener det vi siger, så tester de.

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

Gardenia skriver:

Nix. Kan man ikke opdrage sine børn uden brug af fysiske magtmidler, er man bare et fattigt menneske. Ja, beklager dem jeg træder over tæerne - men det mener jeg faktisk.

Jeg jublede også da revselsretten blev afskaffet.

I vores hjem er drengen blevet fjernet fra alt han ikke måtte pille i. Katte/hundemad, nips, lys, stikkontakter, computere osv. Hen til noget han godt må pille i. Nu er han 2½ og får besked på han godt er klar over han kun skal pille i ting han har forstand på, og ellers futter han lige ind på værelset og får det ud af systemet.

Som voksne må og skal vi kunne have overblikket, tålmodigheden og turde træffe en beslutning. Kan vores børn mærke vi ikke mener det vi siger, så tester de.

Jeg er så enig!! 

Det sender dem jo også et helt forkert budskab, nemlig at man må slå når man ikke har flere ord tilbage at bruge og det er ganske enkelt bare ikke iorden!

Anmeld

8. december 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Jeg er så enig!! 

Det sender dem jo også et helt forkert budskab, nemlig at man må slå når man ikke har flere ord tilbage at bruge og det er ganske enkelt bare ikke iorden!

Lige præcis. Hvordan skal vi få stoppet spader der render og slår hinanden ude i nattelivet hvis vi lige må snige et lille dask ind i ny og næ? Forstår ikke helt strategien

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

Gardenia skriver:

Lige præcis. Hvordan skal vi få stoppet spader der render og slår hinanden ude i nattelivet hvis vi lige må snige et lille dask ind i ny og næ? Forstår ikke helt strategien

Præcis! Det må starte med at VI ikke slår vores børn så de kan lære at sådan gør man bare ikke... Man snakker om tingene, ellers så går man simpelthen sin vej når der ikke er mere at snakke om!

Anmeld

8. december 2012

B&J

NEJ!!!!!!

jeg ville fjerne mit bare om det så bare er 1000 af gange jamen så vil jeg flytte mit barn og sætte mig ned og sige det må du ikke...

Anmeld

8. december 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Præcis! Det må starte med at VI ikke slår vores børn så de kan lære at sådan gør man bare ikke... Man snakker om tingene, ellers så går man simpelthen sin vej når der ikke er mere at snakke om!

Nemlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.