LilleNyPåVej skriver:
Og det er helt fair
Men derfor finder jeg det stadig mærkeligt. Men det er nok også alle de historier man hører, både fra aviser og fra almindelige hverdagsfolk.
Har faktisk nogen gange spurgt udlændinge fra min klasse hvorfor det er sådan og sådan og sådan (og ikke kun omkring jul, men også andre ting) - det svare jeg oftest får er at det ved de ikke
Hvordan kan man være så meget imod noget man egentligt ikke ved noget om?
Mit bud er, og det er jo kun et bud, at det er noget der er blevet fortalt. De som har noget imod det, har måske fået at vide at det er sådan og sådan og det er noget skidt. Og hvis man ikke selv opsøger ny viden eller er nysgerrig på hvad det egentligt er, jamen så opretholder man jo også sin idé om at det er noget skidt eller bare ikke noget man vil deltage i.
Jeg kan heller ikke altid svare på hvorfor jeg gør som jeg gør, eller har de holdninger jeg har. Nogle gange er jeg blevet udfordret på en holdning, fordi jeg egentligt ikke er klar over hvorfor jeg havde den. Som regel er det en holdning der er videregivet hjemmefra, som jeg bare har taget til mig. Nogle gange har jeg så ændret holdning og andre bibeholdt den jeg havde. Giver det mening?
Derudover synes jeg det er rigtig fint at være nysgerrig på andres kulturer, ved at spørge ind til, med åbent sind selvfølgelig, hvorfor de gør som de gør og det gælder selvfølgelig både nationalt og internationalt.
Anmeld