Udlændinge og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.736 visninger
164 svar
0 synes godt om
7. december 2012

Miin'Baby'Mus

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1879426.ece

Ja jeg er efterhånden forvirret. Syntes det sidste par uger er gået med en masse ballade over et juletræ i en boligforening - men nu skriver aviserne om at julefrokoster er god stil og at de udenlandske medarbejdere selvfølgelig gerne vil med 

Jeg har intet imod udlændinge  Har selv udenlandske venner endda. Men jeg bliver virkelig forvirret når de ikke selv kan finde ud af hvad de er i imod og ikke i mod. Hvorfor er JULEfrokoster ok, når JULEtræer er bandlyst?

Jeg syntes at vi alle skal have lov at være her, men syntes ikke man kan hæve sig over andre og så bagefter gå ned og vil være med til det sjove (nu ved jeg godt det ikk er de samme mennesker der er tale om)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Mettefpigen

Du skal da heller ikk glemme julesalmer.... Det vil de jo ikk heller ikk have blir sunget..... Men julehjælpen (pakken) vil de gerne have...

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Mettefpigen skriver:

Du skal da heller ikk glemme julesalmer.... Det vil de jo ikk heller ikk have blir sunget..... Men julehjælpen (pakken) vil de gerne have...

Hehe ja, jeg så godt lige at der var overraskende mange der søgte julehjælp 

Der er smarte 

Anmeld

7. december 2012

baby012

Jeg kan heller ikke finde hoved eller hale i det  

min mor kom hjem fra julefrokost, hvor alle de udlandske ansatte ikke havde fået noget a spise, fordi at gaflerne havde været i berøring med svinekød 

Samtidig sad de og spiste ost, gad vide om de må det ?? 

Der anvender man jo en lille del af svine-bugspytkirtlen ..

Anmeld

7. december 2012

Dinna88

Jeg gider slet ikke læse artiklen.

Men lige een ting - dem der vælger det ene fra, er jo ikke nødvendigvis dem der tager det andet med. 

Anmeld

7. december 2012

LykkeB

LilleNyPåVej skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1879426.ece

Ja jeg er efterhånden forvirret. Syntes det sidste par uger er gået med en masse ballade over et juletræ i en boligforening - men nu skriver aviserne om at julefrokoster er god stil og at de udenlandske medarbejdere selvfølgelig gerne vil med 

Jeg har intet imod udlændinge  Har selv udenlandske venner endda. Men jeg bliver virkelig forvirret når de ikke selv kan finde ud af hvad de er i imod og ikke i mod. Hvorfor er JULEfrokoster ok, når JULEtræer er bandlyst?

Jeg syntes at vi alle skal have lov at være her, men syntes ikke man kan hæve sig over andre og så bagefter gå ned og vil være med til det sjove (nu ved jeg godt det ikk er de samme mennesker der er tale om)

Min mand er muslim og han holder jul sammen med os, ligeså vel som jeg holder Eid osv med ham.

Han kunne aldrig finde på at snakke dårligt om julen, eller at vores søn ikke måtte synge julesalmer osv, det gør han også selv når vi går rundt om juletræet. I vores familie er julen også "bare" en tradition, det er ikke fordi at vi er super kristne. Men på den måde respekterer vi hinanden og vores søn Elias, kommer til at få masser forskellige traditioner i to forskellige religioner. 

Anmeld

7. december 2012

baby012

Mettefpigen skriver:

Det for galt !!! 

Der er INGEN der skal bestemme om min datter's inst skal synge julesange eller ej !! 

Så må de holde deres børn hjemme hvis de ikke er tilfreds.. Jehova's børn har fri ved juleafslutninger, hvorfor kan de så ikke også bare blive væk ?? 

Vores danske traditioner skal de ikke pille ved ! 

Mht. Julehjælpen, synes jeg den skal skiftes ud fra chek til julemad osv. Så der ikke er nogen der misbruger den mulighed  

Anmeld

7. december 2012

gk

Der står ingen steder at det kun er kristne der kan få julehjælp. Jeg er selv udlænding men har slet ikke noget imod julen ( eller juletræer), tværtimod, jeg elsker den julestemning rundt omkring i byen, så jeg synes ikke i skal generalisere på den måde. Alle er ikke ens...

Anmeld

7. december 2012

LykkeB

Og så bliver jeg virkelig provokeret af, at de fleste der omtaler udlændinge, siger "de".. Hvis man vil fortælle noget om dem, er det sådan gør "de" Eh, nej, det gør "de" ikke. Alle er forskellige, nogle gør sådan, men ikke alle. Så man kan derfor ikke bare skrive "de". Det er efterhånden ved at være alle steder jeg læser om udlændinge at folk skriver, hvorfor er de sådan, hvorfor gør de sådan osv. 

Anmeld

7. december 2012

LykkeB

gk skriver:

Der står ingen steder at det kun er kristne der kan få julehjælp. Jeg er selv udlænding men har slet ikke noget imod julen ( eller juletræer), tværtimod, jeg elsker den julestemning rundt omkring i byen, så jeg synes ikke i skal generalisere på den måde. Alle er ikke ens...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.