LilleNyPåVej skriver:
I artiklen er der en artikel videre til en masse kommentare fra udlændinge der er med til disse julefrokoster
I disse kommentare forklare de at julefrokoster er sjove, men mærkelige og nogle ting er de "uforstående" overfor (kunne nok vælge et bedre ord, men det var lige hvad jeg kunne finde på).
Så tænkte jeg bare at: Jamen så holder disse mennesker vel heller ikke jul eller andre ting i forbindelse med jul - de siger jo selv de er mærkeligt. Og så undrede det mig bare hvorfor man vælger nogle ting til og andre fra - specielt hvis man syntes det er mærkeligt og er lidt uforstående overfor nogle af de ting der sker i forbindelse med disse traditioner og/eller arrangementer.
Det er det eneste
Og igen, ikke sagt at så MÅ man IKKE deltage eller vælge til eller fra (undskyld, men skal efterhånden passe på med hvad jeg får slynget ud, da alt bliver lavet om til noget der er meget værre end jeg egentligt har sagt) 
Ok vil så sige, at hvis man udfra dit oprindelige indlæg skulle gennemskue, at du undres over er nogle kommentarer til artiklen, så ville det hjælpe meget, hvis du skrev det i indlægget. Skriver ikke dette for at være led, men synes det er lidt strengt at beskylde folk for, at køre debatten op og ikke læse dit indlæg, når man for at læse det 1) skulle vide, at når du skriver "de", så mener du det faktisk ikke og 2) det der forvirrer dig er ikke de ting, du nævner i indlægget, men kommentarer til artiklen. Kan du helt ærligt ikke godt forstå, hvis vi er nogle der har misforstået?
Jeg tror nu tilgengæld, jeg endelig har forstået, hvad du undres over

Jeg ser det lidt sådan: jeg har en rigtig god ven fra rumænien, jeg var til hans bryllup, der var der bla. to traditioner, som man bruger til brylluper i Rumænien. Den ene var, at man under en sang giver bruden en slags husmoder tøj på, den anden var en specielt, men ret sjov dans. Begge traditioner var for mig ret mærkelige, og den første brød jeg mig faktisk ikke om - men selvfølgelig deltog jeg. Skulle jeg nu selv holde bryllup i Rumænien, ja så ville jeg nok vælge den første tradition fra, da jeg ikke brød mig om symbolikken, mens jeg glædeligt ville have tradition 2 ved mit bryllup, for den synes jeg var sjov....omend mærkelig

Tror måske det er det samme med julefrokosten for mange udlændinge, nogle af de ting vi gør må virke vildt mærkeligt( snaps sange, pakkeleg m.m), men deror kan de jo godt være sjove at deltage i. Andre ting kan måske virke forkert i forhold til ens egne overbevisninger f.eks en julesalme, hvis man ikke tror på jesus.
Gav det mening?