Udlændinge og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

mor2011_

ja det er helt vild i vores bh må børnene i komme i kirke her i december for at hygge men forældre går ud og køber julegaver til dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

mor2011_ skriver:

ja det er helt vild i vores bh må børnene i komme i kirke her i december for at hygge men forældre går ud og køber julegaver til dem 

Okay det var da alligevel en mærkelig holdning at have 

Anmeld

7. december 2012

Camilla..

LilleNyPåVej skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1879426.ece

Ja jeg er efterhånden forvirret. Syntes det sidste par uger er gået med en masse ballade over et juletræ i en boligforening - men nu skriver aviserne om at julefrokoster er god stil og at de udenlandske medarbejdere selvfølgelig gerne vil med 

Jeg har intet imod udlændinge  Har selv udenlandske venner endda. Men jeg bliver virkelig forvirret når de ikke selv kan finde ud af hvad de er i imod og ikke i mod. Hvorfor er JULEfrokoster ok, når JULEtræer er bandlyst?

Jeg syntes at vi alle skal have lov at være her, men syntes ikke man kan hæve sig over andre og så bagefter gå ned og vil være med til det sjove (nu ved jeg godt det ikk er de samme mennesker der er tale om)

Det er bare for meget.

Synes slet ikke folk som ikke holder jul, skal kunne få nogen former for JULEhjælp

Jeg er virkelig ved at være træt af at høre på det.

Jeg ville da meget gerne vide om hvis vi flyttede til en landsby et sted, om vi så ville få lov at bygge en kirke og holde jul, og alt det som de gerne vil ha!!!! omg.

- Jeg er sammen med en kurdisk mand, og min søn er halv muslim. Så nej, jeg er ikke racist! er bare så fandes træt af alt det pis..

Så kan de som er imod jul, rejse hjem til det land hvor familien kommer fra, så behøver de ikke se på juletræer eller høre jule musik.

Anmeld

7. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Jeg gider slet ikke læse artiklen.

Men lige een ting - dem der vælger det ene fra, er jo ikke nødvendigvis dem der tager det andet med. 

Præcis , du har en pointe der ... Til ts og andre som klapper i hænderne og sætter "de fremmede" i et skidt lys ,,, Dem i skriver om er jo et få tal , det er dem i læser om i EB og BT siden hvornår er de blevet pålidlige kilder ??  Slap nu af , lad julefreden sænke sig , hvorfor skal der så meget krig og ballade til ??

Hilsen en der skal holde jul med bla. sin svigersøn , der tilfældigvis hedder Karim og ikke Ole ...

Anmeld

7. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Præcis , du har en pointe der ... Til ts og andre som klapper i hænderne og sætter "de fremmede" i et skidt lys ,,, Dem i skriver om er jo et få tal , det er dem i læser om i EB og BT siden hvornår er de blevet pålidlige kilder ??  Slap nu af , lad julefreden sænke sig , hvorfor skal der så meget krig og ballade til ??

Hilsen en der skal holde jul med bla. sin svigersøn , der tilfældigvis hedder Karim og ikke Ole ...

Du skriver netop det jeg tænkte, jeg orkede bare ikke at skrive det. Jeg synes jeg har taget den diskussion for mange gange, men jeg har endnu ikke fået nogen til at forstå, hvad der egentlig er faktum, og hvad der er fordomme.

Glædelig jul

Anmeld

7. december 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Du skriver netop det jeg tænkte, jeg orkede bare ikke at skrive det. Jeg synes jeg har taget den diskussion for mange gange, men jeg har endnu ikke fået nogen til at forstå, hvad der egentlig er faktum, og hvad der er fordomme.

Glædelig jul

Det kan også være en hård opgave   God jul  

Anmeld

7. december 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu er jeg både etnisk dansker og muslim.
Min datter er ikke med til juleræset i bh - faktisk har hun fri hele december måned.

Men jeg har altid deltaget til julefrokost på min arbejdsplads, da det er en hyggedag for os alle, hvor vi afslutter året på en god måde.
Jeg spiser normalt det vegetariske alternativ og tager hjem tidligt, men jeg har vel fortjent den hygge på lige fod med alle andre?

Vi skal bage småkager i morgen bl.a honningkager. Må vi heller ikke det, blot fordi vi ikke holder jul?
Må vi heller ikke spise æbleskiver og risengrød?

Visse fødevarer kan kun købes i butikkerne op til jul, så det er naturligt, at det er i december, man spiser det. Men det må vi måske heller ikke?

Anmeld

7. december 2012

Lady Marion <3

PT skriver:

Nu er jeg både etnisk dansker og muslim.
Min datter er ikke med til juleræset i bh - faktisk har hun fri hele december måned.

Men jeg har altid deltaget til julefrokost på min arbejdsplads, da det er en hyggedag for os alle, hvor vi afslutter året på en god måde.
Jeg spiser normalt det vegetariske alternativ og tager hjem tidligt, men jeg har vel fortjent den hygge på lige fod med alle andre?

Vi skal bage småkager i morgen bl.a honningkager. Må vi heller ikke det, blot fordi vi ikke holder jul?
Må vi heller ikke spise æbleskiver og risengrød?

Visse fødevarer kan kun købes i butikkerne op til jul, så det er naturligt, at det er i december, man spiser det. Men det må vi måske heller ikke?

Nej tydligvis ikke , du må altså tage hele pakken eller ingenting , sådan er reglerne i DK ,,,,,,,, Åbenbart.

Anmeld

7. december 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Det kan også være en hård opgave   God jul  

Netop  Tak!

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Lady Marion <3 skriver:

Jeg syntes så at det er sjovt at du og nogle af de andre i tråden tror at "vi" andre snakker om ALLE muslimer.

Det er meget muligt det er et få tal (hvor har du egentligt det fra?) men som jeg selv skrev så er det ikke de samme mennesker der snakkes om, og det ved jeg godt. Det skrev jeg netop for at der ikke skulle trampes ned om at jeg/vi ligger alle over en kam og ALLE muslimer er imod julen.

I mit hoved giver det ingen mening at være i mod julen - men man kan godt bruge julehjælp og julefrokoster samtidig med? Det er netop her jeg bliver forvirret. En julefrokost er stadig jul med nisserhuer, pakkespil, grantræ, endda også sange osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.