Udlændinge og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

skrivemaskine skriver:

Men det er jo slet ikke tilfældet. 

Juletræs-sagen i boligforeningen er jo et enkeltstående tilfælde. Men vi kan godt blive enige om at det var problematisk, at tilbudet om et gratis juletræ ikke blev accepteret. Men jeg mener ikke der er nogen form for fare for de "danske" traditioner.

Arrr var det ikke sidste år eller forrige år at julesalmer i skolen var ved at blive forbudt - i år er det så bare juletræer.

Så et enkeltstående tilfælde er det vist ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Mettefpigen

LykkeB skriver:

Og så bliver jeg virkelig provokeret af, at de fleste der omtaler udlændinge, siger "de".. Hvis man vil fortælle noget om dem, er det sådan gør "de" Eh, nej, det gør "de" ikke. Alle er forskellige, nogle gør sådan, men ikke alle. Så man kan derfor ikke bare skrive "de". Det er efterhånden ved at være alle steder jeg læser om udlændinge at folk skriver, hvorfor er de sådan, hvorfor gør de sådan osv. 

Jeg skriver "de" ved dem der ikk vil have at der blir sunget julsange og vil have julehjælp selvom man ikk holder jul.... Hvad skulle jeg ellers skrive??

Anmeld

7. december 2012

nielsen80

Årh hvor er. Jeg træt af sådanne artikler og udtalelser som konstant laver et dem og os.

Nu er julefrokosten jo altså blev det årlige arrangement, som virksomheder holder for at samle og forkæle deres medarbejder for deres hårde arbejde - skulle det kun være for de etniske dansker helt ærligt. Hvor jeg arbejder, er der mange nationaliteter, som holder jul på forskelligvis, men selvfølgelig skal de da alle med til julefrokost, det er jo mere et socialt tiltag end det er et kristen fest som fejrer jusus fødsel.

Mht juletræet kan man jo også sige, at hvis nogle af de etniske dansker havde gidet at sidde i bestyrelsen, så var juletræet nok kommet indenfor døren. Hvis man ikke gider engagere sig, så må man ligesom bøje sig for de beslutninger dem der gider at engagere sig træffer. MAn kan jo heller ikke tillade sig at brokke sig over politikerne, hvis man ikke gider at stemme.

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

nielsen80 skriver:

Årh hvor er. Jeg træt af sådanne artikler og udtalelser som konstant laver et dem og os.

Nu er julefrokosten jo altså blev det årlige arrangement, som virksomheder holder for at samle og forkæle deres medarbejder for deres hårde arbejde - skulle det kun være for de etniske dansker helt ærligt. Hvor jeg arbejder, er der mange nationaliteter, som holder jul på forskelligvis, men selvfølgelig skal de da alle med til julefrokost, det er jo mere et socialt tiltag end det er et kristen fest som fejrer jusus fødsel.

Mht juletræet kan man jo også sige, at hvis nogle af de etniske dansker havde gidet at sidde i bestyrelsen, så var juletræet nok kommet indenfor døren. Hvis man ikke gider engagere sig, så må man ligesom bøje sig for de beslutninger dem der gider at engagere sig træffer. MAn kan jo heller ikke tillade sig at brokke sig over politikerne, hvis man ikke gider at stemme.

Så man skal sidde i bestyrelsen for at få et gratis juletræ som man automatisk har haft hvert år?...

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Mettefpigen skriver:

Så man skal sidde i bestyrelsen for at få et gratis juletræ som man automatisk har haft hvert år?...

Tænkte jeg også 

Anmeld

7. december 2012

nielsen80

Mettefpigen skriver:

Hvis ingen i den boligforenings bestyrelse holder jul, så er det jo ganske naturligt at man ikke ved, hvor meget et juletræ betyder. Der er jo ingen i bestyrelsen som respræsentere den tradition. Så et eller andet sted så ja, man er sku nødt til enten at have nogle der repræsentere sin holdning i bestyrelsen eller selv stille op - ellers er det jo altså bare demokratiet som hersker( det er bare ikke sjovt, når det går imod vores holdning).

Omvendt kunne jeg jo spørge dig, skal man holde jul for at kunne deltage i en virksomheds julefrokost og dermed ekskluderes fra virksomhedens årlige sociale arangement?

Anmeld

7. december 2012

baby012

skrivemaskine skriver:

Men det er jo slet ikke tilfældet. 

Juletræs-sagen i boligforeningen er jo et enkeltstående tilfælde. Men vi kan godt blive enige om at det var problematisk, at tilbudet om et gratis juletræ ikke blev accepteret. Men jeg mener ikke der er nogen form for fare for de "danske" traditioner.

De snakker da om at juleafslutninger og salmer ikke skal finde sted, eller, det er der nogen som ikke kan forstå i offentlige skoler.. 

Juletræssagen er et enkelt stående tilfælde, men det gør det jo ikke mindre grotesk ! 

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

nielsen80 skriver:

Hvis ingen i den boligforenings bestyrelse holder jul, så er det jo ganske naturligt at man ikke ved, hvor meget et juletræ betyder. Der er jo ingen i bestyrelsen som respræsentere den tradition. Så et eller andet sted så ja, man er sku nødt til enten at have nogle der repræsentere sin holdning i bestyrelsen eller selv stille op - ellers er det jo altså bare demokratiet som hersker( det er bare ikke sjovt, når det går imod vores holdning).

Omvendt kunne jeg jo spørge dig, skal man holde jul for at kunne deltage i en virksomheds julefrokost og dermed ekskluderes fra virksomhedens årlige sociale arangement?

Nææ det synes jeg ikk man skal, det handler om hygge

Anmeld

7. december 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Det var faktisk en god ide 

Håber ihvertfald de overvejer det til næste år .. 

Der er vist en del at sparre  

Anmeld

7. december 2012

Pikku Myy

Hvis jeg fik valget imellem at bruge penge på et juletræ eller ej, ville jeg vælge det sidste. Jeg foretrækker klart de ukristne julesange frem for salmerne, og jeg fik nervøse trækninger da pædagogmedhjælperen i børnehaven sad og fortalte om engle.

Men jeg ville da møde op hvis min arbejdsplads inviterede til et socialt arrangement. Også selvom det var en JULEfrokost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.