Udlændinge og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Studerendemor

Lahn11 skriver:

Det for galt !!! 

Der er INGEN der skal bestemme om min datter's inst skal synge julesange eller ej !! 

Så må de holde deres børn hjemme hvis de ikke er tilfreds.. Jehova's børn har fri ved juleafslutninger, hvorfor kan de så ikke også bare blive væk ?? 

Vores danske traditioner skal de ikke pille ved ! 

Mht. Julehjælpen, synes jeg den skal skiftes ud fra chek til julemad osv. Så der ikke er nogen der misbruger den mulighed  

Der bliver vel heller ikke pillet ved dine traditioner, fordi nogen mennesker har nogle andre traditioner....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

gk

Og NEJ, jeg har aldrig søgt om julehjælp og gør det heller ikka, da vi ikke holder jul herhjemme. men mine børn kommer i kirke sammen med skolen og synger også julesalmer. Vi er også altid med til børnenes julefester i skole og børnehave..

Anmeld

7. december 2012

baby012

skrivemaskine skriver:

Der bliver vel heller ikke pillet ved dine traditioner, fordi nogen mennesker har nogle andre traditioner....?

Jo hvis man ikke længere må have juletræ i boligforeninger, eller synge julesalmer i skoler/ andre steder ..

eller holde jule afslutninger, så jo... Så går det ud over danske traditioner ...

Anmeld

7. december 2012

Studerendemor

Lahn11 skriver:

Jo hvis man ikke længere må have juletræ i boligforeninger, eller synge julesalmer i skoler/ andre steder ..

eller holde jule afslutninger, så jo... Så går det ud over danske traditioner ...

Men det er jo slet ikke tilfældet. 

Juletræs-sagen i boligforeningen er jo et enkeltstående tilfælde. Men vi kan godt blive enige om at det var problematisk, at tilbudet om et gratis juletræ ikke blev accepteret. Men jeg mener ikke der er nogen form for fare for de "danske" traditioner.

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Jeg kan heller ikke finde hoved eller hale i det  

min mor kom hjem fra julefrokost, hvor alle de udlandske ansatte ikke havde fået noget a spise, fordi at gaflerne havde været i berøring med svinekød 

Samtidig sad de og spiste ost, gad vide om de må det ?? 

Der anvender man jo en lille del af svine-bugspytkirtlen ..

Okaaaaay? Øhm spiser de så kun med plastik bestik når de er ude, eller hvad? 

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

Jeg gider slet ikke læse artiklen.

Men lige een ting - dem der vælger det ene fra, er jo ikke nødvendigvis dem der tager det andet med. 

Nej nej, det var også derfor jeg til sidst pointerede at det ikke var de samme mennesker der gjorde det med juletræ og julefrokost - så det havde jeg tænkt over.

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

LykkeB skriver:

Min mand er muslim og han holder jul sammen med os, ligeså vel som jeg holder Eid osv med ham.

Han kunne aldrig finde på at snakke dårligt om julen, eller at vores søn ikke måtte synge julesalmer osv, det gør han også selv når vi går rundt om juletræet. I vores familie er julen også "bare" en tradition, det er ikke fordi at vi er super kristne. Men på den måde respekterer vi hinanden og vores søn Elias, kommer til at få masser forskellige traditioner i to forskellige religioner. 

Det syntes jeg så bestemt også lyder som en god ide  

Kunne da heller aldrig selv vælge en at dele med liv med uden at respektere hans fortid  Det ville jo bare være mærkeligt, vi skal alle have lov at være her og så finder man jo stille og roligt ud af hvordan man bedst for traditionerne til at kører 

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Mht. Julehjælpen, synes jeg den skal skiftes ud fra chek til julemad osv. Så der ikke er nogen der misbruger den mulighed  

Det var faktisk en god ide 

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

gk skriver:

Der står ingen steder at det kun er kristne der kan få julehjælp. Jeg er selv udlænding men har slet ikke noget imod julen ( eller juletræer), tværtimod, jeg elsker den julestemning rundt omkring i byen, så jeg synes ikke i skal generalisere på den måde. Alle er ikke ens...

Nej nej, men julehjælpen er jo for at hjælpe folk med JULE-træ, mad, gaver, pynt eller hvad nu der ellers ikke er råd til i JULEN - det har intet at gøre med at være kristen.

Hvis man som muslim ikke holder jul så er det da VIRKELIG mærkeligt at bede om penge som vi andre har været med til at samle ind - netop for at hjælpe folk der ikke har råd til at købe gaver eller flæskesteg og ikke for at ligge ekstra penge i en muslimsk families budget.

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

LykkeB skriver:

Og så bliver jeg virkelig provokeret af, at de fleste der omtaler udlændinge, siger "de".. Hvis man vil fortælle noget om dem, er det sådan gør "de" Eh, nej, det gør "de" ikke. Alle er forskellige, nogle gør sådan, men ikke alle. Så man kan derfor ikke bare skrive "de". Det er efterhånden ved at være alle steder jeg læser om udlændinge at folk skriver, hvorfor er de sådan, hvorfor gør de sådan osv. 

Sådan gør man jo bare. Jeg siger også "den" om babyer hvis jeg ikke lige ved kønnet på samme måde som at NOGLE udlændinge sige "de" om kristne og danskere og ja højst sandsynligt alle andre.

Sådan er sproget bare, hvis vi alle skulle snakke korrekt dansk konstant så ville vi lyde som en flok højrøvede kongelige. Så længe man forstår hvad man siger - så er det vel ok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.