Kan man ikke bare snart acceptere at vi alle er forskellige... Føler mig så træt indeni, hver gang sådan noget her skal bringes op. Altså, hvordan skal vi nogensinde stoppe med at opdele befolkningen, når vi bliver ved sådanne diskussioner her?
Det er ikke ment som en kritik, for man skal have lov at undres alt det man vil, men jeg kan bare ikke forstå, hvorfor man ikke er ligeglad med, hvad folk vælger til og fra i julen...
Og så lige til den juletræssag... Gud, hvor er det en sølle sag. Tænk alle de år vi har forsøgt at pådutte andre nationer og folkeslag demokrati, fordi det er det eneste rigtige (ifølge vores mening), men når der så bliver gjort brug af demokratiet, som i juletræssagen - ja så er det pludselig en skandale?! Bestyrelsen, der primært består af ikke-kristne, valgte juletræet fra til 7500 kr., mener jeg det var. Burde den så ikke bare blive liggende der? Altså der et flertal, der har sagt nej! At de så ikke ville tage imod gratis juletræ, er så en anden sag. Men et eller andet sted, så forstår jeg det godt - der er truffet en beslutning, så må det vel være sådan.
Men sikke så meget et juletræ kan fylde.... der er jo ikke større problemer, at tage fat i eller?!
Og helt ærligt, hvad så hvis der blev fjernet det kristne element fra de offentlige institutioner, når det kommer til julen? Religion er vel en personlig ting, tænker jeg.
Måske vi snart skulle lære, at se os alle sammen som et del af fællesskabet og acceptere at alle er forskellige når det kommer til jul.. både Jehovas Vidner, muslimer, kristne, danskere, ikke-danskere, unge og gamle... Ja jeg kunne blive ved....
Og kan forstå at du TS, er forvirret over det med at man vælger noget til, men noget andet fra... dvs. det er underligt, at tage til julefrokost, hvis man ikke holder jul. Men er det så også underligt ikke at tage til julefrokost, hvis man netop holder jul?
Alle vælger jo til og fra, men hvorfor er det så lige denne gruppes til- og fravalg, der undrer dig?
Anmeld