LilleNyPåVej skriver:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1879426.ece
Ja jeg er efterhånden forvirret. Syntes det sidste par uger er gået med en masse ballade over et juletræ i en boligforening - men nu skriver aviserne om at julefrokoster er god stil og at de udenlandske medarbejdere selvfølgelig gerne vil med 
Jeg har intet imod udlændinge
Har selv udenlandske venner endda. Men jeg bliver virkelig forvirret når de ikke selv kan finde ud af hvad de er i imod og ikke i mod. Hvorfor er JULEfrokoster ok, når JULEtræer er bandlyst?
Jeg syntes at vi alle skal have lov at være her, men syntes ikke man kan hæve sig over andre og så bagefter gå ned og vil være med til det sjove (nu ved jeg godt det ikk er de samme mennesker der er tale om)
Min mening er ( for det ville jeg selv gøre) at hvis man bor i et andet land end sit fædreland, så må man finde sig i at der er muligvis er andre traditioner end i sit eget land og det må man tage med, uanset set hvilken kultur eller religion man kommer fra.
Vi, Danmark skal derimod også være åbne omkring de mindre grupper og respektere/ acceptere at de kan fejrer deres højtider uden der bliver brok over det.
Jeg selv er nok det man vil kalde kultur-kristen + lidt til, men det betyder jo ikke at fordi jeg fejrer jul, så vil jeg også gerne i kirke hver søndag og synge salmer. Jeg vil da også helst til en god julefrokost om lørdagen fremfor at gå til gudstjeneste om søndagen.
Selvfølgelig skal vi have juletræer i DK op til jul alt andet ville da være mærkeligt og selvfølgelig skal det respekteres af alle, at sådan er vores tradition, kultur og/-eller religion. Det skal ikke skjules at jeg bliver harm over at en boligforening ikke må sætte et juletræ op som de plejer, men så må de også sørge for at være med i bestyrelsen og engagere sig lidt.
Og hvis man nu ser på muslimerne så ville jeg da også helst fejre Eid og undvære selve fasten, så på den måde forstår jeg godt at de gerne vil til julefrokost, men eks. ikke med i kirke.
Folk må gøre lige nøjagtig som de vil så længe de opføre sig ordentligt ( læs: både danskere, kommende dansker ect.) og så længe det bliver respekteret at vi er et land der er opbygget på kristendommen og derfor fejrer jul idag. Jeg ville gøre det samme hvis jeg boede i Indien, Iran eller på Bahamas - respektere kulturen og religionen i det pågældende land.
/Fenja