Mor og meget mere skriver:
Hvem føler sig truffet? Så vidt, jeg kan se, er det primært etniske danskere, der bidrager til tråden, og vi har jo ikke "noget i klemme".
Personligt forstår jeg stadig ikke præmisset for TS' undren/forvirring - at nogle af anden etnisk herkomst mener ét og andre noget andet - eller at der er nogle af dem, som gerne deltager i julefrokoster, men vælger andre dele af julen fra. Og så kan jeg slet ikke lide postulatet om, at de ikke engang selv kan finde ud af, hvad de er imod, og hvad de ikke er. Det er en underlig og stadig ubegrundet påstand, som jeg ser det.
Måske kan du hjælpe med en uddybning af, hvad det er, der er forvirrende ved, at folk med den ene fællesnævner, at de har rødder i udlandet, til- og fravælger noget forskelligt? Som nævnt er jeg stadig uforstående.
Jeg er ikke interresseret i at starte en debat med dig.
TS undrer sig over nogle ting. Lige nu gør du det samme. Så kan ikke se problemet? Du får det til at lyde som om TS ikke må undrer sig om dette fordi DU synes ikke hun har GRUND nok til at undres? Eller Hvad mener du
det var sådan set dét der irreterede mig for synes ikke man kan tillade sig og smide i hovedet på folk at i dette tilfælde, deres undren er ubegrundet, for det er du slet ikke i din ret til. Du kan undre dig over hendes undren... men alt det der med undertoner af at det er sq da noget mærkeligt noget du ikke ved noget om, det synes jeg kun skaber dårlig debat. Og det er ikke dig , men også mange andre i denne tråd....
Anmeld