Udlændinge og jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Hvem føler sig truffet? Så vidt, jeg kan se, er det primært etniske danskere, der bidrager til tråden, og vi har jo ikke "noget i klemme". 

Personligt forstår jeg stadig ikke præmisset for TS' undren/forvirring - at nogle af anden etnisk herkomst mener ét og andre noget andet - eller at der er nogle af dem, som gerne deltager i julefrokoster, men vælger andre dele af julen fra. Og så kan jeg slet ikke lide postulatet om, at de ikke engang selv kan finde ud af, hvad de er imod, og hvad de ikke er. Det er en underlig og stadig ubegrundet påstand, som jeg ser det. 

Måske kan du hjælpe med en uddybning af, hvad det er, der er forvirrende ved, at folk med den ene fællesnævner, at de har rødder i udlandet, til- og fravælger noget forskelligt? Som nævnt er jeg stadig uforstående. 

Jeg er ikke interresseret i at starte en debat med dig. 

TS undrer sig over nogle ting. Lige nu gør du det samme. Så kan ikke se problemet? Du får det til at lyde som om TS ikke må undrer sig om dette fordi DU synes ikke hun har GRUND nok til at undres? Eller Hvad mener du

det var sådan set dét der irreterede mig for synes ikke man kan tillade sig og smide i hovedet på folk at i dette tilfælde, deres undren er ubegrundet, for det er du slet ikke i din ret til. Du kan undre dig over hendes undren... men alt det der med undertoner af at det er sq da noget mærkeligt noget du ikke ved noget om, det synes jeg kun skaber dårlig debat. Og det er ikke dig , men også mange andre i denne tråd.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Miin'Baby'Mus

Mettefpigen skriver:

Det er den..... Synes faktisk det er synd, for vi som voksne mennesker ikk kan diskutere på en ordentlig måde..... At alle skal have ret, og der ikk er plads til forskellige meninger...
Der er ikk nogen af os der er ens så vi har nok forskellige meninger om ting....

Nemlig

Anmeld

9. december 2012

grinny

LilleNyPåVej skriver:

Det er faktisk rart at der endeligt er nogen (dog til aller sidst i min tråd) der forstår hvor jeg vil hen    Tak, så behøver jeg nemlig ikke forklare og forklare og forklare fordi nogen vil se noget helt andet end hvad jeg skriver 

Jeg forstår dig fuldt ud. Der er jo intet ondt i det, men vi skal bare huske på at vi er stadig i Danmark hvor lige præcis de traditioner der omhandler jul betyder meget for os 

Anmeld

9. december 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Jeg forstår dig fuldt ud. Der er jo intet ondt i det, men vi skal bare huske på at vi er stadig i Danmark hvor lige præcis de traditioner der omhandler jul betyder meget for os 

Nu var det bare lige artiklen der omhandlede jul, der er da så mange andre ting jeg undres over omkring det med udlændinge og deres skikke  Men det må man ikke spørge om, eller jeg tør i hvert fald ikke lige nu 

Anmeld

9. december 2012

grinny

LilleNyPåVej skriver:

Nu var det bare lige artiklen der omhandlede jul, der er da så mange andre ting jeg undres over omkring det med udlændinge og deres skikke  Men det må man ikke spørge om, eller jeg tør i hvert fald ikke lige nu 

Hehe, du må vente en uges tid 

Anmeld

9. december 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
LykkeB skriver:

Hehe. Ja, det var da lidt pudsigt! Men Elias er jo også et smukt navn  Hvor er din mand fra?

Iraker, hvad med din gemal?

Anmeld

9. december 2012

LykkeB

Roselil skriver:

Iraker, hvad med din gemal?

Han er tyrker 

Anmeld

9. december 2012

Nettemor

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så kan være jeg gentager nogle. MEN det er jo højst sandsynlig ikke præcis de samme folk der har disse blandede meninger!

Desuden har julefrokost jo ikke ligefrem noget med religion at gøre?

Anmeld

9. december 2012

Miin'Baby'Mus

Nettemor skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så kan være jeg gentager nogle. MEN det er jo højst sandsynlig ikke præcis de samme folk der har disse blandede meninger!

Desuden har julefrokost jo ikke ligefrem noget med religion at gøre?

Nej og du har heller ikke læst det allerførste indlæg hvor jeg netop skriver at det ikk er de samme mennesker der har de holdninger - er jeg udemærket godt klar over.

Og jeg tror efterhånden at debatten er slut fordi der har ikke været ret mange der faktisk har læst hvad der blevet skrevet og svaret på det der bliver spurgt om - ligesom at dit svar heller ikke er et svar på min undren - og jeg gider ærligt talt ikke blive ved og forklare det 

Anmeld

9. december 2012

betski

LilleNyPåVej skriver:

Wow jeg skal lave en lang sætning hver gang så . Kunne folk så ikke bare se ud over deres egen næse og så forstår at det ikke er alle der er omtalt når man siger "de?

Sådan noget har jeg altså hverken forståelse eller tid og bekymring til at skal lave om på  Jeg må gerne bruge "de", men alligevel må jeg ikke bruge "de"? Det er da noget mærkeligt noget 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.