FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Mimic

Louise17 skriver:

Pigen burde sendes retur.. Så kunne hun måske få et liv som hun ville elske. Stakkels lille pige, også ende på børnehjem herhjemme...

Hvor våger den kælling at sige "Jeg vil altid være din mor" 

De burde ikke få lov til at adoptere! Hvad forventer man når man adoptere en 3-4 årig? At hun vil sige "tak fordi i tog mig væk fra min familie?!!?" 

Mit hjerte gør ondt....

Mashos egne forældre har udtalt at de ikke mener at hun vil være tjent med at komme tilbage i fattigdom hos dem.. stakkels pige som er fanget i systemet og så blandt folk der egentlig burde beskytte hende

http://www.bt.dk/danmark/instruktoer-det-var-haardt-at-give-mashos-foraeldre-besked

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

ESV

Programmet genudsendes i aften i følge TV2 s hjemmeside!

Anmeld

27. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Sidder lige og ser det, igen ! Og kom til at tænke på, episoden ved lægen, hvor han lytter på hendes hjerte/lunger/osv, hvor 'moderen' konstaterer, at hun gav et gib, da han lyttede - hvilket endte ud i en snak om nærkontakt til mænd, osv .. Og nu det jeg undrer mig over.

- når der kommer et stykke koldt metal på ens varme krop, er det så ikke en normal reaktion ? Eller er det bare mig der er helt idiot ?

En anden episode, hun danser med hendes bror i haven, hvortil 'forældrene' snakker om, at hun ser dårlig ud, men ..

- er det bare mig, eller er det det tidspunkt, at hun ser mere eller mindre bedst ud i filmen ?

- og hvorfor forklæde når man spiser ? Er hun ikke gammel nok til at spise uden ?

Anmeld

27. november 2012

Ccamilla

En anden ting jeg undrer mig over ved spisesituationen, er ..

- hun spiser faktisk ? Hvorfor ikke bare lade hende spise ? Anerkend hende, i stedet for at TRUE hende, med henblik på 'tænk dig om, før du svarer!'. Jeg ville sgu heller ikke turde at spise, når alt hvad jeg gør er forkert!

Anmeld

27. november 2012

ESV

Olivia's Moar skriver:

Sidder lige og ser det, igen ! Og kom til at tænke på, episoden ved lægen, hvor han lytter på hendes hjerte/lunger/osv, hvor 'moderen' konstaterer, at hun gav et gib, da han lyttede - hvilket endte ud i en snak om nærkontakt til mænd, osv .. Og nu det jeg undrer mig over.

- når der kommer et stykke koldt metal på ens varme krop, er det så ikke en normal reaktion ? Eller er det bare mig der er helt idiot ?

En anden episode, hun danser med hendes bror i haven, hvortil 'forældrene' snakker om, at hun ser dårlig ud, men ..

- er det bare mig, eller er det det tidspunkt, at hun ser mere eller mindre bedst ud i filmen ?

- og hvorfor forklæde når man spiser ? Er hun ikke gammel nok til at spise uden ?

Jamen du har helt ret, jeg tænker de samme ting og er mindst lige så arrig idag som jeg var igår. Jeg er målløs, uden ord og så flintrende arrig at jeg ikke kan finde de rigtige ord men det er grimme ord jeg vil kunne finde!

Anmeld

27. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Åh, hvor jeg græd på den lille piges vegne!

jeg kan slet ikke samle mig om nogle kloge ord oven på dette - men da Masho sad helt rank på sin seng og kiggede op, ønskede jeg virkelig at hun kunne give sig selv lov til at græde oven på den spisesituation . Men hun sad bare helt blank

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

Olivia's Moar skriver:

Jeg tænkte præcis det samme i går om, at de fleste da lige giver er sæt, når noget koldt metal rammer kroppen... Og spørgsmålet er lige, hvor mange gange hun mon har prøvet det før... Det er måske også en helt ny fornemmelse for hende?

Og den der tænk dig om før du svarer kommentar er helt unødvendig! Hun tør jo næsten ikke sige noget!

Adoptivforældrene kommer i go morgen dk i morgen, er spændt på, hvad de siger i morgen

Anmeld

28. november 2012

Ccamilla

tarkoflen skriver:

Jeg tænkte præcis det samme i går om, at de fleste da lige giver er sæt, når noget koldt metal rammer kroppen... Og spørgsmålet er lige, hvor mange gange hun mon har prøvet det før... Det er måske også en helt ny fornemmelse for hende?

Og den der tænk dig om før du svarer kommentar er helt unødvendig! Hun tør jo næsten ikke sige noget!

Adoptivforældrene kommer i go morgen dk i morgen, er spændt på, hvad de siger i morgen

Uhhh, gør de ? Håber, at jeg når at se dem inden jeg skal ud og gøre vejene usikre ! Er spændt på, hvad de har af kommentar ..

Mht metallet, så giver jeg stadigvæk et sæt når den rammer - måske jeg også har svært ved tryghed så ? Uha ..

Og nej, den kommentar var simpelthen under bæltestedet ! Helt ærligt, pigen er sgu da skræmt nok i forvejen, giv hende da lige en chance .. Forstår stadigvæk ikke, at de kunne få lov til at adoptere ..
Deres hus og uddannelse er måske rigtigt i papirene, men hvor er menskligheden (er det et ord/staves) ?

Anmeld

28. november 2012

Ccamilla

ESV skriver:

Jamen du har helt ret, jeg tænker de samme ting og er mindst lige så arrig idag som jeg var igår. Jeg er målløs, uden ord og så flintrende arrig at jeg ikke kan finde de rigtige ord men det er grimme ord jeg vil kunne finde!

Så meget enig !! Men vi får nok ikk så meget ud af det, med de grimme ord ..

Anmeld

28. november 2012

Carina:-)

AnjaM skriver:

Åh, hvor jeg græd på den lille piges vegne!

jeg kan slet ikke samle mig om nogle kloge ord oven på dette - men da Masho sad helt rank på sin seng og kiggede op, ønskede jeg virkelig at hun kunne give sig selv lov til at græde oven på den spisesituation . Men hun sad bare helt blank

Det var også den episode der gjorde mig mest trist.

Hun er jo dybt skadet af den følelseskulde hun hele tiden møder 

Og er jeg den eneste der undre mig over at hvis pigen konstant laver ballade,hvorfor blv der så ikke filmet nogen eksempler?

Det eneste jeg så var en syg kvinde, der ødelagde et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.