FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Kay

ekebiv skriver:

inkompetent er ikke ordet, forstår SLET ikke at han ikke bliver nævnt i medierne overhovedet. At han ligefrem sidder og siger at hvis aflastningsfamilien forkæler hende for meget så skal de bare "prøve at have hende i to uger så skal de bare se " og så sidder de alle 3 og griner sådan "ja så skal de nok se hvor umulig en unge hun er" I det hele taget bevæggrunden for at hun skal i aflastning (udover at give mor og far luft) med at hun skal så dårligt et sted hen så hun kan se hvor godt hun har det derhjemme. WHAT?????? Det vil sige at der bliver godkendt aflastningsfamilier som er gode til afstraffelse eller hvordan?? Håber eddermagme ikke det er normal psykologbistand fra kommunen

ja... vil gerne se jobannoncen... "søger ond aflastnings familie til umulig unge... "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

lisbethita

tarkoflen skriver:

Nej det er lidt ærgeligt, at det ikke blev fortalt i slutningen af programmet.. Men moren fortalte at de tog ud og drak en kop kaffe derude, tog hende med i biffen og vist også andre ting og de tager afsted som familie, så vidt jeg forstod det...

Ok...det lyder lidt mere humant, vil jeg sige.

Tak for info :-)

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

lisbethita skriver:

Ok...det lyder lidt mere humant, vil jeg sige.

Tak for info :-)

Ja det gør det

Og velbekomme

Anmeld

28. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nu spørger jeg lige for sidder og ser det nu men hvad er det Mascho gør med hovedet under måltidet som pisser adoptivmoderen sådan af?? Jeg kan ikke se det.....

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Omsorgsgiver skriver:

Nu spørger jeg lige for sidder og ser det nu men hvad er det Mascho gør med hovedet under måltidet som pisser adoptivmoderen sådan af?? Jeg kan ikke se det.....

Det tror jeg ikke rigtig der er nogle der kan se ud over forældrene!

Ikke ligefrem en hyggelig spisesituaton!

Anmeld

28. november 2012

ekebiv

Kay skriver:

ja... vil gerne se jobannoncen... "søger ond aflastnings familie til umulig unge... "

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Olivia's Moar skriver:

Nåede lige at se det, midt i kaos
Men ja, hun virkede berørt af det (egentligt rart at se, at kvinden havde følelser). Og det er da også utroligt, at de ikke har fået hjælp før tid ! Forstår godt, at de har haft afmagt og fustrationer !..
Når det så er sagt, synes jeg stadigvæk ikke, at det retfærdiggører deres behandling af Masho. Hun har ikke bedt om at blive bortadopteret jo ? Og så at blive kasseret .. IGEN !

Har læst RIGTIGT mange artikler og set mange psykologer, osv udtale sig (selvfølgelig kun på baggrund af det viste), og med henblik på, at familien har haft en drøm om, hvordan det skulle være, så Masho bliver puttet i en kasse, så hun ikke SELV må finde ud af sin egen identitet/nye rolle, tror jeg desværre er sandt. Håber hun får det bedre, og IKKE skal blive boende på børnehjemmet - hvad sker der så når hun bliver 18 ?

Har egentligt tænkt meget på episoden, hvor hun vil have tigeren ud, men ikke må. Hvorfor må hun ikke det ? Der er godt vejr, tigeren lever normalt ude i det fri, og skal man overvåges når man leger ? Hmm ..

Ja der så man et glimt at det man ville ønske man havde set i programmet...

Jeg tror forældrene har haft en forestilling om, at de reddede masho fra en frygtelig barndom og hun bare ville være glad og lykkelig for at komme til dk... Og så passede hun bare slet ikke ind i deres billede af hende!

Jeg ved ikke hvorfor hun ikke måtte få den med ud, men det er jo svært, når man ikke kan forklare hende hvorfor, man ikke synes hun må! Tror sprogbarrieren er meget svær, med så stort et barn!

Anmeld

28. november 2012

Christine

Omsorgsgiver skriver:

Det er så sindssygt at se. Jeg var nødt til at stoppe med at se programmet da adoptivmor blev ved med sin rant om at der er noget galt med Masho og hendes måde at spise på (bemærk pigens tydeligvis forvirrede og skræmte blik i øjnene da de gamle begynder at ævle i hvor forkert hun gør alting, beskylder hende for at lyve og jeg ved ikke hvad. DET ER ET LILLE BARN). Det eneste der er galt er at hun er en skadet lille pige, som lever i en adoptivfamilie der tydeligvis går ind for psykisk terror. Ansvarlige forældre ville være bekymrede for om barnet var ved at udvikle en spiseforstyrrelse (når hun nu også holder op med at spise flere dage i træk).

Det er det mest gruopvækkende jeg længe har set og jeg tænker psykisk mishandling i høj grad. Man kan bare se en lille trist pige der er blevet taget fra sit hjemland, forældre og søskende og nu bliver afvist og frosset ude af sin adoptivmor der må lide af en eller anden form for vrangforestillinger.

Forholdene er så åbenlyst skadelige for det barn at jeg må sige jeg forstår al den vrede og had der kommer de adoptivforældres vej. Den deler jeg absolut.

Grunden til jeg overhovedet loggegde på baby igen var egentlig for at se om nogen ved hvordan det går børnene? Og evt. deres biologiske forældre? Jeg ville sådan ønske man kunne gøre noget for dem.

Og adoptivforældrene.. jeg ville ikke overlade noget levende væsen i deres varetægt.

Anmeld

29. november 2012

Annette A

Der er ingen tvivl om at synderen i dette er jo adoptionsbureauet der har fejlet fuldstændigt og baseret det hele på en løgn. Ofrene er den stakkels pige, hendes biologiske forældre og adoptionsforældrene. Det er en frygtelig situation for alle involverede parter og det er forfærdeligt at se en lille pige så ødelagt.

Dog har jeg vanskeligheder ved at forstå hvorfor der dømmes så voldsomt over adoptivforældrene, for der er jo ingen af os der har været til stede i alle de år det her har stået på og ved hvad de alle sammen har gennemgået. De har jo forsøgt at få nødvendig hjælp er det blevet oplyst og efter mange års tærende kamp for at få et familieliv til at hænge sammen er afmagten og manglen på flere ressourcer nok ødelagt så meget følelsesmæssigt, at det er nået dertil. Vi skal også huske på, at vi ser det som fjernsynet viser os og jeg er da ret sikker på at enhver familie der ville lukke et kamerahold ind i sit hjem ville kunne få lavet en dokumnetar om deres perfekte familieliv, men også ville kunne bliev fremstillet som mindre gode forældre, hvis bare man redigerede og udvalgte de scener som enten fremstilede de glade stunder eller der hvor man skælder ud mv. Jeg undrede mig også over hvad det ved spisebordet handlede om men blev ved med at tænke på, at jeg jo ikke ved hvad det i bund og grund drejer sig om og der mangler man en forklaring på hvad det er der egentlig sker og hvad det er som de oplever i det daglige samvær med pigen.

Det er nemt at dømme men svært at sætte sig i andres sted og det er derfor vigtigt at tænke over hele situationen for dem alle og tror ingen er så perfekte at de kan dømme over andre. Ellers må der godt nok være mange perfekte mennesker ude i det danske land. At der bliver sagt ting af adoptivmoderen som er upassende er jeg helt enig i. Men vi ser heller ikke helheden eller de mange år dag ud og dag ind der ligger til grund for alt dette her, så jeg synes man skal mane til besindighed og huske på at medier også kan manipulere meget med virkeligheden og vi ser en situation der er spidset fuldstændigt til. 

Når det så er sagt er det frygteligt det hele og det eneste man ved med sikkerhed er at der aldrig skulle have været foretaget en adoption og hvem bliver ikke berørt af at se et program som det. Det er frygteligt at se den store sorg i den lille piges øjne og det er svært at forestille sig hvordan det skal gå hende på sigt.

Anmeld

29. november 2012

MorDk

lisbethita skriver:

Jeg er så enig! ENDELIGT en, der ikke bare sviner adoptivforældrene til. Jeg synes bare, at du får skrevet det så flot og du har endda selv prøvet det. Respekt for din udmelding!

Jeg synes, at rigtigt mange har været for hurtige til at stemple dem som dårlige adoptivforældre. Jovist, der er også nogle ting, som JEG ikke forstår. Fx. at de kun besøger hende hver 3. uge i 3 timer på skift. Det lyder dog ikke som noget, som de selv har fundet på. Måske er det en professionel beslutning fra de ansatte? Man skal huske på alle de ting man ikke ved. Jeg håber, at der er en god årsag.

Men også mit hjerte rammes af, at både børn, bioforældre og adoptivforældre må lide i denne sag. Jeg tager hatten af for, at adoptionsforældrene har gået frem i medierne med dette. De vidste, at de ville få tæsk, men det gør det af kærlighed, fordi det er blevet en hjertesag. Det synes jeg lidt er blevet glemt i det hele. Det har jeg faktisk respekt for.

Mange tak skal du have... og ja jeg er enig i det andet du skriver!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.