Der er ingen tvivl om at synderen i dette er jo adoptionsbureauet der har fejlet fuldstændigt og baseret det hele på en løgn. Ofrene er den stakkels pige, hendes biologiske forældre og adoptionsforældrene. Det er en frygtelig situation for alle involverede parter og det er forfærdeligt at se en lille pige så ødelagt. 
Dog har jeg vanskeligheder ved at forstå hvorfor der dømmes så voldsomt over adoptivforældrene, for der er jo ingen af os der har været til stede i alle de år det her har stået på og ved hvad de alle sammen har gennemgået. De har jo forsøgt at få nødvendig hjælp er det blevet oplyst og efter mange års tærende kamp for at få et familieliv til at hænge sammen er afmagten og manglen på flere ressourcer nok ødelagt så meget følelsesmæssigt, at det er nået dertil. Vi skal også huske på, at vi ser det som fjernsynet viser os og jeg er da ret sikker på at enhver familie der ville lukke et kamerahold ind i sit hjem ville kunne få lavet en dokumnetar om deres perfekte familieliv, men også ville kunne bliev fremstillet som mindre gode forældre, hvis bare man redigerede og udvalgte de scener som enten fremstilede de glade stunder eller der hvor man skælder ud mv. Jeg undrede mig også over hvad det ved spisebordet handlede om men blev ved med at tænke på, at jeg jo ikke ved hvad det i bund og grund drejer sig om og der mangler man en forklaring på hvad det er der egentlig sker og hvad det er som de oplever i det daglige samvær med pigen.
Det er nemt at dømme men svært at sætte sig i andres sted og det er derfor vigtigt at tænke over hele situationen for dem alle og tror ingen er så perfekte at de kan dømme over andre. Ellers må der godt nok være mange perfekte mennesker ude i det danske land. At der bliver sagt ting af adoptivmoderen som er upassende er jeg helt enig i. Men vi ser heller ikke helheden eller de mange år dag ud og dag ind der ligger til grund for alt dette her, så jeg synes man skal mane til besindighed og huske på at medier også kan manipulere meget med virkeligheden og vi ser en situation der er spidset fuldstændigt til. 
Når det så er sagt er det frygteligt det hele og det eneste man ved med sikkerhed er at der aldrig skulle have været foretaget en adoption og hvem bliver ikke berørt af at se et program som det. Det er frygteligt at se den store sorg i den lille piges øjne og det er svært at forestille sig hvordan det skal gå hende på sigt. 
Anmeld