FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

MorDk

modesty skriver:

Er der nogen der har set den oprindelige doku fra 2009? På det tidspunkt Masho blev bortadopteret var bioforældrene åbenbart helt sikre på at de ville dø af deres HIV (der er kommet ny medicin til siden). Og biomoren udtaler sig også om at Masho er en pige med et meget stort temperament.

Blot for at komme med lidt nuancering i forhold til skyld... Hvis Danadopt har troet at forældrene helt sikkert ville dø, er det jo svært at skyde skylden på dem og sige at pigen aldrig burde være bortadopteret. Og opgaven for adoptivforældrene har nok også været noget hårdere end hvad man så i dokumentaren.

Uden at have set hverken den ene eller den anden doku (efter jeg har fået barn kan jeg ikke holde ud at se sådan noget) er det i hvert fald mit indtryk at alle har begået fejl i løbet af processen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Lulle25

Jeg forstår også din holdning til det. De er kun mennesker og vi kan alle fejler. Men i morges i morgen tv, viste de det klip hvor hun forklarede, pigen er en nitte og siger helt ærligt, igen i morges siger hun helt ærligt jeg elsker hende, og jeg tror hende bare ikke.

Det er nok ikke det rette for den lille pige og blive sendt hjem nu, for hun kan højest sandsynlig få bedre hjælp af proffesionelle mennesker i dk. Men hvor er det synd at et liv skal ødelægges af to mennesker der ikke magter hende. Jeg ville egentlig ikke gå ind i denne debat, for følelserne sidder udenpå tøjet hos rigtig mange i forhold til denne pige. Men forstå mig ret disse to mennesker der skulle være uddannet psyko terapeuter, ser jo også spøgelser i forhold til denne pige.

Henriette vil have hende i aflastning og hun får igen lov at styre. Denne aflastnings familie vælger og lave en lille have med pigen, og i stedet for at se dette som en god aktivitet for pigen, ser Henriette det som en gave hun får... Hun modarbejder selv rigtig meget, og ser det hun vil se... Klip eller ej.

Anmeld

28. november 2012

MorDk

Lulle25 skriver:

Jeg forstår også din holdning til det. De er kun mennesker og vi kan alle fejler. Men i morges i morgen tv, viste de det klip hvor hun forklarede, pigen er en nitte og siger helt ærligt, igen i morges siger hun helt ærligt jeg elsker hende, og jeg tror hende bare ikke.

Det er nok ikke det rette for den lille pige og blive sendt hjem nu, for hun kan højest sandsynlig få bedre hjælp af proffesionelle mennesker i dk. Men hvor er det synd at et liv skal ødelægges af to mennesker der ikke magter hende. Jeg ville egentlig ikke gå ind i denne debat, for følelserne sidder udenpå tøjet hos rigtig mange i forhold til denne pige. Men forstå mig ret disse to mennesker der skulle være uddannet psyko terapeuter, ser jo også spøgelser i forhold til denne pige.

Henriette vil have hende i aflastning og hun får igen lov at styre. Denne aflastnings familie vælger og lave en lille have med pigen, og i stedet for at se dette som en god aktivitet for pigen, ser Henriette det som en gave hun får... Hun modarbejder selv rigtig meget, og ser det hun vil se... Klip eller ej.

Enig! Men hun er kun et menneske trods høj udd og følelser

Anmeld

28. november 2012

Kay

MorDk skriver:

Jeg synes faktisk ikke det er FAIR at Gert & Henriette skal have så mange verbale "tæsk" Deres højeste ønske i denne verden var børn. De har I mange år forsøgt at få børn -uden held! De bliver godkendt til adoption og De er lykkelige. Endelig kan De blive en lille familie. Hele situationen er grotesk! Gert & Henriette blev ikke klædt på til opgaven. Og ja måske skulle De slet ikke have været godkendt fra start, men det er ikke DERES skyld! Henriette fremstår som følelseskolde i dokumentaren. DET ER TV! Vågn op! Der er blevet klippet/redigeret i produktet! Masho & Lillebror skulle ALDRIG være blev bortadopteret! Det hele er grotesk! Det er IKKE Adoptivforældrene der bærer skylden! De "råbte om hjælp" allerede kort efter!! INGEN gør noget!! Jeg synes det er flot at Gert & Henriette står frem... og fortæller deres historie!

Mit hjerte bløder for ALLE parter!
Stakkels Masho ♥ Stakkels Biologiske forældre men også stakkels Gert & Henriette hvis drømme er brast!

Jeg er selv adopteret som 4 årig (fra DK) Jeg har været heldig! Jeg voksede op hos adoptivforældre som kunne magte opgaven! Og som var klædt på til den! (begge uddannede pædagoger)

Dette var bare lige lidt tanker herfra!

KRAM TIL ALLE involverede ♥

efter at havde set go'morgen danmark og høre deres forklarring i dag så er jeg dybt rystet over de ik har fået hjælp før... og at den hjælp de fik var så ringe....

i mine øre lød det som om det til sidst som jo er det vi har set i filmen var desperate efter hjælp, og i dag kan se at de råd de så fik jo slet ikke gavnede...

syntes godt dem der lavede filmen kunne havde informeret om hvor meget de havde prøvet, inden det kom til det... og at de handlede på anvisning at kommunen psykolog... for det mener jeg ikke var tydeligt for os seere...

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Jeg synes det er forfærdeligt at systemet ikke er gearet til at håndtere, når børnene er så gamle! De skal jo have støtte og hjælp fra start disse familier! Jeg så lige i tvavisen at gennemsnitsalderen på adopterede børn i dag er 2 år! Og det er i min verden alt for sent! I 1985 var den 0,9 år og de børn har endnu ikke sprog eller kan huske hvad de kommer fra! De kan sagtens nå at tage voldsom skade, men at komme herop som to årig og have prøvet, at mennekser har kunne forstå hvad man sagde og så skal man starte forfra igen, det må være forfærdelig frustrerende!

Jeg synes forældrene i denne udsendelse har fejlet, men når man tænker på den rådgivning de fik af psykologen, så er jeg rystet over, de råd han giver dem!

Men jeg er også rystet over, at masho ikke må have det godt i aflastningsfamilien, det er vel et eller andet sted en aflastning for begge parter! Men det var psykologen jo enig i, at hun ikke måtte! Og det synes jeg er helt sort!

Jeg er fuldstændig enig i, at vi ikke ser alt! Men det ændre ikke på, at forældrene også har fejlet og ikke kunnet rumme masho og det hun havde med i bagagen! Men de har jo som sagt heller ikke fået hjælp til at tackle det... Det undre mig dog lidt, at de ikke er mere forberedte, da de er uddannet psykoterapeuter begge to og jeg læste lige, at moren arbejder med psykisk sorbare og udsatte børn...

Men det er virkelig en hård situation for alle parter!

Jeg tror ikke det ville være godt for masho at blive sendt retur til Etiopien, der hører hun jo heller ikke længere til og kan sikkert ikke sproget, og kan slet ikke få den hjælp hun har brug for! Det kan hun trods alt herhjemme!

Øv en ulykkelig situation

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Kay skriver:

efter at havde set go'morgen danmark og høre deres forklarring i dag så er jeg dybt rystet over de ik har fået hjælp før... og at den hjælp de fik var så ringe....

i mine øre lød det som om det til sidst som jo er det vi har set i filmen var desperate efter hjælp, og i dag kan se at de råd de så fik jo slet ikke gavnede...

syntes godt dem der lavede filmen kunne havde informeret om hvor meget de havde prøvet, inden det kom til det... og at de handlede på anvisning at kommunen psykolog... for det mener jeg ikke var tydeligt for os seere...

Enig! Det er jeg også rystet over! Men jeg var endnu mere rystet over, den psykolog de havde hjemme! For det var åbenbart den hjælp de kunne få!

Anmeld

28. november 2012

lisbethita

MorDk skriver:

Jeg synes faktisk ikke det er FAIR at Gert & Henriette skal have så mange verbale "tæsk" Deres højeste ønske i denne verden var børn. De har I mange år forsøgt at få børn -uden held! De bliver godkendt til adoption og De er lykkelige. Endelig kan De blive en lille familie. Hele situationen er grotesk! Gert & Henriette blev ikke klædt på til opgaven. Og ja måske skulle De slet ikke have været godkendt fra start, men det er ikke DERES skyld! Henriette fremstår som følelseskolde i dokumentaren. DET ER TV! Vågn op! Der er blevet klippet/redigeret i produktet! Masho & Lillebror skulle ALDRIG være blev bortadopteret! Det hele er grotesk! Det er IKKE Adoptivforældrene der bærer skylden! De "råbte om hjælp" allerede kort efter!! INGEN gør noget!! Jeg synes det er flot at Gert & Henriette står frem... og fortæller deres historie!

Stakkels Masho ♥ Stakkels Biologiske forældre men også stakkels Gert & Henriette hvis drømme er brast!

Jeg er selv adopteret som 4 årig (fra DK) Jeg har været heldig! Jeg voksede op hos adoptivforældre som kunne magte opgaven! Og som var klædt på til den! (begge uddannede pædagoger)

Jeg er så enig! ENDELIGT en, der ikke bare sviner adoptivforældrene til. Jeg synes bare, at du får skrevet det så flot og du har endda selv prøvet det. Respekt for din udmelding!

Jeg synes, at rigtigt mange har været for hurtige til at stemple dem som dårlige adoptivforældre. Jovist, der er også nogle ting, som JEG ikke forstår. Fx. at de kun besøger hende hver 3. uge i 3 timer på skift. Det lyder dog ikke som noget, som de selv har fundet på. Måske er det en professionel beslutning fra de ansatte? Man skal huske på alle de ting man ikke ved. Jeg håber, at der er en god årsag.

Men også mit hjerte rammes af, at både børn, bioforældre og adoptivforældre må lide i denne sag. Jeg tager hatten af for, at adoptionsforældrene har gået frem i medierne med dette. De vidste, at de ville få tæsk, men det gør det af kærlighed, fordi det er blevet en hjertesag. Det synes jeg lidt er blevet glemt i det hele. Det har jeg faktisk respekt for.

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

lisbethita skriver:

Jeg er så enig! ENDELIGT en, der ikke bare sviner adoptivforældrene til. Jeg synes bare, at du får skrevet det så flot og du har endda selv prøvet det. Respekt for din udmelding!

Jeg synes, at rigtigt mange har været for hurtige til at stemple dem som dårlige adoptivforældre. Jovist, der er også nogle ting, som JEG ikke forstår. Fx. at de kun besøger hende hver 3. uge i 3 timer på skift. Det lyder dog ikke som noget, som de selv har fundet på. Måske er det en professionel beslutning fra de ansatte? Man skal huske på alle de ting man ikke ved. Jeg håber, at der er en god årsag.

Men også mit hjerte rammes af, at både børn, bioforældre og adoptivforældre må lide i denne sag. Jeg tager hatten af for, at adoptionsforældrene har gået frem i medierne med dette. De vidste, at de ville få tæsk, men det gør det af kærlighed, fordi det er blevet en hjertesag. Det synes jeg lidt er blevet glemt i det hele. Det har jeg faktisk respekt for.

Forældrene fortalte i go morgen dk, at det ikke er korrekt at de kun besøger hende hver 3. uge og hver for sig... Men du har ret i, at det kan være noget der er dikteret, for at hun skulle vænne sig til omgivelserne eller hvad ved jeg!

Jeg håber bare hun får den rette hjælp langt om længe, så hun kan komme ud på den anden side og blive så hel som muligt!

Anmeld

28. november 2012

Ina33

MorDk skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.