FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

tarkoflen

Olivia's Moar skriver:

Uhhh, gør de ? Håber, at jeg når at se dem inden jeg skal ud og gøre vejene usikre ! Er spændt på, hvad de har af kommentar ..

Mht metallet, så giver jeg stadigvæk et sæt når den rammer - måske jeg også har svært ved tryghed så ? Uha ..

Og nej, den kommentar var simpelthen under bæltestedet ! Helt ærligt, pigen er sgu da skræmt nok i forvejen, giv hende da lige en chance .. Forstår stadigvæk ikke, at de kunne få lov til at adoptere ..
Deres hus og uddannelse er måske rigtigt i papirene, men hvor er menskligheden (er det et ord/staves) ?

Jeg har lige set det, og de er da berørte af det, og snakker meget om, at de manglede hjælp til at tackle de problemer masho havde! Og det kan jeg godt forstå, at de sidder med den følelse! Og for første gang så man moren fælde nogle tåre, og hun så også ud til, at have grædt inden hun kom ind!

De er helt klart påvirket, og de kunne godt forstå den vrede folk havde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

MorDk

Jeg synes faktisk ikke det er FAIR at Gert & Henriette skal have så mange verbale "tæsk" Deres højeste ønske i denne verden var børn. De har I mange år forsøgt at få børn -uden held! De bliver godkendt til adoption og De er lykkelige. Endelig kan De blive en lille familie. Hele situationen er grotesk! Gert & Henriette blev ikke klædt på til opgaven. Og ja måske skulle De slet ikke have været godkendt fra start, men det er ikke DERES skyld! Henriette fremstår som følelseskolde i dokumentaren. DET ER TV! Vågn op! Der er blevet klippet/redigeret i produktet! Masho & Lillebror skulle ALDRIG være blev bortadopteret! Det hele er grotesk! Det er IKKE Adoptivforældrene der bærer skylden! De "råbte om hjælp" allerede kort efter!! INGEN gør noget!! Jeg synes det er flot at Gert & Henriette står frem... og fortæller deres historie!

Mit hjerte bløder for ALLE parter!
Stakkels Masho ♥ Stakkels Biologiske forældre men også stakkels Gert & Henriette hvis drømme er brast!

Jeg er selv adopteret som 4 årig (fra DK) Jeg har været heldig! Jeg voksede op hos adoptivforældre som kunne magte opgaven! Og som var klædt på til den! (begge uddannede pædagoger)

Dette var bare lige lidt tanker herfra!

KRAM TIL ALLE involverede ♥

Anmeld

28. november 2012

Sildefisk

MorDk skriver:

Jeg synes faktisk ikke det er FAIR at Gert & Henriette skal have så mange verbale "tæsk" Deres højeste ønske i denne verden var børn. De har I mange år forsøgt at få børn -uden held! De bliver godkendt til adoption og De er lykkelige. Endelig kan De blive en lille familie. Hele situationen er grotesk! Gert & Henriette blev ikke klædt på til opgaven. Og ja måske skulle De slet ikke have været godkendt fra start, men det er ikke DERES skyld! Henriette fremstår som følelseskolde i dokumentaren. DET ER TV! Vågn op! Der er blevet klippet/redigeret i produktet! Masho & Lillebror skulle ALDRIG være blev bortadopteret! Det hele er grotesk! Det er IKKE Adoptivforældrene der bærer skylden! De "råbte om hjælp" allerede kort efter!! INGEN gør noget!! Jeg synes det er flot at Gert & Henriette står frem... og fortæller deres historie!

Stakkels Masho ♥ Stakkels Biologiske forældre men også stakkels Gert & Henriette hvis drømme er brast!

Jeg er selv adopteret som 4 årig (fra DK) Jeg har været heldig! Jeg voksede op hos adoptivforældre som kunne magte opgaven! Og som var klædt på til den! (begge uddannede pædagoger)

flot indlæg, bøjer mig dybt i støvet

Anmeld

28. november 2012

nielsen80

MorDk skriver:

Fedt med et indlæg fra en som har prøvet det selv læser tydeligt, at du har en helt anden indsigt.
Man skal nemlig huske, at vi ser noget der har varet en årrække, så det vi ser er en kulmination af talrige konflikter, store frustrationer og forældre der ikke har fået hjælp når de bad om det. Det er ingen undskyldning, men en forklaring!

Anmeld

28. november 2012

MorDk

Sildefisk skriver:

flot indlæg, bøjer mig dybt i støvet

Tak!

Anmeld

28. november 2012

MorDk

nielsen80 skriver:

Fedt med et indlæg fra en som har prøvet det selv læser tydeligt, at du har en helt anden indsigt.
Man skal nemlig huske, at vi ser noget der har varet en årrække, så det vi ser er en kulmination af talrige konflikter, store frustrationer og forældre der ikke har fået hjælp når de bad om det. Det er ingen undskyldning, men en forklaring!

Tak!!

Anmeld

28. november 2012

Lulle25

Jeg må indrømme da jeg så programmet var der flere ting der gjorde jeg tænkte at de 2 mennesker aldrig skulle have haft børn.

Da man ser de sidder og spiser, får pigen ikke en chance. Og da Henriette så bliver filmet bagefter siger hun: Det kan godt være hun ikke gjorde det med sit ansigt synligt, men hun gør det indeni??? Hvad sker der for sådan en kommentar, hader hun virkelig den lille pige så meget, at hun opfinder, hun laver tics, hun slet ikke laver??? Endvidere siger hun jo, den lille pige er en nitte, jeg er helt i chock og det kan godt være det er svært at adoptere, men derfor skal man vel behandle de små stakkels børn med respekt. De er hevet væk fra deres biologiske forældre ovenikøbet uden at få lov at sige farvel, og så forventer de 2 danskere, at det bare bliver en dans på roser. De er jo svigtet af alle disse børn, de skulle have været blevet ved deres biologiske forældre, der tydeligvis elsker og savner dem utrolig meget.

Det kan godt være det er en dokomentar, men de kan jo ikke putte ordene i munden på folk. De taler engelsk, så pigen ved, det er hende der tales om, men hun må ikke vide, hvad de sige, hvis ikke det er psykisk vold, hvad er det så? Og en sidste ting, da Henriette siger du skal ikke have en ny mor, er jeg simpelthen ved og kaste op, det skal hun bare lige styre, syge menneske!!!!

Jeg håber den lille pige kan komme hjem til sine rødder, det fortjener hun...

Anmeld

28. november 2012

MorDk

Gert & Henriette er mennesker som os andre... og jeg snakkede med min mor (adoptivmor) igår og hun har flere gange fortalt hvordan hun måtte tage "MOR-kasketten" af og gemme sine følelser væk for en stund og tage sin "PÆDAGOG-kasket" på og have en prof. tilgang til mig! Jeg var 4 år. Havde oplevet frygtelige ting og følt svigt gang på gang... Det er ikke NEMT at blive MOR til en 4 årig (som har sin helt egen personlighed... og som er vokset op med andre værdier/normer)

Henriette og Gert er 2 knuste mennesker... Jeg er sikker på De har KÆMPET! Det vi ser i dok. er frygteligt og jeg krummer tær over måden De tackler det på... MEN derfor skal De mennesker ikke gøres til syndebukke og svines til på den måde!

DET er ikke DERES SKYLD at Masho endte i DK! Det er IKKE udelukkende DEM der har ødelagt det stakkels pigebarn!

mit hjerte græder for alle parter! Det er en frygtelig og grotesk sag!

Jeg synes det er SÅ flot... at trods Gert & Henriette vidste de ville få "tæsk" så står De frem og fortæller deres historie!

Tænk at De stakkels mennesker har måtte flytte i sommerhus, få politibeskyttelse samt blive sygemeldt fra deres job pga. DANSKERNES VREDE?! VÅGN OP! Det er bare ikke fair!

God dag til ALLE!

Anmeld

28. november 2012

MorDk

Lulle25 skriver:

Jeg må indrømme da jeg så programmet var der flere ting der gjorde jeg tænkte at de 2 mennesker aldrig skulle have haft børn.

Da man ser de sidder og spiser, får pigen ikke en chance. Og da Henriette så bliver filmet bagefter siger hun: Det kan godt være hun ikke gjorde det med sit ansigt synligt, men hun gør det indeni??? Hvad sker der for sådan en kommentar, hader hun virkelig den lille pige så meget, at hun opfinder, hun laver tics, hun slet ikke laver??? Endvidere siger hun jo, den lille pige er en nitte, jeg er helt i chock og det kan godt være det er svært at adoptere, men derfor skal man vel behandle de små stakkels børn med respekt. De er hevet væk fra deres biologiske forældre ovenikøbet uden at få lov at sige farvel, og så forventer de 2 danskere, at det bare bliver en dans på roser. De er jo svigtet af alle disse børn, de skulle have været blevet ved deres biologiske forældre, der tydeligvis elsker og savner dem utrolig meget.

Det kan godt være det er en dokomentar, men de kan jo ikke putte ordene i munden på folk. De taler engelsk, så pigen ved, det er hende der tales om, men hun må ikke vide, hvad de sige, hvis ikke det er psykisk vold, hvad er det så? Og en sidste ting, da Henriette siger du skal ikke have en ny mor, er jeg simpelthen ved og kaste op, det skal hun bare lige styre, syge menneske!!!!

Jeg håber den lille pige kan komme hjem til sine rødder, det fortjener hun...

Kan godt forstå dig... men tror du virkelig på at det ville være godt for hende? Det tror jeg nemlig ikke. Har du glemt at hendes bio-forældre har adopteret endnu et barn? Der er gået så mange år... det ville være MISHANDLING at sende hende videre. "skaden er sket" og faktisk så er jeg sikker på at Gert & Henriette elsker deres børn! De ønskede børn pog fik det opfyldt! Desværre magtede De ikke opgaven og fik ikke den fornødne hjælp! Hun indrømmer jo selv at hun var en "gimpe" i TV dok. MEN at svine mennesker til efter 1 times TV .... Det er for lavt!

Film mig i 1 uge med mine unger... og klip i det som du har lyst til... SÅ VILLE JEG BLIVE SVINET TIL fordi DK ser et klip eller flere hvor jeg ikke smiler eller krammer mit barn! Ja undskyld... JEG væmmes ved folk der bare sviner folk til uden at vide en SKID om sagen!

Anmeld

28. november 2012

modesty

Er der nogen der har set den oprindelige doku fra 2009? På det tidspunkt Masho blev bortadopteret var bioforældrene åbenbart helt sikre på at de ville dø af deres HIV (der er kommet ny medicin til siden). Og biomoren udtaler sig også om at Masho er en pige med et meget stort temperament.

Blot for at komme med lidt nuancering i forhold til skyld... Hvis Danadopt har troet at forældrene helt sikkert ville dø, er det jo svært at skyde skylden på dem og sige at pigen aldrig burde være bortadopteret. Og opgaven for adoptivforældrene har nok også været noget hårdere end hvad man så i dokumentaren.

Uden at have set hverken den ene eller den anden doku (efter jeg har fået barn kan jeg ikke holde ud at se sådan noget) er det i hvert fald mit indtryk at alle har begået fejl i løbet af processen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.