FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Helloo

Pigen burde sendes retur.. Så kunne hun måske få et liv som hun ville elske. Stakkels lille pige, også ende på børnehjem herhjemme...

Hvor våger den kælling at sige "Jeg vil altid være din mor" 

De burde ikke få lov til at adoptere! Hvad forventer man når man adoptere en 3-4 årig? At hun vil sige "tak fordi i tog mig væk fra min familie?!!?" 

Mit hjerte gør ondt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

SaNiNa

Sildefisk skriver:

ja, sad og måbede da hun bla sagde at pigen ikke måtte må positive oplevelser i sin aflastningsfamilie!! For helvede da også!!!!

Blev mest ked af det da hun sagde at pige var en nitte... Det gik det helt sort for mig mit hjerte bløder.

og tænk hun får besøg af dem hver 3 uge på børnehjemmet jamen hun kender dem jo ikke mere

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Enig
Står selv i den situation, at skal vi have en lillebrøster, så skal det højst sandsynligt være gennem adoption. Har derfor læst meget om emnet, og hørt fra mange adoptivforældre - adoption af så gamle børn bør bare såvidt muligt undgås af hensyn til alle partner. At sammenligne disse forælders problemer med forældre til kolikbørn er, at negilisere de meget alvorlige problemstillinger pigen har! Hendes reaktioner og måde at agere på, har uden tvivl været meget voldsomme - man skulle bare tro, at man som adoptivforældre havde forbedredt sig på netop dette.

Håber denne udsendelse også kan være med til at forbedre vilkårene for formidling mellem adoptionsforældre og biologiske forældre, for også der viste filmen MEGET store mangler.Mangler der for mig, som måske selv skal adoptere, virker skræmmende og helt utilgivelige! Begge partner virker til at være ført lidt bag lyset.

Jeg har en veninde, der lige har været igennem hele møllen for at blive godkendt til adoption, og jeg fatter slet ikke, at denne familie blev godkendt! Min veninde gjorde ikke, fordi de i forvejen har en søn,og han er ret fremmelig, så socialrådgiveren mente at min veninde ville stille for store krav til et adoptivbarn! Hun er fløjtende ligeglad med om hendes søn bliver skraldesmand eller læge, bare han har det godt!

Hun fortalte, at de to weekender de har været på i forbindelse med godkendelsen, får man meget god vejledning om, hvilke skader børnene kan komme med og nogle værktøjer til at tackle det! Så forstår slet ikke, at denne familie ikke er forberedt på det, især når de adopterer et så stort barn!

Og så blev jeg så helt vanvittig gal, da ham psykologen der kom forbi sad og sagde, at hun jo ikke måtte få det for godt i aflastningsfamilien! Hvad sker der lige for det? Må barnet nu slet ikke have det godt nogen steder han er psykolog og burde vide bedre, ellers skal han da ikke have med adoptivbørn at gøre!

I min optik er det børnehjemsbørn der skal bortadopteres og ikke børn af døende forældre! For de har jo gjort det for at få penge til deres medicin og fordi de troede, at den danske familie ville hjælpe dem på fode igen! De havde jo en helt klar overbevisning om, at nu var de i familie med hinanden, og i deres kultur betyder det, at man forsørger hinanden! Og de forældre levede jo glimrende med deres hiv og så bestemt ikke ud til at være døende!

Så du go morgen dk i morges? Der var der en forsker i adoption inde, og sad og fortalte, at de forældre var i gang med at nedbryde masho så hun kunne leve op til deres idealer! Jeg sad og tænkte det samme i går, men tænkte det måske bare var mig, der ikke var fagperson, der havde den tanke, men den deles åbenbart af flere!

Jeg håber godt nok der kommer styr på, at der ikke foregår menneskehandel, som jeg mener dette er, når det kommer til fremtidige adoptioner!

Det er klart at der er nogle børn der kommer herop, som aldrig finder en plads i livet med alt det de har oplevet!

Jeg ved at der heldigvis også er mange lykkelige historier! For jeg kender til et par stykker og man må håbe, at denne dokumentar får vist, at der skal være bedre tilsyn i landene!

Anmeld

27. november 2012

Sildefisk

SaNiNa skriver:

Blev mest ked af det da hun sagde at pige var en nitte... Det gik det helt sort for mig mit hjerte bløder.

og tænk hun får besøg af dem hver 3 uge på børnehjemmet jamen hun kender dem jo ikke mere

ja det berørte også mig dybt

Anmeld

27. november 2012

Sildefisk

Mimic skriver:

nogen der ved hvornår det bliver genudsendt ?? nåede ikke at se det

desværre nej, måske du kan finde ud af noget på tv2 hj.side?

Anmeld

27. november 2012

MorDk

AnjaB skriver:

Ja puha den var hård hvor tragisk at sådan en livsglad pige langsomt dør indvendig mens hendes biologiske forældre bare lever videre. Hun skulle aldrig havde været adopteret.. Utroligt man ikke gør mere for at undersøge barnets psyke når der er tale om sådan et stort barn..

Enig

Anmeld

27. november 2012

Kloster

Jeg så ikke udsendelsen. Ville simpelthen ikke. Det er nok for mig, at se det hele i små bidder og høre kommentarer om sådan noget bagefter.

Men jeg har lige et spørgsmål.... Hvorfor blev pigen og drengen bortadobteret i første omgang?

Anmeld

27. november 2012

Karina84

Kloster skriver:

Jeg så ikke udsendelsen. Ville simpelthen ikke. Det er nok for mig, at se det hele i små bidder og høre kommentarer om sådan noget bagefter.

Men jeg har lige et spørgsmål.... Hvorfor blev pigen og drengen bortadobteret i første omgang?

Fordi deres bio mor var syg og havde faaet at vide at vide at hun kun havde x-antal dage tilbage og leve i. Saa de troede ikke de ville hellere give deres børn til en familie der kunne tage sig godt af dem.

De haabede saa ogsaa havde at denne adoptiv familie ville bidrage økonomisk og at de sammen ville blive en stor god familie for børnene.

Anmeld

27. november 2012

Karina84

Okay det var lidt noget pladder det jeg fik skrevet der, men ja haaber du kunne se meningen

Anmeld

27. november 2012

Mimic

Sildefisk skriver:

desværre nej, måske du kan finde ud af noget på tv2 hj.side?

det genudsendes både i aften kl 22.30 og på søndag kl. 12.05

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-60727585:mashodokumentar-genudsendes-i-aften.html?forside&forside

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.