FY FOR ***** (om dokumentaren adoption)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

ekebiv

Sildefisk skriver:

ja det var noget med at hun ikke måtte få noget (positivt) da hun skulle mærke hvor godt hun havde det hjemme hos dem !!! hvilke psykologen fra kommunen medgav!!!

Ja det var en noget underlig psykolog, Det måtte ikke være et slaraffenland for hende og hvis det blev for godt kunne aflastningsfamilien jo bare få hende i 2 uger "så skule de nok forstå problemet" WHAT???????? Skulle det være en professionel psykolog??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Magen til egoistiske og afstumpet kvindemenneske skal man lede lœnge efter !! stakkels stakkels pige... mit hjerte bløder  tœnk at blive bortadopteret for så at ende på børnehjem..... 

Så synd for den stakkels pige..

Synes ikke moderen er så kærlig og eftergivende for pigen følelser.

Anmeld

26. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sildefisk skriver:

Ja det er også min opfattelse. En kvinde der mangler viden om børns tilknytning i deres tidlige leveår og hvad mangel på samme kan medføre, noget viden om børn i sorg og generel empati og kærlighed

Den viden har begge adoptivforældrene uden tvivl - de er uddannet psykoterapeuter. Men der er tydeligvis langt fra teori til praksis. 

Jeg mener dog, at historien er vinklet, så man på intet tidspunkt får et indblik i, hvor alvorlige, konflikterne med pigen har været - jeg tror gerne, at det har været drønhårdt for adoptivfamilien, og at der har været rigtigt meget at arbejde med. Selvfølgelig har hun reageret voldsomt, og jeg tror reelt ikke, at selv al kærlighed i verden kan læge hendes sår. 

I mine øjne er en fireårig alt for gammel til at blive revet op med rode og plantet i et helt fremmed miljø. Det går sjældent godt. 

Anmeld

26. november 2012

Sildefisk

ekebiv skriver:

Ja det var en noget underlig psykolog, Det måtte ikke være et slaraffenland for hende og hvis det blev for godt kunne aflastningsfamilien jo bare få hende i 2 uger "så skule de nok forstå problemet" WHAT???????? Skulle det være en professionel psykolog??

Spot on godt husket
jeg er dybt rystet over den manglende viden og forståelse om disse børn, der i den grad føler sig svigtet.

Anmeld

26. november 2012

BellaT

ekebiv skriver:

Det skræmte mig også fuldstændigt vanvittigt, det der. 

Anmeld

26. november 2012

Sildefisk

Mor og meget mere skriver:

Den viden har begge adoptivforældrene uden tvivl - de er uddannet psykoterapeuter. Men der er tydeligvis langt fra teori til praksis. 

Jeg mener dog, at historien er vinklet, så man på intet tidspunkt får et indblik i, hvor alvorlige, konflikterne med pigen har været - jeg tror gerne, at det har været drønhårdt for adoptivfamilien, og at der har været rigtigt meget at arbejde med. Selvfølgelig har hun reageret voldsomt, og jeg tror reelt ikke, at selv al kærlighed i verden kan læge hendes sår. 

I mine øjne er en fireårig alt for gammel til at blive revet op med rode og plantet i et helt fremmed miljø. Det går sjældent godt. 

synes nu desværre ikke det virker som om de er ret meget inde i teorier om tilknytning/ sorg og vrede. Desværre. Men ja udover det bruger de den så ikke i deres praksis i al fald!

Anmeld

26. november 2012

Sildefisk

BellaT skriver:

Det skræmte mig også fuldstændigt vanvittigt, det der. 

ja også mig ( mangler smileyen der taber kæben)

Dog må jeg sige at det samarbejde jeg selv har haft med psykologer / socialrådgivere igennem kommunen, gudskelov giver et helt andet billede

Anmeld

26. november 2012

BellaT

Sildefisk skriver:

ja også mig ( mangler smileyen der taber kæben)

Dog må jeg sige at det samarbejde jeg selv har haft med psykologer / socialrådgivere igennem kommunen, gudskelov giver et helt andet billede

Pyyyyyyh. For han må da virkelig være et særtilfælde. Håber jeg.

Anmeld

26. november 2012

Sildefisk

BellaT skriver:

Pyyyyyyh. For han må da virkelig være et særtilfælde. Håber jeg.

ja det gør jeg også ellers holder jeg ikke til at tænke over hvor mange flere børn der kan sidde derude og har brug for hjælp og de så får hjælp i form af afstraffelse

Anmeld

26. november 2012

nielsen80

Enig
Står selv i den situation, at skal vi have en lillebrøster, så skal det højst sandsynligt være gennem adoption. Har derfor læst meget om emnet, og hørt fra mange adoptivforældre - adoption af så gamle børn bør bare såvidt muligt undgås af hensyn til alle partner. At sammenligne disse forælders problemer med forældre til kolikbørn er, at negilisere de meget alvorlige problemstillinger pigen har! Hendes reaktioner og måde at agere på, har uden tvivl været meget voldsomme - man skulle bare tro, at man som adoptivforældre havde forbedredt sig på netop dette.

Håber denne udsendelse også kan være med til at forbedre vilkårene for formidling mellem adoptionsforældre og biologiske forældre, for også der viste filmen MEGET store mangler.Mangler der for mig, som måske selv skal adoptere, virker skræmmende og helt utilgivelige! Begge partner virker til at være ført lidt bag lyset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.