Min datter må IKKE få sodavand, det ser jeg virkelig ingen grund til. MEN når det er sagt, så er jeg hverken sukker eller fedt forskrækket. Hvis vi sidder til noget familie fødselsdag eller lign. må hun gerne få et passende stykke kage.
Det må hun fordi jeg ikke kan se, at det skader. Og fordi jeg syntes, hun skal lære at omgåes den slags, med en alm. sund fornuft.
Der er børn der ALDRIG har fået tilsat sukker før de kommer til fødselsdag i børnehaven eller lign., når de så får en halv pandekage har de det bare rigtig rigtig skidt og det syntes jeg er synd for barnet. Vi kan ikke undgå kager, slik is osv. kroppen kan lige så godt møde det fra start. Men i små passende mængder.
Jeg vil bare gerne lære min datter at spise på én måde, for resten af sit liv. Jeg tror ikke på, at hun altid vil holde sig fra tilsat sukker.
Jeg er enig med dig! Dog undgår jeg sodavand, men Rose har da fået saft og sådan. Det er typisk hos sine bedsteforældre, og da tænker jeg ingen alarm. Hun får hverken slik, kage, saft eller noget som helst herhjemme, så jeg har valgt at lade fare med, at hun hos sine bedsteforældre får lov at få saft, og de nogen gange også giver hende snacks. Jeg tænker, at det er sådan en bedsteforældreting, og det er vigtigt børn lærer at omgås den slags på en måde, hvor det er en hyggeting men absolut ikke en hverdagsting. Og så længe de ellers får en sund og varieret kost, ser jeg ikke noget galt i det. Jeg troede faktisk, at jeg ville blive meget sukkerfanatisk, men sådan har virkeligheden ikke været 
Lige en uddybning: Synes dog det TS skriver er helt forkert, og så tænker jeg i øvrigt også man skal lære en balancegang.. Har lige været til fest med en, der havde sin lidt under 2 år gamle datter med. Og da der kom kage på bordet, blev hun ved med at hælde kage, småkager osv på tallerknen, selvom hendes datter sagde hun ikke ville have det og ryste på hovedet. "Jo kom nu, du kan da godt spise en småkage" - Det kan jeg så SLET ikke følge! Man skal da ikke presse sit barn til at spise usundt, når det siger nej