Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Jeg var helt i chok over at han gjorde det - at han ikke lige spurgte først - så havde han fået et NEJ HVAD TROR DU SELV!!!! Men han er også af den mening, at børn skal falde om kuld før de skal i seng

Argh... Sikke nogle holdninger!! 
Til de falder omkuld, niksen!

De skal ligges pænt ind, det tidspunkt man nu ønsker, og de tager ikke skade af at ligge og kigge lidt selvom de ikke virker trætte.. For sove det skal de sku nok ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes godt nok det der lyder helt overdrevent!! Tænker det er ok de smager lidt, en gang i mellem, men det du beskriver virker helt forkert på mig. Vh stine

Anmeld

21. november 2012

Camilla..

Det forstår jeg slet ikke, det ødelægger tænderne helt vildt

Malik er 2½ og har aldrig smagt nogle form for sodavand.

Jucie og saftevand, må han dog gerne få på udflugter eller i weekenderne.

Anmeld

21. november 2012

Moma

Jeg ville godt nok være chokeret, hvis jeg så det. Jeg blander mig ikke i, hvad andre giver deres børn, men cola i en sutteflaske har jeg aldrig hørt om før. 

Vores egen søn på 3 har ikke smagt sodavand endnu. Men han får saft, cacao, kage og lign. når vi er ude i nogle sammenhænge, hvor det bliver sat på bordet. Jeg ville synes, det ville være mærkeligt, hvis han ikke må spise af det, alle andre får. 

Anmeld

21. november 2012

Dorthe1986

Åha, jeg forstår slet ikke hvad der får en mor til at tænke: "hey, mit barn skal da lige have en masse sodavand i sin flaske - af flere omgange!" Kender også en der lod sin 1-årige dreng rende rundt og patte i en flaske med saftevand hele dagen... Når den var tom blev den bare fyldt op...

I vores kommune bliver man indkaldt til tandlæge med sit barn første gang, når det er ca 10 mdr. Det er for at gennemgå korrekt tandbørstning, samt mad og drikke. Og da viste hun os billeder af hvordan det så ud når forældre ikke tænkte sig om... Et billede var af et barn med kun 3 tænder, så det har været et lille barn.. men de tre tænder var rådnede væk, der var kun små uformelige brune stumper tilbage, og det var et barn der var vant til at få saft i flaske, dagligt. De havde så heller ikke børstet tænder på barnet, men det vidner bare om hvor stærke sager det er for tænderne.... Især med tanke på, hvor nye tænderne var i det her tilfælde.

Herhjemme er det kun mælk og vand Emil har fået saft engang i dp, men aldrig herhjemme... Kan ikke se hvorfor jeg behøver at introducere, det for ham allerede nu... Det skal han nok selv klare

Anmeld

21. november 2012

Gardenia

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Nu har vores dreng ikke fået flaske siden han var 6-7 måneder gammel, men livet med søde sager blev først introduceret til ham efter han havde lært at holde fast på koppen, spise selv osv. Han var vel 12-13 måneders tid da han fik sin første omgang Nikoline appelsin sodavand.

Nu er han jo så de der 2½ års tid gammel og får fredagsslik mens vi ser Timon og Pumba. På hans egen opfordring så har vi hver vores skål, hver vores glas og resten af flasken skal ind i køleskabet at stå. Vi bager da regelmæssigt og ham og jeg kan sagtens finde på at dele en citron sodavand en sen eftermiddag efter en hård dag

Jeg tror på at viser jeg ham at livet er rigtigt mange ting, blandt andet det at sige nej tak til søde sager, så finder han ud af en balanceret måde at tage disse ting. Vi er begge fuldt ud overbevist om at et totalt forbud vil kun ende ud i at han som teenager ikke vil æde andet end fastfood når han har råderet over egne penge, livet er andet end MacD, men det er også andet end postevand og klidkiks

Anmeld

21. november 2012

KLN

Det eneste der høre til i en sutteflaske er vand, mælk og Kamille the..

Frida er 13 måneder og får ikke andet end mælk og vand. Hvis hun er syg og ikke vil spise har hun fået Kamille the med sukker og sodavansis.

Hun har os ved særlige lejligheder fået lov at smage lidt kage, pålægschokolade og lignende.

Jeg synes slet ikke der er grund til at give dem slik, sodavand osv - de skal tids nok få smag for det..

Anmeld

21. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er ikke noget galt i, at små børn smager lidt sodavand, saftevand mv. men i min verden er det NO-GO, at der kommer søde sager i en sutteflaske, det hører OVERHOVED slet ikke i en sutteflaske.

Anmeld

21. november 2012

Gogolak

Øhhh. det er over 1L cola, kan et barn på 1 år overhovedet indtage så meget væske på en gang? det lyder helt vildt. det må have været en hel del nattetisseri.

Anmeld

21. november 2012

Frøken J.

Min datter må IKKE få sodavand, det ser jeg virkelig ingen grund til. MEN når det er sagt, så er jeg hverken sukker eller fedt forskrækket. Hvis vi sidder til noget familie fødselsdag eller lign. må hun gerne få et passende stykke kage.

Det må hun fordi jeg ikke kan se, at det skader. Og fordi jeg syntes, hun skal lære at omgåes den slags, med en alm. sund fornuft.

Der er børn der ALDRIG har fået tilsat sukker før de kommer til fødselsdag i børnehaven eller lign., når de så får en halv pandekage har de det bare rigtig rigtig skidt og det syntes jeg er synd for barnet. Vi kan ikke undgå kager, slik is osv. kroppen kan lige så godt møde det fra start. Men i små passende mængder.

Jeg vil bare gerne lære min datter at spise på én måde, for resten af sit liv. Jeg tror ikke på, at hun altid vil holde sig fra tilsat sukker.

Jeg er enig med dig! Dog undgår jeg sodavand, men Rose har da fået saft og sådan. Det er typisk hos sine bedsteforældre, og da tænker jeg ingen alarm. Hun får hverken slik, kage, saft eller noget som helst herhjemme, så jeg har valgt at lade fare med, at hun hos sine bedsteforældre får lov at få saft, og de nogen gange også giver hende snacks. Jeg tænker, at det er sådan en bedsteforældreting, og det er vigtigt børn lærer at omgås den slags på en måde, hvor det er en hyggeting men absolut ikke en hverdagsting. Og så længe de ellers får en sund og varieret kost, ser jeg ikke noget galt i det. Jeg troede faktisk, at jeg ville blive meget sukkerfanatisk, men sådan har virkeligheden ikke været

Lige en uddybning: Synes dog det TS skriver er helt forkert, og så tænker jeg i øvrigt også man skal lære en balancegang.. Har lige været til fest med en, der havde sin lidt under 2 år gamle datter med. Og da der kom kage på bordet, blev hun ved med at hælde kage, småkager osv på tallerknen, selvom hendes datter sagde hun ikke ville have det og ryste på hovedet. "Jo kom nu, du kan da godt spise en småkage" - Det kan jeg så SLET ikke følge! Man skal da ikke presse sit barn til at spise usundt, når det siger nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.