Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Anonym trådstarter

SukkerDronning skriver:

Jeg gik udfra at du var imod det, fordi du skrev, at du mente at børn skulle holdes fra usundt generelt (Kan ikke kopier, men det står nederst i din tekst)

Som sagt 4 flasker er VIRKELIG skræmmende! og tragisk. Jeg kan generelt ikke overskue, når mennesker i alle aldre, har et usundt og ufornuftigt forhold til den slags.

Uha... Misforståelser sker så tit over computer/tekst.. :-)

Min holdning er at børn bør holdes væk fra usunde ting, så godt som man nu kan, der skal være en grænse.. 

Mht. sodavand og saftevand, så vil jeg holde mit barn fra det så længe som muligt, for det er ikke nødvendigt i min verden, men derimod et stykke kage, is, eller andet er okay, så længe det ikke er i overdrevet mængder, som mit eksempel med de 4 flasker.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Anonym trådstarter

Pia skriver:

Vi er enige.
Jeg skriver netop også først at 4 flasker med sodavand er slet slet ikke iorden. Det kan ikke forsvares til et barn i den alder.
Havde det været en halv kop med sodavand, så ville jeg have tænkt fint nok.
Men min pointe er netop også, at når vores børn ikke selv kan sige stop/nok, så er det vores fornemmeste ansvar at gøre det for dem.

Lige præcis.. 

(Er selv lidt Cola afhængig en gang imellem, ihvertfald en gang om ugen får jeg en flaske 2L! ) 

Anmeld

20. november 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det er også helt okay, syntes jeg.

Nogle weekender vil hun hellere have æble end Smarties, men popcornene er godt nok favorit. Så længe jeg selv laver popcornene og ved, de ikke er spækket med salt osv. har jeg heller ikke dårlig samvittighed...

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nogle weekender vil hun hellere have æble end Smarties, men popcornene er godt nok favorit. Så længe jeg selv laver popcornene og ved, de ikke er spækket med salt osv. har jeg heller ikke dårlig samvittighed...

Det er da også det fedeste at vide hvad man giver sit barn, så man ikke sidder med dårlig samvittighed og tanken om hvad nu hvis??

Popcorn er også gode.. Især til en go film!

Anmeld

20. november 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Min datter er 2 år - og hun har kun smagt rød sodavand en gang, og det var bag min ryg. Min svigerfar havde hældt det i hendes kop med låg, så jeg så bare hun sad og drikkede af den - og jeg regnede med det var mælk, da der kun stod mælk på bordet. Svigerfar siger så: se, hunkan godt lidt det. Jeg siger: ja, hun elsker mælk. Svigerfar: det er ikke mælk, det er rød sodavand.

Jeg blev pæn sur - og manden min gav også hans far en ordentlig tur..

Anmeld

20. november 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Min mening er helt sikkert at man skal holde slik og sodavand væk fra børn så længe man kan :-) de begynder jo tids nok at spørge efter det alligevel, så i min hoved er det helt hen i vejret at give en baby sodavand.. 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Min datter er 2 år - og hun har kun smagt rød sodavand en gang, og det var bag min ryg. Min svigerfar havde hældt det i hendes kop med låg, så jeg så bare hun sad og drikkede af den - og jeg regnede med det var mælk, da der kun stod mælk på bordet. Svigerfar siger så: se, hunkan godt lidt det. Jeg siger: ja, hun elsker mælk. Svigerfar: det er ikke mælk, det er rød sodavand.

Jeg blev pæn sur - og manden min gav også hans far en ordentlig tur..

Jeg var blevet rasende! - Det er bare ikke okay at gå udfra at de bare skal ha hvad andre folk syntes, det er grotesk.. Og velfortjent han fik en skideballe! 

Anmeld

20. november 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg er godt nok rystet over din svigerinde !!

Oscar smagte sodavand første gang da han var halvandet .. Og her snakker vi en tår .. !
Nu kan han godt få et LILLE glas engang i mellem , men heller ikke mere . 

Saft får han hvis han vil ha det .. Vi købe økologisk saft herhjemme , så det har vi ikke så meget i mod .. Dog er det virkelig sjældent han vil ha det 

Slik får han måske en gang om mdr. en fredag aften .. Men så er det altså ikke en hel skål , men et par vingummier . Og så da vi holdte fødselsdag for ham ..

Anmeld

20. november 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Jeg var blevet rasende! - Det er bare ikke okay at gå udfra at de bare skal ha hvad andre folk syntes, det er grotesk.. Og velfortjent han fik en skideballe! 

Jeg var helt i chok over at han gjorde det - at han ikke lige spurgte først - så havde han fået et NEJ HVAD TROR DU SELV!!!! Men han er også af den mening, at børn skal falde om kuld før de skal i seng

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg er godt nok rystet over din svigerinde !!

Oscar smagte sodavand første gang da han var halvandet .. Og her snakker vi en tår .. !
Nu kan han godt få et LILLE glas engang i mellem , men heller ikke mere . 

Saft får han hvis han vil ha det .. Vi købe økologisk saft herhjemme , så det har vi ikke så meget i mod .. Dog er det virkelig sjældent han vil ha det 

Slik får han måske en gang om mdr. en fredag aften .. Men så er det altså ikke en hel skål , men et par vingummier . Og så da vi holdte fødselsdag for ham ..

Det lyder også som et meget mere sundt forhold til "usunde" ting, mht. børn... 

Ja, jeg er helt foraget hvilket også gjorde mig nødsaget til at oprette dette indlæg, for var jeg helt skør eller er min svigerinde helt ude og skide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.