Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Pige2009

Samme som dig. Min datter er 3 år og drikker stadig kun vand og mælk. En sjælden gang kakaomælk eller juice til fødselsdag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

SukkerDronning

Min datter må IKKE få sodavand, det ser jeg virkelig ingen grund til. MEN når det er sagt, så er jeg hverken sukker eller fedt forskrækket. Hvis vi sidder til noget familie fødselsdag eller lign. må hun gerne få et passende stykke kage.

Det må hun fordi jeg ikke kan se, at det skader. Og fordi jeg syntes, hun skal lære at omgåes den slags, med en alm. sund fornuft.

Der er børn der ALDRIG har fået tilsat sukker før de kommer til fødselsdag i børnehaven eller lign., når de så får en halv pandekage har de det bare rigtig rigtig skidt og det syntes jeg er synd for barnet. Vi kan ikke undgå kager, slik is osv. kroppen kan lige så godt møde det fra start. Men i små passende mængder.

Jeg vil bare gerne lære min datter at spise på én måde, for resten af sit liv. Jeg tror ikke på, at hun altid vil holde sig fra tilsat sukker.

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Samme som dig. Min datter er 3 år og drikker stadig kun vand og mælk. En sjælden gang kakaomælk eller juice til fødselsdag 

Hvor er det skønt at høre man ikk er den eneste med den holdning.. 

Anmeld

20. november 2012

twinny

Det er godt nok alt for meget. Mine børn har aldrig smagt sodavand. Det skal de nok nå.

Altså herhjemme har de fået lidt fortyndet saft i flaske, når de er syge. Så vil de ikke andet. Det ser jeg intet galt i.
Jeg er bestemt ikke sukkerforskrækket, men 3 flasker. jeg er forarget...

Anmeld

20. november 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Nej. Det ser jeg ingen grund til. Hun smagte kakaomælk til hendes 1 års fødselsdag, men ellers har hun kun fået vand og mælk (Et par gang har hun smagt æblejuice fortyndet med vand.) Ser ikke nogen grund til at give små børn sådan noget, det kan de tids nok finde ud af smager godt. Og det gælder også kage, slik osv.

Anmeld

20. november 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Btw drikker vi hverken sodavand eller saftevand her hjemme, for jeg bryder mig ikke om det. Jeg fortrækker koldt vand frem for alt og til tider noget rigtig juice.

Syntes det er en ualmindelig skræmmende oplevelse du har haft, med din svigerinde.

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

SukkerDronning skriver:

Min datter må IKKE få sodavand, det ser jeg virkelig ingen grund til. MEN når det er sagt, så er jeg hverken sukker eller fedt forskrækket. Hvis vi sidder til noget familie fødselsdag eller lign. må hun gerne få et passende stykke kage.

Det må hun fordi jeg ikke kan se, at det skader. Og fordi jeg syntes, hun skal lære at omgåes den slags, med en alm. sund fornuft.

Der er børn der ALDRIG har fået tilsat sukker før de kommer til fødselsdag i børnehaven eller lign., når de så får en halv pandekage har de det bare rigtig rigtig skidt og det syntes jeg er synd for barnet. Vi kan ikke undgå kager, slik is osv. kroppen kan lige så godt møde det fra start. Men i små passende mængder.

Jeg vil bare gerne lære min datter at spise på én måde, for resten af sit liv. Jeg tror ikke på, at hun altid vil holde sig fra tilsat sukker.

det skal bestemt hellere ikke lyde som om jeg er fedtforskrækket, men 4 flasker cola?? 

ja noget usundt skal de da ha med tiden, men begrænset! For der findes da intet værre syn end sukkerafhængige børn!

Anmeld

20. november 2012

Den lykkelige

HVAD? Ej hvor vildt!!! Kan man da ikke..
Min datter er snart 2 år og får nogle gange matilde kakao og økologisk saft.. men det sjældent.. det lyder jo fuldstændig vildt det du skriver!

Anmeld

20. november 2012

twinny

Sådan er det også herhjemme

Anmeld

20. november 2012

Pia

Sodavand i sutteflaske til et barn på 13 mdr og så tre flasker i rap, nej den holder ikke.

Men når det er sagt, så har mine piger fået lov til at smage div ting, som is, saft, slik osv fra de var ca 1 år.
Er ikke så emsig med det. Prøver at give dem et fornuftigt forhold til det og lade dem smage når vi er ude.
Alt med måde og det er mit ansvar som forældre at sige stop.

De er i dag 3 og 6 år og har et fornuftigt forhold til det hele.
Og selvom jeg selv er stor cola drikker på daglig basis  Så ved begge mine piger godt, at sodavand, det er slet slet ikke noget de får hver dag..

Mvh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.