Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

KTP86

Den mor må ærligt talt ikke have meget mellem ørenen... JA undskyld men det ER altså MIN mening!

Man giver sgu da ikke sit barn cola i sutteflasken!!! (Ryster på hovedet) Jeg fatter det simpelthen ikke at man kan fp sig selv til det?! Hvad skal det gøre godt for? Jøsses altså!

Min dreng er 2 år og får IKKE sodavand. Han får lidt danskvand, saft, cacao, juice ved lejligheder/weekenden... men ellers ikke. Herhjemme drikker vi primært mælk og vand

Der skal nok sidde nogen der tænker det samme om dig pga det jeg har markeret. Vi er alle forskellige,og som sådan er de forskellige drikkevare ikke noget der får alarmklokker tl at ringe ved mig. Det er mængden der afgør det for mit vedkommende  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Musen5

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Det er ikke fordi Leah IKKE må få det.... Men Saftevand er hun ikke synderlig glad for og sodavand får hun ikke da hun får så ondt i maven af kulsyren.

Hun får lov til at smage på søde ting, men ikke i store mængder.

Ville ALDRIG putte saft, sodavand, juice ect i en sutteflaske... Det smadre tænderne komplet.

/Mette

Anmeld

25. november 2012

Sildefisk

mine unger på hhv 2 og 3 har endnu ikke smagt sodavand og står det til mig kan de godt vente lææænge endnu

De drikker fint mælk og er godt tilfredse

Anmeld

25. november 2012

lilledittemor

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Jeg synes at det lyder helt vildt..
Tre sutteflasker med sodavand synes jeg ikke er i orden.

Dertil sagt: vores datter er næsten 11 måneder - hun har smagt alt lige fra saft, sodavand til slik, kage og alt muligt andet.
Hun er interesseret i det som mor og far nogle gange får, så skal hun da have lov til at smage

Anmeld

26. november 2012

Miia90

Philippa har først smagt sodavand da hun fyldte 1år og for kun lov til at smage og spiste, hvis vi er ude eller vi har gæster, men prøver at undgå det. men det er svært nogen gange, når de andre børn med er sammen med gerne på også skulle philippa sidde og ikk få. det synes jeg er lidt at gøre forskel og følge sig snydt.

Anmeld

26. november 2012

modesty

Miia90 skriver:

Philippa har først smagt sodavand da hun fyldte 1år og for kun lov til at smage og spiste, hvis vi er ude eller vi har gæster, men prøver at undgå det. men det er svært nogen gange, når de andre børn med er sammen med gerne på også skulle philippa sidde og ikk få. det synes jeg er lidt at gøre forskel og følge sig snydt.

Men er det dine tanker, eller reagerer din datter hvis de andre børn får et glas sodavand og hun ikke får? Min dreng på 13 mdr. reagerer hvis vi (forældrene) spiser/drikker noget han ikke må få. Så det gør vi bare ikke. Men han reagerer slet ikke hvis andre børn eller voksne får noget som han ikke får.

Anmeld

26. november 2012

Miia90

modesty skriver:

Men er det dine tanker, eller reagerer din datter hvis de andre børn får et glas sodavand og hun ikke får? Min dreng på 13 mdr. reagerer hvis vi (forældrene) spiser/drikker noget han ikke må få. Så det gør vi bare ikke. Men han reagerer slet ikke hvis andre børn eller voksne får noget som han ikke får.

ja, hun reagere på det om det er voksne eller børn vi er i selvskab med. men vi prøver at give en mælk eller vand først inden hun for de hun hentyder til og vil have. nogen gange går den andre gange ikk. men tror nu hellere ikk hun tager skade af en tår eller to. 

Anmeld

26. november 2012

modesty

Miia90 skriver:

ja, hun reagere på det om det er voksne eller børn vi er i selvskab med. men vi prøver at give en mælk eller vand først inden hun for de hun hentyder til og vil have. nogen gange går den andre gange ikk. men tror nu hellere ikk hun tager skade af en tår eller to. 

OK. Nej, selvfølgelig tager hun ikke skade af en tår eller to. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.