Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Nej. Det ser jeg ingen grund til. Hun smagte kakaomælk til hendes 1 års fødselsdag, men ellers har hun kun fået vand og mælk (Et par gang har hun smagt æblejuice fortyndet med vand.) Ser ikke nogen grund til at give små børn sådan noget, det kan de tids nok finde ud af smager godt. Og det gælder også kage, slik osv.

Præcis..  

Så længe man kan holde dem fra det unødvendige - jo bedre er det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida har smagt saftevand - og med saftevand mener jeg ikke saftevand på den måde vi drikker det. Nej, det Ida har fået lov at smage var ikke saft med vand, men vand med saft. Der har været måske en dråbe til to saft i. 

Hun har smagt pebbernød, mælkesnitte og.... Ja, ikke mere så vidt jeg ved. 

Jeg vil ikke proppe Ida med usunde ting i lange baner og jeg vil da slet ikke tilbyde hende cola/saft på flaske! Nix. Herhjemme drikker vi af en kop medmindre det er utrolig varmt udenfor eller det er hendes MME. Muligvis jeg lyder streng, men der er ingen grund til at lade hende drikke diverse ting af flaske når hun er så god til en kop 

Jeg siger nej til kage osv, når andre spørger om ikke Ida skal smage. Det har hun ikke behov for. Så hellere give hende en tomat som jeg ved hun ti gange hellere vil have end noget hun faktisk ikke aner hvad er. 

Ida får sin egen lille muffin-lagkage til sin 1 års fødselsdag, og ja - efter det gælder samme princip som beskrevet ovenover. 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

HVAD? Ej hvor vildt!!! Kan man da ikke..
Min datter er snart 2 år og får nogle gange matilde kakao og økologisk saft.. men det sjældent.. det lyder jo fuldstændig vildt det du skriver!

Det er fuldstændig vildt!! 

Jeg tænker bare, når den dag kommer hvor vi har brug for en barnepige, så bliver det sku nok ikke dem! Sorry, Men mit barn skal ikke fodres med en halv liter cola! 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Ida har smagt saftevand - og med saftevand mener jeg ikke saftevand på den måde vi drikker det. Nej, det Ida har fået lov at smage var ikke saft med vand, men vand med saft. Der har været måske en dråbe til to saft i. 

Hun har smagt pebbernød, mælkesnitte og.... Ja, ikke mere så vidt jeg ved. 

Jeg vil ikke proppe Ida med usunde ting i lange baner og jeg vil da slet ikke tilbyde hende cola/saft på flaske! Nix. Herhjemme drikker vi af en kop medmindre det er utrolig varmt udenfor eller det er hendes MME. Muligvis jeg lyder streng, men der er ingen grund til at lade hende drikke diverse ting af flaske når hun er så god til en kop 

Jeg siger nej til kage osv, når andre spørger om ikke Ida skal smage. Det har hun ikke behov for. Så hellere give hende en tomat som jeg ved hun ti gange hellere vil have end noget hun faktisk ikke aner hvad er. 

Ida får sin egen lille muffin-lagkage til sin 1 års fødselsdag, og ja - efter det gælder samme princip som beskrevet ovenover. 

Kan høre vi også deler samme mening nogenlunde så.. 

Ja har da bestemt også tænkt mig at lave en LILLE kage til prinsessen til hendes 1-års! Men så hellere ikke mere! 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Det er godt nok alt for meget. Mine børn har aldrig smagt sodavand. Det skal de nok nå.

Altså herhjemme har de fået lidt fortyndet saft i flaske, når de er syge. Så vil de ikke andet. Det ser jeg intet galt i.
Jeg er bestemt ikke sukkerforskrækket, men 3 flasker. jeg er forarget...

Tror bestemt ikke vi er de eneste der er foraget, men blev simpelthen nød til at lave et indlæg om det, for at se om det er os der er helt dumme, eller om vi er ganske normale med vores holdning..

Anmeld

20. november 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvor er det skønt at høre man ikk er den eneste med den holdning.. 

Jeg er lidt konservativ på det punkt. F.eks. spiser hun heller ikke slik, men hvis hun skal have lidt lækkert at hygge med, får hun hjemmelavet popcorn i weekenden og/eller et rør Smarties af dem på 20 gram, som holder hele weekenden

Anmeld

20. november 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

det skal bestemt hellere ikke lyde som om jeg er fedtforskrækket, men 4 flasker cola?? 

ja noget usundt skal de da ha med tiden, men begrænset! For der findes da intet værre syn end sukkerafhængige børn!

Jeg gik udfra at du var imod det, fordi du skrev, at du mente at børn skulle holdes fra usundt generelt (Kan ikke kopier, men det står nederst i din tekst)

Som sagt 4 flasker er VIRKELIG skræmmende! og tragisk. Jeg kan generelt ikke overskue, når mennesker i alle aldre, har et usundt og ufornuftigt forhold til den slags.

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Pia skriver:

Sodavand i sutteflaske til et barn på 13 mdr og så tre flasker i rap, nej den holder ikke.

Men når det er sagt, så har mine piger fået lov til at smage div ting, som is, saft, slik osv fra de var ca 1 år.
Er ikke så emsig med det. Prøver at give dem et fornuftigt forhold til det og lade dem smage når vi er ude.
Alt med måde og det er mit ansvar som forældre at sige stop.

De er i dag 3 og 6 år og har et fornuftigt forhold til det hele.
Og selvom jeg selv er stor cola drikker på daglig basis  Så ved begge mine piger godt, at sodavand, det er slet slet ikke noget de får hver dag..

Mvh Pia.

Det er også helt fint, at børn lærer hvad der er rigtigt og forkert, men ligefrem 4 flakser med Cola, det er da at fortælle sit barn, at det gør man da bare ! For det skader jo ikke! 

Jeg syntes bestemt også godt de skal vide hvad det er de ikke får lov til at få, og smage skal de da også (når de er gamle nok).... Men self, er det vores pligt som forældre at sige stop! 

Også selvom vi selv spiser/drikker det selv! 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg er lidt konservativ på det punkt. F.eks. spiser hun heller ikke slik, men hvis hun skal have lidt lækkert at hygge med, får hun hjemmelavet popcorn i weekenden og/eller et rør Smarties af dem på 20 gram, som holder hele weekenden

Det er også helt okay, syntes jeg.

Anmeld

20. november 2012

Pia

Anonym skriver:

Det er også helt fint, at børn lærer hvad der er rigtigt og forkert, men ligefrem 4 flakser med Cola, det er da at fortælle sit barn, at det gør man da bare ! For det skader jo ikke! 

Jeg syntes bestemt også godt de skal vide hvad det er de ikke får lov til at få, og smage skal de da også (når de er gamle nok).... Men self, er det vores pligt som forældre at sige stop! 

Også selvom vi selv spiser/drikker det selv! 

Vi er enige.
Jeg skriver netop også først at 4 flasker med sodavand er slet slet ikke iorden. Det kan ikke forsvares til et barn i den alder.
Havde det været en halv kop med sodavand, så ville jeg have tænkt fint nok.
Men min pointe er netop også, at når vores børn ikke selv kan sige stop/nok, så er det vores fornemmeste ansvar at gøre det for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.