Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.760 visninger
87 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Anonym trådstarter

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

L&V

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Min datter er næsten 15måneder og får kun vand og mælk..Hun har ikke smagt slik men har fået is og pebernødder en sjælden gang til hygge.. Men ser det som fuldstændigt unødvendig og ja hvis jeg så nogle jeg kendte gi saft,juice eller sodavand til så små børn så ville der nok os falde en kommentar.. Forstår ikke hvad det skal til for

Anmeld

20. november 2012

tarkoflen

Jeg vil ikke udelukke at mit barn får lov til at smage lidt kage eller is før det er 1 år, men jeg vil prøve at undgå det!

Men i min verden hører sodavand og saftevand ikke hjemme, og SLET ikke i en sutteflaske! Det ødelægger tænderne!

Det der skal i en sutteflaske er vand eller mme/vælling og intet andet!

Anmeld

20. november 2012

anynom

Anonym skriver:

Det er et no-go i mine øjne.

Vi har lige måtte forsvare, at vores datter ikke fik andet end vand og boller til sin fødselsdag - vi havde ikke behov for at hun skulle have lagkage og kakao (og det har hun i hvert fald heller ikke behov for).

Anmeld

20. november 2012

Mutti2B

Samme som din . Det kan tids nok komme når hun bliver lidt ældre og selv kan bede om det.

Men jeg må da lige sige at jeg er rystet over din svigerinde

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Min datter er næsten 15måneder og får kun vand og mælk..Hun har ikke smagt slik men har fået is og pebernødder en sjælden gang til hygge.. Men ser det som fuldstændigt unødvendig og ja hvis jeg så nogle jeg kendte gi saft,juice eller sodavand til så små børn så ville der nok os falde en kommentar.. Forstår ikke hvad det skal til for

Jeg siger bestemt hellere ikke det er helt udlukkende at prøve at give dem lidt is/osv.. Men så længe det er begrænset, så vile jeg mene det er ok.. Men der er nu også en grænse..

Anmeld

20. november 2012

Leneur

Anonym skriver:

Jeg er ikke fanatisk og min datter må gerne få lidt af det usunde. Har altid saftevand og saltstænger hjemme, for hvis hun bliver syg, er det det eneste hun vil have. Ellers er det meget sjældent jeg køber søde sager, da hun får ved hendes bedsteforældre, så jeg synes ikke jeg behøver at købe hygge til hende. Hun kan heldigvis ikke lide sodavand, så det er vi udover.
Udover det synes jeg dog det er i overkanten at sådan en lille størrelse skal have så meget. Ville kunne forstå det hvis det bare er en lille prøvesmagning og så barnet fik vand for resten.

Anmeld

20. november 2012

Stjerneskud

Jeg tror såmænd ikke der er noget i vejen for at små børn får sodavand og saft, det skal bare ikke i sutteflasken. Hvis de endelig skal have det, er det bedst med sugerør, for så kommer det ikke så meget i kontakt med tænderne. (Har jeg fået at vide af en tandlæge). Men man kan jo godt begrænse mængden de får. 3 fyldte sutteflasker er nok lige i overkanten.

Men jeg tror heller ikke på at man helt skal undgå sukker til de små

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Samme som din . Det kan tids nok komme når hun bliver lidt ældre og selv kan bede om det.

Men jeg må da lige sige at jeg er rystet over din svigerinde

Rystet, det er ikke ordet.. 

Min kæreste sagde "Ja flot, ødelæg endelig hendes tænder nu når de endelig er kommet frem!! "

Jeg er målløs, og mener det er dybt forkert.. Stakkels barn!!  (Klokken var ca 18.00 Da det skete, hvilket vil sige hun ikke kommer til at sove de næste mange timer! føj... 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Jeg er ikke fanatisk og min datter må gerne få lidt af det usunde. Har altid saftevand og saltstænger hjemme, for hvis hun bliver syg, er det det eneste hun vil have. Ellers er det meget sjældent jeg køber søde sager, da hun får ved hendes bedsteforældre, så jeg synes ikke jeg behøver at købe hygge til hende. Hun kan heldigvis ikke lide sodavand, så det er vi udover.
Udover det synes jeg dog det er i overkanten at sådan en lille størrelse skal have så meget. Ville kunne forstå det hvis det bare er en lille prøvesmagning og så barnet fik vand for resten.

Præcis.. 

Første flaske hun fik med det, tænkte jeg Nå, skal hun ha cola ligefrem, hvad med vand?? - 

Efter de 3 næste flasker, var jeg så rystet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.