Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

Muffinmus

Lyder lidt vildt hvis barnet drak mere end 1 hel liter cola på meget kort tid?????Det har jeg lidt svært ved at se for mig.

Nå, men det eneste åbentlyse svar er jo at det er komplet tåbeligt at give sine børn søde drikke i flasker, og børn bør i den alder ikke drikke sodavand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

tarkoflen

Gogolak skriver:

Øhhh. det er over 1L cola, kan et barn på 1 år overhovedet indtage så meget væske på en gang? det lyder helt vildt. det må have været en hel del nattetisseri.

Børn kan indtage store mængder væske, det måtte jeg sande, da jeg for nogle år siden, da jeg passede et hold venners to årige søn... Han elskede sin sutteflaske, og den gav ham tryghed, så han fik lov til at få vand i flasken og hver gang den var tom rakte han den til mig... Det resulterede i at han tissede rigtig meget igennem om natten så lærte jeg det!

Anmeld

21. november 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

-åh det er jo sygt 

Min søn der er 13 mdr må ikke få sodavand for mig, det er dog sket at han har været på besøg hos et familie medlem som har delt ud af sin sodavand til ham og jeg var ik med på det besøg og jeg blev stik tosset da jeg fandt ud af det  jeg er meget imod det.. både saft, sodavand, juice osv kender til de skader det kan gi på tænderne.

Men det bunder også i at ALLE i min familie har været ramt af farvestof allergi så prøver så vidt muligt at holde det fra ham af, dig har han smagt hjemmebagt lagkage, hj bagt småkage osv men dog i meget begrænset form, og kun ved særlige lejligheder, og desuden vil han meget hellere ha frugt end alt det usunde, så det fint 

Anmeld

21. november 2012

annec

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Kunne aldrig finde på at give min noget i sutteflaskeN. inden min blev 1 år. Havde han aldrig fået noget usundt, udover en is. 

Men nu får han da lidt usundt i weekenderne. Undskyld mig, men syntes det er SÅ langt ude at nogle børn slet ikke må få noget. Snakker ikke om babyer.. Men sådan blir det aldrig her.. 

Selvfølgelig er det ok at nogle har den holdning med at deres børn ikke må få noget usundt, men spiser de så ikke selv noget som helst usundt?! 

Anmeld

21. november 2012

modesty

Min dreng er 13 mdr. og jeg kan slet ikke se hvorfor han skal have sodavand, eller andre sukkerholdige ting, endnu. Han ved ikke hvad det er, og det er jo overhovedet ikke svært at holde ham fra det. Han har smagt saft én gang, sodavand én gang, is én gang (og her snakker vi minimale smagsprøver - én tår og én teskefuld) og han fik en rugbolle med chokoladestykker til sin fødselsdag (hvor han spiste cirka en tredjedel før den blev uinteresant). That's it.

Jeg er ikke "sukkerforskrækket", men jeg kan virkelig ikke se pointen i at fodre min søn med sukker når han på ingen måde efterspørger det.

Når han bliver stor nok til at forstå hvad det er, og sætte pris på det i sociale sammenhænge som fødselsdage f.eks, får han da lov til at få  hvad de andre børn får (jeg forestiller mig at det kommer til at ske om et års tid eller to). Men hjemme hos os, vil jeg gøre hvad jeg kan for at holde det på et absolut minimum.

Jeg fik ikke fredagsslik da jeg var lille (og har aldrig savnet det eller efterspurgt det), men hvis jeg f.eks så en kage hos bageren som jeg havde lyst til, fik jeg den. Og det skete ikke særlig tit. Hvorfor indføre et ritual der fører til at ens barn får mere sukker end barnet selv efterspørger (det er selvfølgelig noget andet hvis man har et ekstremt sukkerglad barn og det er en måde at begrænse indtaget på)?

Anmeld

21. november 2012

modesty

annec skriver:

Selvfølgelig er det ok at nogle har den holdning med at deres børn ikke må få noget usundt, men spiser de så ikke selv noget som helst usundt?! 

Så alt hvad man selv indtager, må ens børn også indtage, eller hvad er logikken bag den sætning?

Anmeld

21. november 2012

SaNiNa

Vores søn på 3år og først for 3 uger siden begynd at ville have slik, så nu får han en lille haribo pose hver fredag til disney sjov, saftevand er kun noget vi bruger hvis vi skal hygge os.

Han har fået lov at spise lidt kage og chpis men i mænger der var passende og ikke hver uge.

Vores datter på 1 år har smagt en lille smule is, men ikke slik kage (chips har hun hugget fra storbror) sodavand

Vores holdning er de har bedre af at vente så længe vi kan trække den.

og kunne aldrig finde på at komme andet end mælk og vand i en sutteflaske, men vi har nu heller ikke brugte sutteflaske de har lært at drikke af kop istedet for.

Anmeld

21. november 2012

Ciss

Jeg har ikke haft totalforbud mod alt sødt før børnehavealder - men jeg ville da aldrig i livet give mine børn søde ting i sutteflasken!

Nogen gange har de fået lov at smage et eller andet, men i mine øjne er der stor forskel på en lille smagsprøve og så give dem det som mad og på daglig basis.

Anmeld

21. november 2012

baby012

herhjemme er det vang, og mælk... intet andet at drikke (datter 11 måneder)

hvofor allered give dem den fornemmelse af sukker , koffein, osv. 

min datter får frugt som snack. mere usundt behøver det ikke blive .. 

Anmeld

21. november 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Efter min mening er en forældres job at ruste og vejlede børnene

og i mine øjne er sukker serveret på den måde i den grad at gøre sine børn en bjørnetjeneste! min kæreste har et alvorligt cola-misbrug, som han helt selv har lavet - han har altså aldrig fået cola og saft osv da han var lille, men fik en normal opdragelse omkring det og endte alligevel med at være afhængig af det

Så derfor vil jeg slet ikke tænke på hvor børn, der på den måde blir smidt lige ud i det ender

Dermed er jeg på ingen måde imod en hyggekage eller noget lørdagsguf - men jeg kan ikke se hvordan det skal kunne gavne mine børn hvis de fik sukker på den måde

Jeg så også en dag en pige gi sin ca 1,5 år gamle søn cola direkte fra flaskeni  toget.. og ja drengen var træt og havde været afsted og var måske lidt pylret - men jeg blev faktisk sådan lidt harm på vores samfunds vegne - det er os allesammen der ender med at sku betale for tandlæge + fedmeoperationer + insulin til deiabetes osv så jeg mener vi har et ansvar for at passe på os selv, vores børn og hinanden

Derfor tror jeg heller ikke jeg ville holde mund overfor fx en svigerinde, der sidder og skaber et sukker-misbrug i hendes dreng, der IKKE SELV HAR ET VALG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.