Må din baby få sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

annec

modesty skriver:

Så alt hvad man selv indtager, må ens børn også indtage, eller hvad er logikken bag den sætning?

Nej, men nu tænkte jeg at hvi. Man måske sad til en fødselsdag med 20 mennesker og alle spiser et stykke kage, og man så siger til ens 18 måneder gammel barn måske, ej det må du ikke få for det er altså usundt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

MorDk

Den mor må ærligt talt ikke have meget mellem ørenen... JA undskyld men det ER altså MIN mening!

Man giver sgu da ikke sit barn cola i sutteflasken!!! (Ryster på hovedet) Jeg fatter det simpelthen ikke at man kan fp sig selv til det?! Hvad skal det gøre godt for? Jøsses altså!

Min dreng er 2 år og får IKKE sodavand. Han får lidt danskvand, saft, cacao, juice ved lejligheder/weekenden... men ellers ikke. Herhjemme drikker vi primært mælk og vand

Anmeld

21. november 2012

Ellie79

Tja den første måtte ingenting, smagte først sodavand da hun var 4 år. Nå men så kom lillebror og han har en storesøster der er 4½ år ældre end ham. Ham har godt nok smagt meget i sit korte liv. Men vi snakker stadig en tår en vingummi bamse et par skefulde is men jo jo han har smagt og jeg tænker han nok skal klare det 

Men kunne aldrig finde på at give i sutteflaske, så der er min grænse nok...

Anmeld

21. november 2012

oerbaek

nu har jeg ikke læst det hele igennem men jeg syns ikke der sker noget ved at børn får sodavand engang imellem, MEN der er stor forskle på hvor gamle børnene er. 

Jeg har børn i alderen 7, 5 og 1½ år og ham på 1½ år får lov til at smage lidt fra de stores sodavand hvis de får en hver. så får den mindste en smule i kop MEN det hører sig ikke hjemme i en sutteflaske lige så vel som saftevand heller ikke gør. 

Anmeld

21. november 2012

modesty

annec skriver:

Nej, men nu tænkte jeg at hvi. Man måske sad til en fødselsdag med 20 mennesker og alle spiser et stykke kage, og man så siger til ens 18 måneder gammel barn måske, ej det må du ikke få for det er altså usundt!

Ahaaa. Nej det er sandt, hvis vi ikke synes at vores dreng må få noget der bliver sat på bordet, så spiser vi det heller ikke selv. Vi har ikke været i den situation endnu, men det kommer nok. 

Anmeld

21. november 2012

Carina:-)

Synes det lyder vildt at et 13 mdr gammelt barn kan rumme så meget væske.....Det er jo over 1 L....

Men nej her får man ikke sodavand,saftevand osv i flaske.

Men børn må i min verden gerne få slik,kage og chips så længe det ikke er hverdagskost,og så længe den øvrige kost er varieret og sund.

Anmeld

21. november 2012

Carina:-)

MariaE skriver:

Lyder lidt vildt hvis barnet drak mere end 1 hel liter cola på meget kort tid?????Det har jeg lidt svært ved at se for mig.

Nå, men det eneste åbentlyse svar er jo at det er komplet tåbeligt at give sine børn søde drikke i flasker, og børn bør i den alder ikke drikke sodavand.

Jeg undrer mig også over mængden.

Jeg har aldrig oplevet nogen af mine rollinger har kunnet bælle 4 flasker på en gang.

Anmeld

21. november 2012

Mink

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Min mening er bestemt at de ikke skal fyldes med det, og slet ikke i så tidlig en alder...!

men altså lidt usundt vil nu være tilladt hos mig, synes det er vigtigt at børn tvært imod får et "sundt" forhold til det usunde... så behovet ikke lige pludselig eksplodere når de bliver ældre og for øjnene op for det...  det har jeg set rigtig mange gange ... 

Anmeld

21. november 2012

Sakris

What? At give sin 13 måneder gammel baby 1 L cola er fuldstændig uacceptabelt. Stakkels barn. Hun bliver da både tyk og får grimme tænder uden nogen grund. Sutteflaske og cola er også to ting der på ingen måde hænger sammen. 

Min datter får enten juice, kage eller is i weekenden (hun er knap 2), men det er mit ansvar at det bliver med måde, ellers kunne hun jo leve af det.

Anmeld

21. november 2012

Simon Isaksen

Anonym skriver:

Er nødsaget til at være anonym, grundet en episode idag, som ikke skal kunne googles... 

Ehm.... Min svigerinde kommer gående ind i stuen med en sutteflaske med Cola i.. (hun er 13 måneder).... Hun drikker det hele, her snakker vi 260 ml, på ca 3 min! hvorefter min svigerinde fylder flasken op 3 gange mere!  Jeg er målløs!!!!!!!

Så efterfølgende sidder jeg her idag, ser de unge mødre, hvor hende michella (Eller hvad hun nu heddder).... Giver hendes datter saftevand i legelandet ( også i sutteflaske).... 

Min mening er at børn skal holdes væk fra Sodavand, saftevand og tilmed også andet slags usundt lige fra slik til andre usunde ting!

Hvad er jeres mening om dette? 

Synes det er grotæsk i sær i den mængde, havde det været en lille "tår" så herre gud men det du snakker om er jo ca 1,5 L cola

der skal meget til for at vokse drikker det selv nu om dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.