Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

KTP86

Sara. skriver:

Nu har jeg kun lige læst de første par sider..... så undskyld hvis jeg kommer til at gentage noget.

Men jeg synes bare det er så vigtigt at huske på at vi alle er mennesker... mennesker som kan være ligeså forskellige som nat og dag....

Hvad x kan klare og hvad der gør x's liv meningsfuldt, er ikke nødvendigvis tilfældet hos y.

Nogen prioriterer masser af penge til fis og ballade, andre kan klare sig for su.

Synes vi nogen gange er for hurtige til at dømme andre...

Lad fokus i stedet være på at hun går på gymnasium og er igangsætning med uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin
ESV skriver:

Jeg kan godt forstå du undre dig jeg har som tidligere arbejdsgiver og en der selv har arbejdet en del siden jeg som 13 årig begyndte at gå med aviser selv ofte undret mig over at mange unge idag nærmest forventer at penge det et jo bare noget der kommer af sig selv og blivet der stillet krav så puha nej det er slet ikke til at overskue.. Desværre hænger den opførsel jo gerne sammen med den opdragelse de har fået hjemme og skal der laves om på tendensen må vi nok gøre hvad vi kan med vores egne poder.

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Så tøser- vi stopper den her.. Nogle er enig med hinanden og andre er enig med mig.. Og sådan er det jo altid.. Nogle er bare mere fremme i skoene..

Jeg vil stadig undre mig over dette - og sådan er det bare..

Godaften (igen til alle - både dem fremme i skoene og os andre )

Anmeld

19. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sara. skriver:

Nu har jeg kun lige læst de første par sider..... så undskyld hvis jeg kommer til at gentage noget.

Men jeg synes bare det er så vigtigt at huske på at vi alle er mennesker... mennesker som kan være ligeså forskellige som nat og dag....

Hvad x kan klare og hvad der gør x's liv meningsfuldt, er ikke nødvendigvis tilfældet hos y.

Nogen prioriterer masser af penge til fis og ballade, andre kan klare sig for su.

Synes vi nogen gange er for hurtige til at dømme andre...

Lad fokus i stedet være på at hun går på gymnasium og er igangsætning med uddannelse.

Lige præcis! Succeshistorien er, at hun om nogle år har sin studentereksamen og dermed et godt fundament for sin fremtid. Og herregud, 16 år - hun skal nok komme efter det, når hun bliver ældre. Jeg ville nødigt være dømt for min ansvarlighed og modenhed, da jeg gik i 1.g, og jeg har altså klaret mig glimrende, også på arbejdsmarkedet. 

Anmeld

19. november 2012

KTP86

Mor og meget mere skriver:

Lige præcis! Succeshistorien er, at hun om nogle år har sin studentereksamen og dermed et godt fundament for sin fremtid. Og herregud, 16 år - hun skal nok komme efter det, når hun bliver ældre. Jeg ville nødigt være dømt for min ansvarlighed og modenhed, da jeg gik i 1.g, og jeg har altså klaret mig glimrende, også på arbejdsmarkedet. 

Kan heller ikke se hvor det store problem er. Hun arbejder,bare udfra hvad hun kan rumme. Der skal være plads til forskellighed ^^

Anmeld

19. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KTP86 skriver:

Kan heller ikke se hvor det store problem er. Hun arbejder,bare udfra hvad hun kan rumme. Der skal være plads til forskellighed ^^

Og den plads og forståelse synes jeg generelt, de fleste har for mindre børn og for voksne, der ikke magter helt, hvad andre kan - men når det gælder unge i den allermest sårbare, forvirrende og frustrerende alder, bliver der tit peget fingre. Jeg er lykkelig for, jeg aldrig skal være 16 igen! 

Anmeld

20. november 2012

Weber

Nadia&Daniel skriver:

Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??

Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."

Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

jeg kan heller ikke forstå det , da jeg gik på gym arbejdede jeg 10 timer om ugen og fuldtid i ferierne. Men det er jo forskelligt fra person til person.

Synes det er værre med "voksne" på fuldtids arbejde. Jeg arbejder deltid ved siden af uni nu og har lige skiftet afdeling fordi arbejdsmoralen var ALT for lav blandt de fuldtidsansatte

Anmeld

20. november 2012

Ansemusen

Jeg synes det er fuldstændigt op til vedkommende selv, om hun synes hun har pverskud/plads til og behov for et job flere gange om ugen, hver anden uge eller én dag om måneder. Hvis hun kan få pengene til at række, kan jeg slet ikke se, hvorfor det skulle kunne få nogens pis i kog!

Anmeld

20. november 2012

Ansemusen

Nadia&Daniel skriver:

Så tøser- vi stopper den her.. Nogle er enig med hinanden og andre er enig med mig.. Og sådan er det jo altid.. Nogle er bare mere fremme i skoene..

Jeg vil stadig undre mig over dette - og sådan er det bare..

Godaften (igen til alle - både dem fremme i skoene og os andre )

Men du aner jo ikke hvordan pigen har det, sådan helt indeni!

Jeg ville personligt ikke selv kunne overskue et arbejde ved siden af gymnasiet dengang, så jeg forstår hende godt!

Anmeld

20. november 2012

skønneunger

Når mine børn når den alder vil jeg være så stolt og glad for at de tager sig en uddanelse så jeg vil ikke sige de skal forsørge sig selv, jeg vil betale alt det nødvendige for dem og selvfølgelig hvis de vil have ekstra goder må de så arbejde lidt, men jeg ser hellere at mine børn koncentrerer sig 100% om skolen og ville ikke forlange at de skulle arbejde ved siden af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.