Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

Nadia&Daniel

Tror ikke vi kommer længere i denne tråd - jeg har forklaret og stået til ansvar for min undren (for man skal jo stå skoleret herinde overfor dem som ikke mener det sammen)

Men lige en sidste gang: JEG UNDRE MIG BARE (det har jeg vel lov til - eller hvad)

Godaften til alle (også til dem som bare brager frem og overfuser andre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tin skriver:

Fordi som 16 årig er du ikke længere et barn, men på vej til at blive voksen. Derfor kan et fritidsjob være motiverende inden du som voksen skal påtage dig et fuldtids job.

Fritidsjob er jo netop lavet for at lære unge (ikke børn) om arbejdslivet før de pludselig en dag står i det.

Nej - fritidsjob er ikke lavet som en "skole" for de unge, men udelukkende etableret, fordi arbejdsgiverne kan få billig arbejdskraft. Hvis de kunne få voksen arbejdskraft til samme løn, tog de selvfølgelig det. 

16-årige ER børn, og deres primære "arbejde" er at gå i skole, læse lektier og så i øvrigt udvikle sig - for nogle er et fritidsjob både sundt og godt, men det må aldrig blive en tvang. Jeg oplever det som et langt større problem, at nogle unge arbejder så meget og bruger så megen energi på det, at de ikke kan passe deres primære opgave, skolen, ordentligt. 

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

Nej - fritidsjob er ikke lavet som en "skole" for de unge, men udelukkende etableret, fordi arbejdsgiverne kan få billig arbejdskraft. Hvis de kunne få voksen arbejdskraft til samme løn, tog de selvfølgelig det. 

16-årige ER børn, og deres primære "arbejde" er at gå i skole, læse lektier og så i øvrigt udvikle sig - for nogle er et fritidsjob både sundt og godt, men det må aldrig blive en tvang. Jeg oplever det som et langt større problem, at nogle unge arbejder så meget og bruger så megen energi på det, at de ikke kan passe deres primære opgave, skolen, ordentligt. 

Tror ikke vi kommer længere i denne tråd - jeg har forklaret og stået til ansvar for min undren (for man skal jo stå skoleret herindeoverfor dem som ikke mener det sammen)

Men lige en sidste gang: JEG UNDRE MIG BARE (det har jeg vel lov til - eller hvad)

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Tror bare den skal stoppes her - ellers må vi joahve nogen til at lukke tråden, for vi deler ikke sammen meningen, og nogle taler pænere end andre

Anmeld

19. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nadia&Daniel skriver:

Tror ikke vi kommer længere i denne tråd - jeg har forklaret og stået til ansvar for min undren (for man skal jo stå skoleret herinde overfor dem som ikke mener det sammen)

Overfuser og brager frem, alligevel? Du har lagt et emne, du er chokeret over, til debat. Man må forhåbentlig godt være uenig? 

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Overfuser og brager frem, alligevel? Du har lagt et emne, du er chokeret over, til debat. Man må forhåbentlig godt være uenig? 

Må man gerne - lige så meget som jeg har lov til at UNDRE MIG over det  Og så stopper vi bare her

Anmeld

19. november 2012

ESV

Nadia&Daniel skriver:

Jeg kan godt forstå du undre dig jeg har som tidligere arbejdsgiver og en der selv har arbejdet en del siden jeg som 13 årig begyndte at gå med aviser selv ofte undret mig over at mange unge idag nærmest forventer at penge det et jo bare noget der kommer af sig selv og blivet der stillet krav så puha nej det er slet ikke til at overskue.. Desværre hænger den opførsel jo gerne sammen med den opdragelse de har fået hjemme og skal der laves om på tendensen må vi nok gøre hvad vi kan med vores egne poder.

Anmeld

19. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Godt så. Bliver sikkert ikke enige alligevel, men jeg tænker jo netop at et fritidsjob er et led i den udvikling

Selvflgelig skal det ik være tvang, men før eller siden skal de jo forsørge sig selv, og hun bliver jo snart 18 hende i eksemplet.

Tror stadig ikke på at der er nogen der får ødelagt deres skolegang PGA 4-8 timers job pr mdr.

Anmeld

19. november 2012

Sara.

Nu har jeg kun lige læst de første par sider..... så undskyld hvis jeg kommer til at gentage noget.

Men jeg synes bare det er så vigtigt at huske på at vi alle er mennesker... mennesker som kan være ligeså forskellige som nat og dag....

Hvad x kan klare og hvad der gør x's liv meningsfuldt, er ikke nødvendigvis tilfældet hos y.

Nogen prioriterer masser af penge til fis og ballade, andre kan klare sig for su.

Synes vi nogen gange er for hurtige til at dømme andre...

Lad fokus i stedet være på at hun går på gymnasium og er igangsætning med uddannelse.

Anmeld

19. november 2012

KTP86

Hvorfor må man ikke som 16-årig være det barn, man er? Der er så meget, man mestrer bedre som voksen - at være "chef" i sit hjem, mor døgnet rundt, fuldtidsarbejdende, i stand til at kontrollere sine følelser, opmærksom på omverdenens behov, i stand til at orientere sig om verden, læse aviser, tage stilling til banklån og huskøb osv. osv. 

Jeg forstår ikke, hvorfor lige netop det at passe et fritidsjob skal være den afgørende målestok for, om man bliver et helstøbt, voksent menneske, der kan leve op til sit ansvar. 

Personligt synes jeg, det er mere sørgeligt, at mange 16-årige aldrig læser en bog eller en avis. 

Kunne ikke være mere enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.