Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

Uha, har ikke regnet det ud helt præcist, men får omkring 12.000kr i kh før skat... Det er cirka 9.000 udbetalt.
Så kan jeg få 2800kr i boligsikring.
Børnepenge fra kommunen kan jeg vidst få omkring 5.000 hver 3. måned, da jeg er enlig og barnet er under 3..
Så er der børnepenge fra faren.. ca. 12.000kr om året..
Jeg har ikke regnet det præcist ud, men tror da jeg har hvertfald 5-6.000kr til rådighed, idet min husleje netop er så billig..

Jeg slog lige op i ugeavisen idag og nøøj hvor er lejlighederne dyre i forhold til hvad jeg bor i nu.. så det vil jeg vedlægge mit "klage"brev, så de kan se at fx. en 1 værelses koster 3700kr..

Håber de godkender det ..

lyder rigtig fornuftigt søde... du må gøre hvad du kan for at få dem overbevist!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Jordbærpigen

Burde du ikke kunne få mere i boligsikring når du er alene og har et barn?
Vi får næsten 900 kr i boligsikring udregnet fra 2 x SU + en husleje på godt 6000.

Anmeld

4. juni 2009

Smukkert

Jane84 skriver:

Burde du ikke kunne få mere i boligsikring når du er alene og har et barn?
Vi får næsten 900 kr i boligsikring udregnet fra 2 x SU + en husleje på godt 6000.

Jeg har ikke barn endnu .
Når jeg har født kan jeg få 2800kr i boligsikring.

Anmeld

4. juni 2009

Zeta

Jeg har ikke barn endnu .
Når jeg har født kan jeg få 2800kr i boligsikring.

Husk at du også kan få følgende fra barnets far når du har født (du skal søge om det i statsforvaltningen)

1) fødselshjælp bidrag (1x normal bidrag)
2) børnedåb (3x normal bidrag)  afhold en lowbudget barnedåb og gem resten

Og jeg er sikker på at svigerforældrene også gerne vil bidrage til barnevogn m.m. hvis ikke du bare får en af dem. Det er jo deres barnebarn.

Så må økonomien se lidt mere lys ud, men kontakt Mødrehjælpen der kan hjælpe dig med det presserende, at du blir i din nuværende lejlighed.

Anmeld

4. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Husk at du også kan få følgende fra barnets far når du har født (du skal søge om det i statsforvaltningen)

1) fødselshjæp bidrag (1x normal bidrag)
2) børnedåb (3x normal bidrag)  afhold en lowbudget barnedåb og gem resten

Og jeg er sikker på at svigerforældrene også gerne vil bidrage til barnevogn m.m. hvis ikke du bare får en af dem. Det er jo deres barnebarn.

Så må økonomien se lidt mere lys ud, men kontakt Mødrehjælpen der kan hjælpe dig med det presserende, at du blir i din nuværende lejlighed.

Altså argumenterne for at jeg ikke kan blive i lejligheden er:
1: mit rådighedsbløb er kun på 2892kr, det skal være mellem 3-3500kr.
2: lejligheden er for stor lige nu, der fåes billigere og mindre.

1: mit egentlig rådighedsbeløb på er 3592kr. Så det argument modbeviser jeg.
2: min husleje er på 4000kr. I ugeavisen var der ikke nogen lejligheden der var meget billigere. Hun sagde pr. tlf om en 2 værelses på omkring de 65m2 var en mulighed. I avisen var der fx. en 1 værelses til 3700kr. En 2vær på 48m2 til 2999kr, MEN hvor man skulle betale ac varme 450kr og antenneafgift 350kr, så det kan jo virkelig ikke svarer sig at smide mig i noget mindre. Derfor mener jeg også jeg har modargumenteret dette .

Mener egentlig mankan få 3xbidrag til babyudstyr af faren?? Men det er jo alt efter om han godkender faderskabet og det går iorden, ellers går der jo laaang tid før jeg ser nogle penge fra ham af.

Hvad barnedåb angår, jamen så er jeg i et dillemma.. Ser jo helst jeg holder det med faren og hans familie.. og så løber vi op i mange mennesker. Synes heller ikke det er et sted jeg vil spare. Hvem ved, måske er det mit eneste barn jeg får.. Og måske er det eneste tidspunkt hele barnets familie bliver samlet - og så ville det være dejligt at kunne tage en masse billeder af dem alle.

Tror ikke X's familie vil bidrage med en barnevogn. De har slet ikke kontkatet mig siden X flyttede... Men hva', det gør de måske engang...

Anmeld

4. juni 2009

Zeta

Sorry, fødselshjælp er 3 x normalbidrag, men det får du kun hvis ikke han har bidraget med noget overhoved. Ekstra bidrag til barnedåb er kun 1 x normalbidrag.

Anmeld

4. juni 2009

Pige2009

Smukkert skriver:

Altså argumenterne for at jeg ikke kan blive i lejligheden er:
1: mit rådighedsbløb er kun på 2892kr, det skal være mellem 3-3500kr.
2: lejligheden er for stor lige nu, der fåes billigere og mindre.

1: mit egentlig rådighedsbeløb på er 3592kr. Så det argument modbeviser jeg.
2: min husleje er på 4000kr. I ugeavisen var der ikke nogen lejligheden der var meget billigere. Hun sagde pr. tlf om en 2 værelses på omkring de 65m2 var en mulighed. I avisen var der fx. en 1 værelses til 3700kr. En 2vær på 48m2 til 2999kr, MEN hvor man skulle betale ac varme 450kr og antenneafgift 350kr, så det kan jo virkelig ikke svarer sig at smide mig i noget mindre. Derfor mener jeg også jeg har modargumenteret dette .

Mener egentlig mankan få 3xbidrag til babyudstyr af faren?? Men det er jo alt efter om han godkender faderskabet og det går iorden, ellers går der jo laaang tid før jeg ser nogle penge fra ham af.

Hvad barnedåb angår, jamen så er jeg i et dillemma.. Ser jo helst jeg holder det med faren og hans familie.. og så løber vi op i mange mennesker. Synes heller ikke det er et sted jeg vil spare. Hvem ved, måske er det mit eneste barn jeg får.. Og måske er det eneste tidspunkt hele barnets familie bliver samlet - og så ville det være dejligt at kunne tage en masse billeder af dem alle.

Tror ikke X's familie vil bidrage med en barnevogn. De har slet ikke kontkatet mig siden X flyttede... Men hva', det gør de måske engang...

Lyder da ret fornuftigt... Du skal da tage, hvad du kan få hos faderen og måske kunne du endda selv kontakte hans familie og fortælle dem, at du gerne vil have, de bliver en del af barnets opvækst, hvis det er det du vil have...

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Zeta skriver:

Sorry, fødselshjælp er 3 x normalbidrag, men det får du kun hvis ikke han har bidraget med noget overhoved. Ekstra bidrag til barnedåb er kun 1 x normalbidrag.

hvor ved du alle de ting fra!?
synes det er fascinerende som du altid har styr på alle facts!

Anmeld

4. juni 2009

Zeta

Caroline86 skriver:

hvor ved du alle de ting fra!?
synes det er fascinerende som du altid har styr på alle facts!

Jeg har pga min egen situation sat mig ind i alle tingene. Hellere forberedt end uforberedt

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Zeta skriver:

Jeg har pga min egen situation sat mig ind i alle tingene. Hellere forberedt end uforberedt

hehe..helt korrekt! det er altid godt med en masse viden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.