Zeta skriver:
Husk at du også kan få følgende fra barnets far når du har født (du skal søge om det i statsforvaltningen)
1) fødselshjæp bidrag (1x normal bidrag)
2) børnedåb (3x normal bidrag) afhold en lowbudget barnedåb og gem resten
Og jeg er sikker på at svigerforældrene også gerne vil bidrage til barnevogn m.m. hvis ikke du bare får en af dem. Det er jo deres barnebarn.
Så må økonomien se lidt mere lys ud, men kontakt Mødrehjælpen der kan hjælpe dig med det presserende, at du blir i din nuværende lejlighed.
Altså argumenterne for at jeg ikke kan blive i lejligheden er:
1: mit rådighedsbløb er kun på 2892kr, det skal være mellem 3-3500kr.
2: lejligheden er for stor lige nu, der fåes billigere og mindre.
1: mit egentlig rådighedsbeløb på er 3592kr. Så det argument modbeviser jeg.
2: min husleje er på 4000kr. I ugeavisen var der ikke nogen lejligheden der var meget billigere. Hun sagde pr. tlf om en 2 værelses på omkring de 65m2 var en mulighed. I avisen var der fx. en 1 værelses til 3700kr. En 2vær på 48m2 til 2999kr, MEN hvor man skulle betale ac varme 450kr og antenneafgift 350kr, så det kan jo virkelig ikke svarer sig at smide mig i noget mindre. Derfor mener jeg også jeg har modargumenteret dette

.
Mener egentlig mankan få 3xbidrag til babyudstyr af faren?? Men det er jo alt efter om han godkender faderskabet og det går iorden, ellers går der jo laaang tid før jeg ser nogle penge fra ham af.
Hvad barnedåb angår, jamen så er jeg i et dillemma.. Ser jo helst jeg holder det med faren og hans familie.. og så løber vi op i mange mennesker. Synes heller ikke det er et sted jeg vil spare. Hvem ved, måske er det mit eneste barn jeg får.. Og måske er det eneste tidspunkt hele barnets familie bliver samlet - og så ville det være dejligt at kunne tage en masse billeder af dem alle.
Tror ikke X's familie vil bidrage med en barnevogn. De har slet ikke kontkatet mig siden X flyttede... Men hva', det gør de måske engang...
Anmeld