Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

MediaAnarchy

Muhmi skriver:

Nu er det altså ikke fordi jeg vil være en mega bitch MEN, det er jeg lige alligevel..... Heheh....

Jeg tror simpelthen ikke på din historie om at der sad en kvinde ved siden af dig i et DSB tog som fyldte 1½ sæde... Helt ærligt, den historie kan jeg slet ikke være med til...

Kig på det billede jeg ligger med, hun fylder 1½ sæde i en 3 mands-sofa, prøv at se hvor små de hynder er..... De er ca. på størrelse med et sæde i et DSB, nok lidt større men ikke meget....

Jeg kan så fortælle dig at hende der, hun kan ikke bevæge sig ind i et tog fordi hun er så tyk som hun er, så derfor kalder jeg din historie for en historie...

Jeg tror ikke på den...  Selvom du sikkert synes det var rigtig nok i dit hovede, så nej... Måske har hun været rigtig tyk, ja, sikkert, men måske du har haft lyst til at have en smule mere plads, eller ikke røre ved hende fordi du følte at din privatsfære blev ødelagt af at et andet menneske rørte ved dig, måske blev du så generet af hendes tunge vejrtrækning at du flyttede dig... Men JEG har en stor røv og jeg fylder ikke engang et HELT DSB sæde, så den historie kan jeg slet slet ikke forholde mig til.....

Sorry....

Du er velkommen til at være en bitch - det er internettet - go for it

Jeg er ked af det hvis jeg har ramt et ømt punkt, men min historie er nu altså god nok. Om hun fyldte præcis halvdelen af mit sæde ved jeg ikke. Jeg kunne umuligt Sidde der uden at rykke mig helt hen til vinduet. Og vi rørte ved hinanden igennem hele turen, min hofte og skulder stødte på hendes fedt. 

Hun var ikke lige så stor som hende på billedet. Men MEGET stor, at det var 3½ times køretur stillesiddende i tog og hun prustede som om hun løb, er vel også bevidende til at hun var meget overvægtig.

Om du tror mig eller ej er vel også sagen uvedkommende - i bund og grund er vi enige. Jeg mener ikke at man kan gøre noget ved at nogen fylder to sæder, og jeg synes heller ikke man skal gøre noget ved.
Jeg fortæller bare at jeg godt kan forstå at hvis Brian har været ude for noget lignende, at han er  vandret hjem i skuffelse over en rigtig dårlig togtur han ellers  troede han havde betalt sig fra skulle være ubehagelig, og så har læsset gylde ud i sit blogindlæg i frustration. 
Men mon ikke også gdt han kan se at den ikke holder vand når det kommer til stykket.  Det håber jeg da, ellers vil jeg egrne se hvordan det lovforslag skulle udformes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Muhmi

modesty skriver:

Nej, jeg synes ikke at det er det samme. Når den overvægtige skal betale for to sæder er det ikke fordi jeg som privatperson bliver generet, men fordi flyselskabet/biografen/whatever mister indtægter ved at give det ekstra sæde gratis væk. Det er ikke fair at en privatejet virksomhed skal have ekstraudgifter af den art. Det er ikke en afgift, det er ren og skær business.

Jeg har en bekendt der er svært overvægtig, og han betaler kun for ét flysæde når han rejser, selvom han fylder to.

Nååårh okay, så du tænker kun på det selskab der mister penge?

Kan det ikke være ligemeget for dig? Hvis de vælger at lade være med at putte en ekstra "skat" på dem der er tykke, så er det vel egentlig bare deres problem?

Ej... Jeg prøver virkelig ikke at være led, trust me Men jeg kan virkelig ikke se problemet og jeg synes at argumenterne for det med at tykke skal betale ekstra er så dårlige at jeg ikke kan lade være med at trække på smilebåndet af det

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

Du er velkommen til at være en bitch - det er internettet - go for it

Jeg er ked af det hvis jeg har ramt et ømt punkt, men min historie er nu altså god nok. Om hun fyldte præcis halvdelen af mit sæde ved jeg ikke. Jeg kunne umuligt Sidde der uden at rykke mig helt hen til vinduet. Og vi rørte ved hinanden igennem hele turen, min hofte og skulder stødte på hendes fedt. 

Hun var ikke lige så stor som hende på billedet. Men MEGET stor, at det var 3½ times køretur stillesiddende i tog og hun prustede som om hun løb, er vel også bevidende til at hun var meget overvægtig.

Om du tror mig eller ej er vel også sagen uvedkommende - i bund og grund er vi enige. Jeg mener ikke at man kan gøre noget ved at nogen fylder to sæder, og jeg synes heller ikke man skal gøre noget ved.
Jeg fortæller bare at jeg godt kan forstå at hvis Brian har været ude for noget lignende, at han er  vandret hjem i skuffelse over en rigtig dårlig togtur han ellers  troede han havde betalt sig fra skulle være ubehagelig, og så har læsset gylde ud i sit blogindlæg i frustration. 
Men mon ikke også gdt han kan se at den ikke holder vand når det kommer til stykket.  Det håber jeg da, ellers vil jeg egrne se hvordan det lovforslag skulle udformes

Nej nej, misforstå mig ikke, jeg kunne ikke være mere ligeglad med om folk synes fede mennesker er klamme, for ja sådan nogle mennesker er der jo derude og dem skal der være plads til... Jeg føler intet behov for at de skal betale mere for at have en holdning jeg ikke er enig i

Jeg outliner lige det med rødt som netop bekræfter min holdning til din historie.....

Du har følt dig generet af at hun har været tyk fordi du ikke følte der var plads til dig, selvom der egentlig var... At du så vælger at rykke dig, kan vel ikke være hendes problem? Hun skal da ikke betale ekstra fordi du ikke "tør" røre ved en fed person?

3½ time er lang tid ja, ingen tvivl om det, men jeg kan kan sidde ved siden af en tyk person, samtidig med at jeg selv er tyk og ja vi rører ved hinanden under hele turen, men om jeg har tænkt mig at opgive min betalte plads for det... Ej, det er jeg sgu for nærrig til hehe Og desuden skal der være ligeså meget plads til ham/hende som der er til mig, også selvom jeg var en lille sylfide

Men Brian kan jo forvente at han ikke kan sidde ned i metroen... Der er jo ingen der siger at han har patent på at sidde... Alle andre har jo også betalt, så må han jo bare være hurtigere ude, eller affinde sig med at stå op den dag

Tror i hvert fald aldrig det bliver aktuelt at tykke skal betale mere end andre, nogensinde...

Anmeld

6. november 2012

MediaAnarchy

Muhmi skriver:

Jeg føler intet behov for at de skal betale mere for at have en holdning jeg ikke er enig i  

Nej selvfølgelig ikke

Du har følt dig generet af at hun har været tyk fordi du ikke følte der var plads til dig, selvom der egentlig var...

Jeg kunne være der uden at sidde ordentligt - men der var ikke plads til mig som der plejer at være når man bestiller en plads. Hun var på mit sæde, det var ikke muligt at slå armlænet ned imellem os. At du stadig ikke tror på min historie må være op til dig.

At du så vælger at rykke dig, kan vel ikke være hendes problem? Hun skal da ikke betale ekstra fordi du ikke "tør" røre ved en fed person?

Nej selvfølgelig ikke. Det er jo også det jeg siger: Jeg synes ikke at hun skal betale for to sæder.

Men Brian kan jo forvente at han ikke kan sidde ned i metroen... Der er jo ingen der siger at han har patent på at sidde... Alle andre har jo også betalt, så må han jo bare være hurtigere ude, eller affinde sig med at stå op den dag

Jeg er enig. Jeg kan bare godt forstå hvis han var blevet frusteret hvis han havde bestilt en plads billet og der ikke var plads til ham.
Jeg mener stadig ikke at folk skal betale to biletter fordi de er tykke. 

Tror i hvert fald aldrig det bliver aktuelt at tykke skal betale mere end andre, nogensinde...

Det tror jeg heller ikke.

Vi er stadig enige?

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

MediaAnarchy skriver:

Vi er stadig enige?

Hehe, ja det er vi da

Men det er nu dejligt at debattere et "følsomt" emne og at det kan gøres i en god tone... Det er ikke så tit det sker synes jeg

Anmeld

6. november 2012

MediaAnarchy

Muhmi skriver:

Hehe, ja det er vi da

Men det er nu dejligt at debattere et "følsomt" emne og at det kan gøres i en god tone... Det er ikke så tit det sker synes jeg

Vi er enige igen

Det er en skam at der ikke er noget mere at være uenige i

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

MediaAnarchy skriver:

Vi er enige igen

Det er en skam at der ikke er noget mere at være uenige i

DET er der højst sansynligt... Men nok ikke i den her tråd hihihi

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Hehe I er da herlige tøzzer

Dejligt med en god debat

I kender sikkert godt de der stive gammeldags spisestuestole???

Min mormor havde en dame, der kom engang om måneden og syede og reparerede tøj. Det havde man dengang i det finere borgerskab.
Hun hed fru Kristensen, og hun var så tyk, at hun netop måtte sidde på to spisestuestole, for sad hun på en, så flød flæsket ned langs siderne på stolen og der var fare for, at den brasede sammen.
Så jo, man kan skam godt være så tyk, at man let kan fylde mere end et DSB-sæde ud

Anmeld

6. november 2012

Lovely<3

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Hvis man virkelig er så fed at man fylder to sæder er det det da fair nok at man skal betale for  to, præcis ligesom man gør i flyet.

Hvis man som overvægtig føler sig generet af det, må man da så sandelig bare komme op af sofaen og i gang med at tabe sig! Så gør man både samfundet og sig selv en tjeneste, hvilket må siges at være en ægte win-win situation Mere af det, tak!

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

Kvinde2900 skriver:

Hvis man virkelig er så fed at man fylder to sæder er det det da fair nok at man skal betale for  to, præcis ligesom man gør i flyet.

Hvis man som overvægtig føler sig generet af det, må man da så sandelig bare komme op af sofaen og i gang med at tabe sig! Så gør man både samfundet og sig selv en tjeneste, hvilket må siges at være en ægte win-win situation Mere af det, tak!

Hehe, ja det er nemt at sige, men ikke ligeså nemt at gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.