Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

*Toffee*

Selvfølgelig skal de da ikke det!

Hvis det handler om at selskabet skulle miste indtægt, så kan de jo passende få den dækket ind ved at tage betaling for børn og barnevogne, for det er da noget der tager plads  Så kunne billet prisen måske også sættes ned.

Ej men come on!

Sæderne er dog ikke ret brede, men at vedkommende skulle stå op handler nok mere om at han formentlig har kørt i myldretiden frem for at der var overvægtige der "fyldte det hele".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

klmf

Dinna88 skriver:

Det bliver dyrt for mig!

-er under 1,60 meter og over 1,85 meter høje

- bærer briller

- sms'er mens de går

- trækker vejret mere end 22 gange i timen, de bruger simpelthen for meget ilt

Men okay........ Jeg kan jo bare lade være, fordi SÅ simpelt er det.

Så må du hellere til at lægge til side

Anmeld

6. november 2012

modesty

Nååårh okay, så du tænker kun på det selskab der mister penge?

Kan det ikke være ligemeget for dig? Hvis de vælger at lade være med at putte en ekstra "skat" på dem der er tykke, så er det vel egentlig bare deres problem?

Ej... Jeg prøver virkelig ikke at være led, trust me Men jeg kan virkelig ikke se problemet og jeg synes at argumenterne for det med at tykke skal betale ekstra er så dårlige at jeg ikke kan lade være med at trække på smilebåndet af det

Det kan vel også være ligemeget for dig at andre mener at de tykke skal betale ekstra. Og sådan kan vi blive ved. 

Debatten er da relevant uanset om vi snakker privat eller offentligt - også selvom dit oprindelige indlæg handlede om offentlige skatter. Eller hvad?

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

modesty skriver:

Det kan vel også være ligemeget for dig at andre mener at de tykke skal betale ekstra. Og sådan kan vi blive ved. 

Debatten er da relevant uanset om vi snakker privat eller offentligt - også selvom dit oprindelige indlæg handlede om offentlige skatter. Eller hvad?

Jamen det er den da, jeg kan bare ikke forstå du har sådan en moderfølelse for de firmaer der mister penge på en flyplads?

Anmeld

6. november 2012

modesty

Muhmi skriver:

Jamen det er den da, jeg kan bare ikke forstå du har sådan en moderfølelse for de firmaer der mister penge på en flyplads?

Jeg har ikke moderfølelse, men derfor kan jeg da godt have en holdning.

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

Jeg har ikke moderfølelse, men derfor kan jeg da godt have en holdning.

Ja det kan og må du da

Håber ikke at du har taget mine indlæg hårdere end de var ment

Og med moderfølelse tænker jeg "beskyttertrang"

Anmeld

6. november 2012

modesty

Muhmi skriver:

Ja det kan og må du da

Håber ikke at du har taget mine indlæg hårdere end de var ment

Og med moderfølelse tænker jeg "beskyttertrang"

Nej, jeg har ikke taget dem hårdt.

Jeg har heller ikke beskyttertrang, jeg har blot en holdning til hvad jeg synes er fair, og den ytrer jeg i den dertil indrettede tråd.

Godnat. 

Anmeld

6. november 2012

Pige2009

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Hvis man skal bruge to sæder, så mener jeg faktisk også, at man bør betale pr. sæde...

Anmeld

6. november 2012

betina23

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Sys godt nok det et emne der såre en.. har i mange år kæmpet en lang kamp og pga Pco har jeg sværere ved det og der er også mange andre der har..

Kan ik forstå hvorfor folk har så lidt respekt for andre mennesker.. et opslag kan ødelægge så meget for mange mennesker sys de sku skamme sig på fb :s

Og nej om man så fyldte 2 sæder og hva så den flotte tynde kan sku bare tænkte sit og være glad for hun/han ik har det besvær....

Anmeld

7. november 2012

Muhmi

modesty skriver:

Nej, jeg har ikke taget dem hårdt.

Jeg har heller ikke beskyttertrang, jeg har blot en holdning til hvad jeg synes er fair, og den ytrer jeg i den dertil indrettede tråd.

Godnat. 

Fair nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.