SussieThyssen skriver:
Jeg reagerer bare på, at du så hårdt skærer alle over én kam, og dømmer alle til selv at være skyld i deres overvægt.
Og det er de ikke.
Hvis man er psykisk og/eller fysisk syg, så kan man ikke bare sige til folk at de "skal" gøre dit eller dat, for hvis man gør det, så er man netop henne hvor det handler om intolerance og manglende empati, og dermed på randen til diktatur.
Og nej, jeg synes heller ikke det er retfærdigt at flyselskaber kan tage betaling for vægt af en person.

Det er ærgeligt at du har forstået mit indlæg sådan. Jeg ved ikke helt konkret, hvad det er jeg har skrevet, der får dig til at tolke det på den måde.
Jeg skriver også at det ikke nødvendigvis er deres skyld.
Men jeg er generelt også ret ligeglad med hvor skylden ligger. Det der er vigtig er hvor ansvaret ligger. Og det gælder alle aspekter af livet.
At fokusere på ansvaret, har intet at gøre med mangel på empati.
Jeg syntes dog at det er op til firmaet selv. I et transportmiddel kan jeg godt forstå, at man vil have penge for alle de pladser der er. For hvis der kun var ekstremt overvægtige med ville de jo kun tjene det halve. Man betaler også for at have ekstra begage med.
Der er dog meget få overvægtige, så på den anden side kan det også være at det er at have for små sko på.
Men det er en frihed jeg mener firmaet skal have.
Anmeld