Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

dpb

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

åhhh, hvor kan man ryste på hovedet af nogle folks udtalelser

Nej jeg mener ikke at overvægtige skal betale mere for deres togbillet eller busbillet for den sags skyld, blot fordi de er overvægtige.... come om, ha' lidt medmenneskelighed Helt ærligt, så syntes jeg faktisk mere det handler om, om folk er soigneret og ikke stinker langt væk af sved jeg sidder da langt hellere ved siden af en overvægtig der virker soigneret og ikke stinker af sved, fremfor en tynd der stinker af sved og bare generelt virker usoigneret Og på den måde kommer en usoigneret jo også hurtigt til indirekte at optage to pladser...

Hvis der skal til at betales tog/bus billet efter udseende, skal der godt nok laves en kilometer lang tavle over de forskellige takster... rent omkostningsmæssigt ville det nok også være temmelig uhensigtsmæssigt... og hvem skulle lige bestemme det kan da godt nok føre til nogle lange diskussioner og forsinkede toge og busser...  og når man så tænker på det "nye" rejsekortsystem, hvordan hulens vil de så administrere det?? rejsekortsystemet blev blandt andet indført for bla. at spare tid for chaufførene og lettergøre deres arbejde Og nu er der så en der vil over i en helt anden grøft, med den udtalelse... ej, det har jeg altså meget svært ved at tage seriøst...  Så kan jeg sagtens finde andre ting der er mere relevante

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

jydeinden

lotchen skriver:

Synes der burde laves ekstra-skat for alle, der

-er under 1,60 meter og over 1,85 meter høje

- bærer briller

- sms'er mens de går

- er tykke OG bærer diagonale striber, det gør det jo meget værre

- trækker vejret mere end 22 gange i timen, de bruger simpelthen for meget ilt

- er grimmere end gennemsnittet

- har mere end 2 børn, de fylder fandme sådan i gadebilledet

- har grimme gardiner, hvorfor skal vi andre se på det når vi vil kighge ind af deres vinduer

- kommer med åndssvage forslag om at man selv skal betale for sin behandling hvis man er fed eller ryger

- fortsæt selv....

hahaha humor

Anmeld

6. november 2012

klmf

jydeinden skriver:

hahaha humor

Anmeld

6. november 2012

klmf

Muhmi skriver:

Hahahaha!!! Awesome!! Præcis!! Ekstra skatter på ALLE!!

Vi giver den bare fuld skrue. Og lægger ekstra-ekstra på 'nationens' medlemmer, det MÅ koste at bruge sin ytringsfrihed så obskurt som det nogle gange ses derinde...

Anmeld

6. november 2012

Dinna88

lotchen skriver:

Synes der burde laves ekstra-skat for alle, der

- bærer briller

- sms'er mens de går

- er tykke OG bærer diagonale striber, det gør det jo meget værre

- er grimmere end gennemsnittet

- har mere end 2 børn, de fylder fandme sådan i gadebilledet

- har grimme gardiner, hvorfor skal vi andre se på det når vi vil kighge ind af deres vinduer

- kommer med åndssvage forslag om at man selv skal betale for sin behandling hvis man er fed eller ryger

- fortsæt selv....

Det bliver dyrt for mig!

- bærer briller

- sms'er mens de går

Men okay........ Jeg kan jo bare lade være, fordi SÅ simpelt er det.

Anmeld

6. november 2012

Frk.Nissen

Bestemt NEJ

Men som andre også skriver, at folk skal betale for 2 sæder i et flyv  synes jeg er helt fint, fordi de har brug for det. Ellers skal folk da ikke

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

lotchen skriver:

Vi giver den bare fuld skrue. Og lægger ekstra-ekstra på 'nationens' medlemmer, det MÅ koste at bruge sin ytringsfrihed så obskurt som det nogle gange ses derinde...

Hahaha... Ja og skatter på skatterne!!! 

Anmeld

6. november 2012

SukkerDronning

SussieThyssen skriver:

Jeg reagerer bare på, at du så hårdt skærer alle over én kam, og dømmer alle til selv at være skyld i deres overvægt.
Og det er de ikke.

Hvis man er psykisk og/eller fysisk syg, så kan man ikke bare sige til folk at de "skal" gøre dit eller dat, for hvis man gør det, så er man netop henne hvor det handler om intolerance og manglende empati, og dermed på randen til diktatur.

Og nej, jeg synes heller ikke det er retfærdigt at flyselskaber kan tage betaling for vægt af en person.

Det er ærgeligt at du har forstået mit indlæg sådan. Jeg ved ikke helt konkret, hvad det er jeg har skrevet, der får dig til at tolke det på den måde.

Jeg skriver også at det ikke nødvendigvis er deres skyld.

Men jeg er generelt også ret ligeglad med hvor skylden ligger. Det der er vigtig er hvor ansvaret ligger. Og det gælder alle aspekter af livet.

At fokusere på ansvaret, har intet at gøre med mangel på empati.

Jeg syntes dog at det er op til firmaet selv. I et transportmiddel kan jeg godt forstå, at man vil have penge for alle de pladser der er. For hvis der kun var ekstremt overvægtige med ville de jo kun tjene det halve. Man betaler også for at have ekstra begage med.

Der er dog meget få overvægtige, så på den anden side kan det også være at det er at have for små sko på.

Men det er en frihed jeg mener firmaet skal have.

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

SukkerDronning skriver:

Det er ærgeligt at du har forstået mit indlæg sådan. Jeg ved ikke helt konkret, hvad det er jeg har skrevet, der får dig til at tolke det på den måde.

Jeg skriver også at det ikke nødvendigvis er deres skyld.

Men jeg er generelt også ret ligeglad med hvor skylden ligger. Det der er vigtig er hvor ansvaret ligger. Og det gælder alle aspekter af livet.

At fokusere på ansvaret, har intet at gøre med mangel på empati.

Jeg syntes dog at det er op til firmaet selv. I et transportmiddel kan jeg godt forstå, at man vil have penge for alle de pladser der er. For hvis der kun var ekstremt overvægtige med ville de jo kun tjene det halve. Man betaler også for at have ekstra begage med.

Der er dog meget få overvægtige, så på den anden side kan det også være at det er at have for små sko på.

Men det er en frihed jeg mener firmaet skal have.

Anmeld

6. november 2012

Lady Marion <3

Nogle er tykke, nogle er tynde .

Nogle ryger , nogle er ikke rygere.

Vi er alle mennesker , vi er alle lige, uanset vaner , figur , sind , you name it ,,,, Hvad fanden sker der lige med folk ????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.