Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

jydeinden

**Ønskebabyen skriver:

Jeg kan kun sige jeg er enig med dig, og at jeg er fuldstændig uenig med den (hjernedøde) person der har skrevet og forslået at tykke mennesker skal betale mere, som jeg også skriver i mit indlæg.

Den med BMI'en var bare den mest logiske i min verden, lige da jeg læste det!! Så rolig nu

hehe er skam rolig

men godt vi er enige, men giver dig da ret, HVIS man skulle gå efter hvad folk vejede ville man være nødtil at gå efter deres bmi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Muhmi

modesty skriver:

Overvægtige mennesker får et ekstra flysæde gratis. Og i dette tilfælde synes jeg at man bør betale for to billetter. Der er både et økonomisk aspekt - flyselskabet taber pænt mange penge på at skulle give et sæde gratis ud. Er det fair? Det synes jeg ikke. Og et miljømæssigt aspekt. Et fly forurener pænt meget mere end en bus og jeg synes det er fair nok at man skal betale det ekstra - hvis ikke i kompensation til flyselskabet, så da i det mindste i CO2 afgifter.

Men flyet har jo tænkt sig at flyve ligemeget hvad? Så det er ok at man sviner miljøet så længe man bare betaler ekstra for det hvis man er fed???

Hehehehe, ej jeg kan sgu ikke helt sætte mig ind i den tankegang...

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

hehe er skam rolig

men godt vi er enige, men giver dig da ret, HVIS man skulle gå efter hvad folk vejede ville man være nødtil at gå efter deres bmi

Hvorfor ikke røv-størrelsen??

Et bmi kan da snyde  

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

modesty skriver:

Overvægtige mennesker får et ekstra flysæde gratis. Og i dette tilfælde synes jeg at man bør betale for to billetter. Der er både et økonomisk aspekt - flyselskabet taber pænt mange penge på at skulle give et sæde gratis ud. Er det fair? Det synes jeg ikke. Og et miljømæssigt aspekt. Et fly forurener pænt meget mere end en bus og jeg synes det er fair nok at man skal betale det ekstra - hvis ikke i kompensation til flyselskabet, så da i det mindste i CO2 afgifter.

Jeg vidste ikke, at man får tildelt et ekstra flysæde gratis... Hvordan styrer de lige det, for man skal jo ikke oplyse hvor meget man vejer, når man bestiller flyrejser og de forsøger jo at fylde flyet op, så der er vel ikke altid bare plads til at give overvægtige et ekstra sæde?

De steder hvor man decideret betaler for sædet, synes jeg det er ok, at man skal betale ekstra... Det gør man jo ikke i busser, metro og lignende, der betaler du jo det samme om du står op eller sidder ned...

Anmeld

6. november 2012

modesty

Men flyet har jo tænkt sig at flyve ligemeget hvad? Så det er ok at man sviner miljøet så længe man bare betaler ekstra for det hvis man er fed???

Hehehehe, ej jeg kan sgu ikke helt sætte mig ind i den tankegang...

Tja, jo tungere flyet er, jo mere brændstof skal man bruge... Men nej, det er måske ikke det bedste argument i verden ;-)

Men som en anden også skriver tidligere i tråden - når det er steder hvor man bestiller et sæde - f.eks fly, biograf, koncerter o. lign. synes jeg at det er helt fair at man betaler pr. sæde, ligesom alle andre. Når det er steder hvor man betaler pr. tur, som f.eks bus eller metro, er det fair at man betaler pr. person.

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

SukkerDronning skriver:

Det var på grund af medicin, at jeg blev overvægtig. Tog tyve kilo på på et halvt år. Det fortsatte, til jeg stoppede med medicinen.

Når man er på medicinen, er der ikke umiddelbart nogen mulighed for at tabe sig. Men det ændre jo ikke på, at hvis man bruger mere en ét sæde, så må man betale for mere en ét sæde.

Den type overvægt, ved jeg ikke om man kan gøre noget ved. Men der er jo også dem der er grundet spiseforstyrrelser, de har vel et ansvar for at få det bedre og det er kun dem der kan tage det ansvar.

Forstår ikke helt din kommentar?

Jeg reagerer bare på, at du så hårdt skærer alle over én kam, og dømmer alle til selv at være skyld i deres overvægt.
Og det er de ikke.

Hvis man er psykisk og/eller fysisk syg, så kan man ikke bare sige til folk at de "skal" gøre dit eller dat, for hvis man gør det, så er man netop henne hvor det handler om intolerance og manglende empati, og dermed på randen til diktatur.

Og nej, jeg synes heller ikke det er retfærdigt at flyselskaber kan tage betaling for vægt af en person.

Anmeld

6. november 2012

MediaAnarchy

Jeg tror det er et umuligt projekt. 
Desuden synes jeg der er et problem med at sidestille rygning og overvægt. Rygning er jo sundhedsskadeligt for de andre i kupeen, mens overvægt kun er sundhedsskadeligt for den der er for tyk.

Jeg kan dog godt forstå at Brian blev irriteret og sur. Forrige gang jeg kørte med DSB havde jeg betalt billet til min rejse og pladsbillet. Og jeg glædede mig til ikek at skulle sidde i midtergangen men på et sæde. Damen ved siden af mig fyldte så meget så jeg havde et halvt sæde at sidde på. Jeg sad SÅ dårligt - helt oppe i vinduet med den ene balle ud over sædet. Desuden kampsvedte hun og prustede. Sved og prusten have jeg muligvis kunne abstrahere fra hvis hun ikke også havde taget halvdelen af min betalte plads. Så jeg endte med at sætte mig ud i midtergangen den sidste 1½ time...

Der var jeg også edderspændt rasende og ærgelig over mine spildte penge. På den anden side er der jo ikke noget at gøre ved det - ihvertfald ikke med hensyn til skatter. Men med hensyn til bestilling af to billetter - uh der havde det været smart - så jeg ikke havde bestilt en billet ved siden af hende, da hun allerede havde de to sæder. Måske bare to pladsbiletter - de koster 30 kroner stykket. Men så igen - hvor skulle grænsen gå :/

Desuden forstår jeg ikke helt hvad Brian mener med at han betaler masser af skat via sine smøger? Er der nogen der kan forklare mig det? 
Kan det ikke sidestilles med overvægtige der køber enorme mængder fed mad? Eller hvordan? 

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

modesty skriver:

Tja, jo tungere flyet er, jo mere brændstof skal man bruge... Men nej, det er måske ikke det bedste argument i verden ;-)

Men som en anden også skriver tidligere i tråden - når det er steder hvor man bestiller et sæde - f.eks fly, biograf, koncerter o. lign. synes jeg at det er helt fair at man betaler pr. sæde, ligesom alle andre. Når det er steder hvor man betaler pr. tur, som f.eks bus eller metro, er det fair at man betaler pr. person.

Jeg er altså også ret sikker på at hvis man oplyser flyselskabet om at man skal bruge to sæder, så skal man også betale for det, jeg har aldrig nogensinde hørt at det er gratis....

Desuden så kan man jo også vende den om og sige at så skal hende tøsen med det høje hår også betale ekstra for hun gør sådan at jeg ikke kan se filmen

Eller ham den høje med hatten... De tager jo filmen fra mig og derfor skal de betale ekstra for det....

Hehehe... Du kan godt se hvor vi kommer hen med det her ikke? Det er jo en latterlig diskution fordi så skal vi jo smide afgifter på alting... Hende damen med den dårlige ånde i elevatoren skal betale ekstra for at ånde på mig fordi jeg bliver dårlig af at være i hendes nærvær  

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

MediaAnarchy skriver:

Jeg tror det er et umuligt projekt. 
Desuden synes jeg der er et problem med at sidestille rygning og overvægt. Rygning er jo sundhedsskadeligt for de andre i kupeen, mens overvægt kun er sundhedsskadeligt for den der er for tyk.

Jeg kan dog godt forstå at Brian blev irriteret og sur. Forrige gang jeg kørte med DSB havde jeg betalt billet til min rejse og pladsbillet. Og jeg glædede mig til ikek at skulle sidde i midtergangen men på et sæde. Damen ved siden af mig fyldte så meget så jeg havde et halvt sæde at sidde på. Jeg sad SÅ dårligt - helt oppe i vinduet med den ene balle ud over sædet. Desuden kampsvedte hun og prustede. Sved og prusten have jeg muligvis kunne abstrahere fra hvis hun ikke også havde taget halvdelen af min betalte plads. Så jeg endte med at sætte mig ud i midtergangen den sidste 1½ time...

Der var jeg også edderspændt rasende og ærgelig over mine spildte penge. På den anden side er der jo ikke noget at gøre ved det - ihvertfald ikke med hensyn til skatter. Men med hensyn til bestilling af to billetter - uh der havde det været smart - så jeg ikke havde bestilt en billet ved siden af hende, da hun allerede havde de to sæder. Måske bare to pladsbiletter - de koster 30 kroner stykket. Men så igen - hvor skulle grænsen gå :/

Desuden forstår jeg ikke helt hvad Brian mener med at han betaler masser af skat via sine smøger? Er der nogen der kan forklare mig det? 
Kan det ikke sidestilles med overvægtige der køber enorme mængder fed mad? Eller hvordan? 

Nu er det altså ikke fordi jeg vil være en mega bitch MEN, det er jeg lige alligevel..... Heheh....

Jeg tror simpelthen ikke på din historie om at der sad en kvinde ved siden af dig i et DSB tog som fyldte 1½ sæde... Helt ærligt, den historie kan jeg slet ikke være med til...

Kig på det billede jeg ligger med, hun fylder 1½ sæde i en 3 mands-sofa, prøv at se hvor små de hynder er..... De er ca. på størrelse med et sæde i et DSB, nok lidt større men ikke meget....

Jeg kan så fortælle dig at hende der, hun kan ikke bevæge sig ind i et tog fordi hun er så tyk som hun er, så derfor kalder jeg din historie for en historie...

Jeg tror ikke på den...  Selvom du sikkert synes det var rigtig nok i dit hovede, så nej... Måske har hun været rigtig tyk, ja, sikkert, men måske du har haft lyst til at have en smule mere plads, eller ikke røre ved hende fordi du følte at din privatsfære blev ødelagt af at et andet menneske rørte ved dig, måske blev du så generet af hendes tunge vejrtrækning at du flyttede dig... Men JEG har en stor røv og jeg fylder ikke engang et HELT DSB sæde, så den historie kan jeg slet slet ikke forholde mig til.....

Sorry....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. november 2012

modesty

Jeg er altså også ret sikker på at hvis man oplyser flyselskabet om at man skal bruge to sæder, så skal man også betale for det, jeg har aldrig nogensinde hørt at det er gratis....

Desuden så kan man jo også vende den om og sige at så skal hende tøsen med det høje hår også betale ekstra for hun gør sådan at jeg ikke kan se filmen

Eller ham den høje med hatten... De tager jo filmen fra mig og derfor skal de betale ekstra for det....

Hehehe... Du kan godt se hvor vi kommer hen med det her ikke? Det er jo en latterlig diskution fordi så skal vi jo smide afgifter på alting... Hende damen med den dårlige ånde i elevatoren skal betale ekstra for at ånde på mig fordi jeg bliver dårlig af at være i hendes nærvær  

Nej, jeg synes ikke at det er det samme. Når den overvægtige skal betale for to sæder er det ikke fordi jeg som privatperson bliver generet, men fordi flyselskabet/biografen/whatever mister indtægter ved at give det ekstra sæde gratis væk. Det er ikke fair at en privatejet virksomhed skal have ekstraudgifter af den art. Det er ikke en afgift, det er ren og skær business.

Jeg har en bekendt der er svært overvægtig, og han betaler kun for ét flysæde når han rejser, selvom han fylder to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.