Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Frøken J.

wamse skriver:

Min bmi er på 39, og der kan sagtens sidde en ved siden af mig, og hold kæft et samfund, hvis man skal til at indtaste sit bmi inden man køber en billet til toget

Det er så grotesk, at tanken faktisk er lidt sjov! Og hvad med kontrollørerne? Skal de så gå rundt og spørge folk, de synes ser for store ud, hvorfor de ikke har købt 2 billetter, og om hvad deres BMI er? Ej, vel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

wamse

Frøken J. skriver:

Det er så grotesk, at tanken faktisk er lidt sjov! Og hvad med kontrollørerne? Skal de så gå rundt og spørge folk, de synes ser for store ud, hvorfor de ikke har købt 2 billetter, og om hvad deres BMI er? Ej, vel!

Jeg kan næsten heller ikke andet end at grine af det, men hold da k*** et samfund, der efterhånden viser sig

Hvem siger, at de reelt var så overvægtige, og at det ikke var hans egen frygt for at sidde for tæt på nogen, der gjorde at han ikke ville sætte sig.

Men det skræmmer mig det menneskesyn der er fremme

Anmeld

6. november 2012

nielsen80

Kort og godt: NEJ selvfølgelig skal de ikke betale mere. Lige som pigen med for meget parfume, rygeren der lugter, teenageren der spiser ostepops, blondinen som snakker om nattens udskejelser i mobiltelefonen, os med skringende unger osv heller ikke skal betale for ekstra sæder.

Jeg er sådan set ligeglad med om det er selvforskyldt eller ej, om man kan gøre for det eller ej, tanken om at nogle skal betale mere end andre, er jo så absurd og diskriminerende, at jeg ikke kan finde ord. Nu må danskerne sku lige udvise en anelse rummelighed.

Anmeld

6. november 2012

Muhmi

nielsen80 skriver:

Kort og godt: NEJ selvfølgelig skal de ikke betale mere. Lige som pigen med for meget parfume, rygeren der lugter, teenageren der spiser ostepops, blondinen som snakker om nattens udskejelser i mobiltelefonen, os med skringende unger osv heller ikke skal betale for ekstra sæder.

Jeg er sådan set ligeglad med om det er selvforskyldt eller ej, om man kan gøre for det eller ej, tanken om at nogle skal betale mere end andre, er jo så absurd og diskriminerende, at jeg ikke kan finde ord. Nu må danskerne sku lige udvise en anelse rummelighed.

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

6. november 2012

SukkerDronning

SussieThyssen skriver:

Man kan da godt høre, at du ikke ved meget om overvægt.

Hvad med de mennesker, hvor det er medicinsk påvirkning, der forårsager overvægt?

Det var på grund af medicin, at jeg blev overvægtig. Tog tyve kilo på på et halvt år. Det fortsatte, til jeg stoppede med medicinen.

Når man er på medicinen, er der ikke umiddelbart nogen mulighed for at tabe sig. Men det ændre jo ikke på, at hvis man bruger mere en ét sæde, så må man betale for mere en ét sæde.

Den type overvægt, ved jeg ikke om man kan gøre noget ved. Men der er jo også dem der er grundet spiseforstyrrelser, de har vel et ansvar for at få det bedre og det er kun dem der kan tage det ansvar.

Forstår ikke helt din kommentar?

Anmeld

6. november 2012

jydeinden

**Ønskebabyen skriver:

Jeg er enig, og synes bestemt ikke det skal være sådan. idioten kan skuda bare holde op med at ryge, hvis det er så stort et problem for ham at han betaler med i skat end andre, fordi han også betaler igennem sine cigaretter..

Men bare lige en sidebemærkning til det du skriver, så kunne man jo bedømme det ud fra BMI - altså alle de der har en BMI over 25 eller 30

skulle alle der så ønskede at tage ud og flyve så en tur på vægten eller omkring lægen for at han/hun skulle beregne bmién.. i mit hoved er ens vægt ens egen personlige ting så længe man ikke generer nogen

Anmeld

6. november 2012

modesty

tarkoflen skriver:

Gud fri mig vel en udtalelse!

Jeg er af den holdning at det kan diskuteres hvis man skal ud og flyve, så kan man overveje, om ikke der er nogle der bør betale for et ekstra sæde, fordi de er helt utrolig små, og man sidder MEGET tæt i lang tid... Det kan da heller ikke være rart for en meget overvægtig at sidde i de små flysæder, så det burde i hvert fald være en mulighed, ved ikke om det er sådan allerede

Overvægtige mennesker får et ekstra flysæde gratis. Og i dette tilfælde synes jeg at man bør betale for to billetter. Der er både et økonomisk aspekt - flyselskabet taber pænt mange penge på at skulle give et sæde gratis ud. Er det fair? Det synes jeg ikke. Og et miljømæssigt aspekt. Et fly forurener pænt meget mere end en bus og jeg synes det er fair nok at man skal betale det ekstra - hvis ikke i kompensation til flyselskabet, så da i det mindste i CO2 afgifter.

Anmeld

6. november 2012

modesty

Lahn11 skriver:

Hvis man fylder mere end et sæde, så er det vel fair at man betaler for det man fylder  

Men kun når det kommer til steder hvor man faktisk betaler for siddepladser , fly, biograf, tog osv. Busser betaler man for turen, og den koster vel det samme om man sidder ned eller står, så der mener jeg ikke de skal betale mere .. 

Enig.

Anmeld

6. november 2012

SukkerDronning

wamse skriver:

Hvis det var så nemt, som du her gør det til, mon der så var så mange overvægtige?

Overvægt kan jo skyldes mange ting, som andre også nævner fx medicin,hvilket jeg har taget 25 kg på af. Ud over kan der jo også være nogle psykiske faktorer, som man jo ikke "bare" kan gøre noget ved, men hey prøv du at søge hjælpen her hjemme, og se hvor langt du når, eller hvor længe du bliver ved, når man gang på gang render panden mod en mur.

Det handler jo heller ikke om, at overvægtige skal pakkes ind, men det handler sgu om en almen anstændighed i, hvordan man omtaler og tiltaler andre mennesker.

Jeg har ikke udtrykt at det var nemt, tvært om.

Og som jeg skrev til en anden, har jeg selv haft taget over tyve kilo på grundet medicinering. Jeg er godt klar over at når man er på medicin med den bivirkning, er der ikke ummidelbart nogen udvej af overvægten. Fordi det er noget kemisk der gør det.

Det jeg oppunrer i mod er, at det er et emne der er så tystys, at man som virksomhed ikke ville kunne kreve flere penge, af nogen der faktisk bruger mere at "produktet". Uden at det ville skabe ramaskrig.

Når det er så tabubelagt, så gavner det jo absolut ingen.

Jeg siger ikke at det er i orden for sidemanden ved pølsevognen at sige "Hey, tror du det er en god idé?" eller "Dem har du vist fået rigeligt af hva?". Det er ikke noget andre skal blande sig i. Det er ihvertfald møg ubehøvlet.

Anmeld

6. november 2012

**Ønskebabyen

skulle alle der så ønskede at tage ud og flyve så en tur på vægten eller omkring lægen for at han/hun skulle beregne bmién.. i mit hoved er ens vægt ens egen personlige ting så længe man ikke generer nogen

Jeg kan kun sige jeg er enig med dig, og at jeg er fuldstændig uenig med den (hjernedøde) person der har skrevet og forslået at tykke mennesker skal betale mere, som jeg også skriver i mit indlæg.

Den med BMI'en var bare den mest logiske i min verden, lige da jeg læste det!! Så rolig nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.