wamse skriver:
Hvis det var så nemt, som du her gør det til, mon der så var så mange overvægtige?
Overvægt kan jo skyldes mange ting, som andre også nævner fx medicin,hvilket jeg har taget 25 kg på af. Ud over kan der jo også være nogle psykiske faktorer, som man jo ikke "bare" kan gøre noget ved, men hey prøv du at søge hjælpen her hjemme, og se hvor langt du når, eller hvor længe du bliver ved, når man gang på gang render panden mod en mur.
Det handler jo heller ikke om, at overvægtige skal pakkes ind, men det handler sgu om en almen anstændighed i, hvordan man omtaler og tiltaler andre mennesker.
Jeg har ikke udtrykt at det var nemt, tvært om.
Og som jeg skrev til en anden, har jeg selv haft taget over tyve kilo på grundet medicinering. Jeg er godt klar over at når man er på medicin med den bivirkning, er der ikke ummidelbart nogen udvej af overvægten. Fordi det er noget kemisk der gør det.
Det jeg oppunrer i mod er, at det er et emne der er så tystys, at man som virksomhed ikke ville kunne kreve flere penge, af nogen der faktisk bruger mere at "produktet". Uden at det ville skabe ramaskrig.
Når det er så tabubelagt, så gavner det jo absolut ingen.
Jeg siger ikke at det er i orden for sidemanden ved pølsevognen at sige "Hey, tror du det er en god idé?" eller "Dem har du vist fået rigeligt af hva?". Det er ikke noget andre skal blande sig i. Det er ihvertfald møg ubehøvlet.
Anmeld