Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.900 visninger
119 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Muhmi

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Hvad mener du?

nej jeg synes ikke man burde betale mere, for hvem skal bedømme hvem der er tyk og hvem der ikke er?

Anmeld

5. november 2012

Mor til Ella

jydeinden skriver:

nej jeg synes ikke man burde betale mere, for hvem skal bedømme hvem der er tyk og hvem der ikke er?

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

Præcis... Hvor skulle grænsen gå? Når man fylder to sæder eller ligeså snart ens bmi er over normal? 

Anmeld

5. november 2012

FrkZier

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Hvad mener du?

nej det synes jeg bestemt ikke, det ville da være helt absurd

Anmeld

5. november 2012

B&J

nej det skal man da bestemt ikke selv om da jeg vejede 150kg jamen der kunne altså godt side en ved siden af mig selv om jeg fyldte godt til

Anmeld

5. november 2012

Muhmi

B&J skriver:

nej det skal man da bestemt ikke selv om da jeg vejede 150kg jamen der kunne altså godt side en ved siden af mig selv om jeg fyldte godt til

Præcis... Jeg kan også sagtens have én siddende ved siden af mig selvom jeg er tyk... 

Synes det er noget bull at fyre af... 

Anmeld

5. november 2012

aarhusmor

Nej, selvfølgelig skal det ikke være sådan.

Anmeld

5. november 2012

Moma

Kan ikke forstå hvorfor rygere og tykke skal sidestilles? Skal de tykke "straffes" fordi rygere bliver det - det forstår jeg ikke

Anmeld

5. november 2012

helle85

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Hvad mener du?

nej det syntes jeg ikke men jeg syntes at de burde sætte afgifter op på chokolade, cola osv og så sætte det ned for grønsager og frugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.