Burde de overvægtige betale mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Camulla

Muhmi skriver:

Vil også gå ud finde mine pilskader frem og æde et par af dem Med god samvittighed hehe

Ha ha, skål i chokolade så! Der er squ ikke nogle der skal blande sig i min overvægt!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

tarkoflen

Gud fri mig vel en udtalelse!

Jeg er af den holdning at det kan diskuteres hvis man skal ud og flyve, så kan man overveje, om ikke der er nogle der bør betale for et ekstra sæde, fordi de er helt utrolig små, og man sidder MEGET tæt i lang tid... Det kan da heller ikke være rart for en meget overvægtig at sidde i de små flysæder, så det burde i hvert fald være en mulighed, ved ikke om det er sådan allerede

Anmeld

5. november 2012

jydeinden

FruStolpe skriver:

Selvfølgelig skal man betale  (intet her i livet er gratis)

Men som udagangpunkt står man heller ikke op i toget, og slet ikke hvis man er så stor at man ikke kan sidde på eet sæde. Så vil man være alt for besværet af sin overvægt til at kunne stå op i mens man køre.... Så det ville være en undtagelse.

Jeg synes stadig at hvis man ikke kan nøjes med et sæde, så skal man betale for 2....

vælger lige at kommenterer din udtalelse .

dels vil jeg påstå at nogen overvægtige/fede sagtens kan stå op, derudover har jeg selv stået op i et tog flere gange

Anmeld

5. november 2012

FruStolpe

jydeinden skriver:

vælger lige at kommenterer din udtalelse .

dels vil jeg påstå at nogen overvægtige/fede sagtens kan stå op, derudover har jeg selv stået op i et tog flere gange

Selvfølgelig kan nogen sagtens stå op. Men hvis man er så svært overvægtig at man slet ikke kan være på et normalt sæde, så synes jeg det virker usansynligt at man ville kunne stå op enten i bus eller tog....

Jeg ved godt at der nogen gange er pladsmangel

Anmeld

5. november 2012

TeamRocket

Hvis du fylder to sæder, så betal for to. Det er vel fair nok. Dog kan jeg ikke lige se ligheden mellem rygning og overvægt i bus og tog? Skal børn og lign udsættes for farlig røg fordi et fåtal overvægtige fylder to sæder?! Come on en uintelligent bemærkning. Jeg gider fandme ikke ryges på. Så hellere stå op da.

Anmeld

5. november 2012

Åse

helle85 skriver:

nej det syntes jeg ikke men jeg syntes at de burde sætte afgifter op på chokolade, cola osv og så sætte det ned for grønsager og frugt.

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Muhmi skriver:

Fandt det her på fb..

Vil da gerne høre jeres mening

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=522996637729616&set=a.132371350125482.18612.116855125010438&type=1

Lytterdebat: Burde overvægtige betale mere for togbilletten? 

Så skete det igen! Jeg skulle med toget og måtte stå op fordi flere af mine medpassagere var tykke.
Jeg må ikke ryge i toget, selvom jeg betaler masser af skat via mine smøger, mens tykke mennesker ikke betaler mere i skat trods deres overvægt. Jeg mener at man burde betale skat for at være for tyk, og man burde også betale for 2 bille tter i bus og tog.

Sådan skriver dagens debattør, som er Brian fra Sydsjælland

Hvad mener du?

Hehe jeg har så lange ben at jeg ofte, afhængig af hvilken plads i hvilken ende jeg kommer til at sidde på (ofte bussen, godt nok) skal sidde lidt skævt, og så kommer jeg jo automatisk til at fylde lidt  Ville da være træls at skulle gøres lavere fordi ellers så skal jeg betale ekstra 

Der var faktisk engang en dame der snakkede grimt til mig fordi at jeg netop ikke kunne få mine ben helt ind under så jeg sad lige og så ville hun ikke sidde ved mig  Magen til frækhed, hun startede eller pænt ud med at spørge om hun måtte sidde ved mig - og selvfølgelig måtte hun da det  hm

Anmeld

5. november 2012

Ditte-3

man går så meget op i mobning i skoler og arbejdsplasser osv og af de mest brugte mobbegrunde er overvægt. syntes godt nok lige det er at gøre mobning inu være ved at vis man har lidt for meget på siderne så skal betale mere end andre vi har det skam slemt nok i forvejen. tror da de fleste overvægtige drømmer om at være hin den lille tynde der kan komme i alt tøj skal man så til at ha det inu være ej bliver lidt sur når jeg ser sådan noget og godt være mit inlæg er lidt rodet det må i lige bære over med

Anmeld

5. november 2012

Benjamins'mor

Nu er det jo ikke alle overvægtige der fylder 2 pladser.

Jeg er overvægtig, ifølge min vægt. Ikke ekstremt meget, men jeg er overvægtig.

Jeg fylder altså ikke to pladser af den grund. Jeg er ikke så "fed". Ikke for at være ond mod nogle.

Men nej. Det synes jeg ikke man skal.

Tykke mennesker betaler jo fedt afgift når de køber usundt mad, slik, sodavand osv.

Jeg er selv ryger. Og jeg klager ikke rigtigt over priserne. Er man utilfreds kan man jo lade være med at ryge.

Anmeld

5. november 2012

Benjamins'mor

Ditte-3 skriver:

man går så meget op i mobning i skoler og arbejdsplasser osv og af de mest brugte mobbegrunde er overvægt. syntes godt nok lige det er at gøre mobning inu være ved at vis man har lidt for meget på siderne så skal betale mere end andre vi har det skam slemt nok i forvejen. tror da de fleste overvægtige drømmer om at være hin den lille tynde der kan komme i alt tøj skal man så til at ha det inu være ej bliver lidt sur når jeg ser sådan noget og godt være mit inlæg er lidt rodet det må i lige bære over med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.