hvad tænker i om dette? og hvad vil i så gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

betski

bøllen skriver:

Man SKAL vel ikke have gave med til fødselsdag. Men jeg syntes gave er en del af det og fejre år.

størrelsen på gaven er i mine øjne under ordnet men tanken der tæller.

og så syntes jeg der er STOR forskel på om det er en børne fødselsdag eller voksen fødselsdag

Selvfølgelig er der stor forskel på en voksen fødseldag og en børne fødselsdag. Men jeg vil aldrig blive skuffet hvis der kom en til min fødselsdag uden en gave - for mig er deres deltagelse gave i sig selv. Og det er sådan jeg er blevet opdraget og vel noget man som voksen tager med sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Anonym trådstarter

betski skriver:

Selvfølgelig er der stor forskel på en voksen fødseldag og en børne fødselsdag. Men jeg vil aldrig blive skuffet hvis der kom en til min fødselsdag uden en gave - for mig er deres deltagelse gave i sig selv. Og det er sådan jeg er blevet opdraget og vel noget man som voksen tager med sig.

men nu er det jo også et barn på 7 år vi taler om her,

men han kommer ikke til at mangle noget eller føle sig ked af det

sådan er han ikke nemlig , han er meget taknemmlig og forståelig

Anmeld

1. november 2012

Elgaard73

Hej...Jeg syntes at det er ret dårlig stil af din veninde...En lille ting fra f.eks Tiger, eller som du selv skriver, en pakke tatoo tyggegummi kan man da altid finde råd til... Din dreng lyder som en sød og godt opdraget dreng som ikke forventer/ kræver (som mange børn nu ellers gør nu om dage) det store.

Jeg kunne personligt aldrig finde på at komme til en børnefødselsdag uden have et eller andet med.

Og tillykke med hans fødselsdag forøvrigt. (Han lyder som en rigtig dejlig dreng, som du godt kan være rigtig stolt af)

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Hej...Jeg syntes at det er ret dårlig stil af din veninde...En lille ting fra f.eks Tiger, eller som du selv skriver, en pakke tatoo tyggegummi kan man da altid finde råd til... Din dreng lyder som en sød og godt opdraget dreng som ikke forventer/ kræver (som mange børn nu ellers gør nu om dage) det store.

Jeg kunne personligt aldrig finde på at komme til en børnefødselsdag uden have et eller andet med.

Og tillykke med hans fødselsdag forøvrigt. (Han lyder som en rigtig dejlig dreng, som du godt kan være rigtig stolt af)

TUSIND tusind tak for dine søde ord

Jeg er PAVE stolt af ham, for han er nemlig en fantastisk lille fyr , som bare elsker alt og alle og LIVET !  

Og mange tak for lykønskningen Glæder mig til at fejre ham

Hele huset skal fyldes med flag og balloner

Anmeld

1. november 2012

bøllen

betski skriver:

Nu er du jo også voksen  Dette indlæg handler om en dreng.

i min familie får vi ( voksne ) ikke gaver til fødselsdag af f.eks min mormor. Men de deltager selvfølgelig alligevel.

og til jul er det kun børnene som får gaver. 

Men det er da spændingen ved at holde fødselsdag som barn, at man får en gave. 

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

i min familie får vi ( voksne ) ikke gaver til fødselsdag af f.eks min mormor. Men de deltager selvfølgelig alligevel.

men iøvigt ik - Så elsker jeg selv at få gaver det sker ikke så tit , hehe...også derfor jeg har kunne opdrage min søn med de gaver.. er ikke selv vandt til dem så her i huset bliver vi SÅ glade hvis vi får en pakke tykkegummi af nogen

tror ikke der findes nogen som ikke vil have gaver hvis man får sådan en

men det er da lidt øv at nogen , tror jeg skriver noget andet end jeg egentlig gør

Anmeld

1. november 2012

betski

bøllen skriver:

Tror du misforstår mig. Min opdragelser startede i min barndom og er noget jeg har taget med mig i mit voksenliv.

Anmeld

1. november 2012

klmf

Synes din bekendte springer over, hvor gærdet er lavest Det er jo åbenbart ikke fordi de slet ingen penge har, de prioriterer dem bare kun på sig selv og har ikke hjerte og forstand til at tage en lille ting med til en 7(!)-årigs fødselsdag. Netto har ofte mange fine ting til 20-50 kroner, så det er jo ikke fordi det er fuldstændig uden for rækkevidde.

Synes du skal sige til hende, at selvfølgelig er de mere end velkomne til at at komme alligevel - og når I nu alligevel lige snakker om penge, så synes du faktisk I skal nedjustere forventningerne til gavers størrelser i det hele taget, så det også gælder næste gang de inviterer. Det kan hun jo ikke sige så meget imod og så står du ikke næste gang og bruger penge du ikke har råd til at bruge, men kan fint tage en lille ting med eller bare en pæn blomst til værtinden. Jeg ville føle mig til grin for mine egne penge, hvis ikke der blev taget hånd om det der...

Anmeld

1. november 2012

Nemesis

Altså som jeg ser det kan der jo ligge meget bag.

Måske deres fine og dyre livsstil er for lånte penge og de derfor rent faktisk ikke har saltet til et æg og de nu er fanget i afdrag.

Måske hun er typen der tager og tager og ikke giver noget igen.

Men du kan jo sige skidt pyt kom alligevel og når de så inviterer så skru ned for jeres prisniveau på gaverne. uanset om de ønsker sig vildt dyre ting SKAL man jo ikke nødvendigvis komme med vildt dyre ting.

:-) Sisse

Anmeld

1. november 2012

Muhmi

Hmm... Det er jo så her at din søn skal lære det der med at det er selskabet man inviterer for og ikke gaverne... Det har han også alderen til synes jeg... Ligesom at man heller ikke holder jul for gaverne, men for hyggens skyld...

Det er i hvert fald det jeg har tænkt mig at lære mine børn fordi det har jeg selv lært....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.