hvad tænker i om dette? og hvad vil i så gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

dukke

Anonym skriver:

Jeg har lige skrevet sammen med en ''veninde''...

hun siger hun ikke kan købe gave til min søn, de har nemlig fået invitation til min søns 7 års fødselsdag...

men hvad vil i så sige og gøre ., altså for jeg tænker, nårh de kan da bare komme alligevel,( for det kommer ik så meget an på det) MEN så tænker jeg også, min søn har jo en lille '' forventning '' om en eller anden form for gave når han åbner døren til gæsterne, vil det ikke være mærkeligt og synd at han ingen gave vil få af dem, og vil det ikk være underligt...

har virkelig brug for at vide hvad i vil gøre i denne situation?

Jeg ville lade dem komme og så fortælle din søn at han desværre ikke for en gave fra dem

Så synes jeg at du skulle lave en fast "pris" for hvad du giver i gave til til dem så du ikke kommer med store dyre gaver.

Her har vi et max beløb på 200 kr og 500 kr hvis det er en rund fødselsdag

håber din søn får en dejlig dag

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Mumto3

Jeg kan slet ikke følge jer i at " det er jo ikke gaven det kommer an på". Jo, det er lige netop det det gør! Det er en måde atvise et andet menneske på at vi har tænkt på dem og at vi gerne vil gøre dem glade. At komme tomhændet til en fødselsdag synes jeg er provokerende. Fair nok at man ikke har mange penge, men man kan altid købe et sjovt viskelæder til 5 kr og så overdraget det med en historie om, at da jeg så dette viskelæder tænkte jeg på dig, fordi det ligner en fodbold og jeg ved du elsker at spille fodbold. Det er ikke prisen på gaven der betyder noget, men om folk gider gøre sig den ulejlighed at tænke på en og ønsker at gøre en glad. At man på forhånd tager stilling og siger vi gider ikke komme med en gave, men vi vil gerne komme og spise kage synes jeg er egoistisk.

Anmeld

1. november 2012

Muffinmus

Enig med de fleste andre:-9

At få gaver kan sagtens være en forventning ved fødselsdage, men børn tager nu slet ikke skade af at vide forventningerne ikke altid bliver opfyldt, og lur mig om ikke der kommer andre med et par gaver:-)

Og så bør man kun invitere folk der rent faktisk er rigtigt velkomne i ens hjem og som ens barn også er glad for:-)

Anmeld

1. november 2012

hesøth

Mumto3 skriver:

Jeg kan slet ikke følge jer i at " det er jo ikke gaven det kommer an på". Jo, det er lige netop det det gør! Det er en måde atvise et andet menneske på at vi har tænkt på dem og at vi gerne vil gøre dem glade. At komme tomhændet til en fødselsdag synes jeg er provokerende. Fair nok at man ikke har mange penge, men man kan altid købe et sjovt viskelæder til 5 kr og så overdraget det med en historie om, at da jeg så dette viskelæder tænkte jeg på dig, fordi det ligner en fodbold og jeg ved du elsker at spille fodbold. Det er ikke prisen på gaven der betyder noget, men om folk gider gøre sig den ulejlighed at tænke på en og ønsker at gøre en glad. At man på forhånd tager stilling og siger vi gider ikke komme med en gave, men vi vil gerne komme og spise kage synes jeg er egoistisk.

Enig!

Anmeld

1. november 2012

Dinna88

Jeg er bare slet ikke enig. Min søster deler din holdning, og vil nærmest hellere blive væk end at komme tomhændet. Det rører mig slet ikke - hvis dem man kommer til er indforstået med det. Og jeg forventer IKKE at folk kommer med gave til mig fordi JEG inviterer dem over for at hygge med mig 

Jeg ser lidt mere sådan her på det:
JEG inviterer mine gæster fordi jeg gerne vil tilbringe dagen med dem. Ikke fordi jeg vil have gaver af dem. Og jeg forventer bestemt ikke gaver. Derfor har jeg heller ikke snakket med mine veninder om gaver - jeg giver dem bare, også selvom de ikke holder fødselsdag. Og jo, een af dem blev lidt overrasket da jeg sagde det, da hun ikke rigtig havde tænkt over det. Og det gør mig intet

Det er anderledes hvis det er en fest de holder for mig - f.eks. et surpriseparty eller andet  Men jeg kunne virkelig aldrig drømme om at forvente gaver, på min fødselsdag fra andre end dem jeg normalt er på gaver med. (og her vil det da også være okay, hvis der f.eks. er kommet en kæmpe uventet regning, eller sådan noget) Jeg inviterer mine gæster for hyggens skyld, udelukkende.  

Nu er drengen jo også 7 år. En på 7 år kan sagtens forstå en manglende gave, hvis man forklarer det ordentligt  Dog ser børn jo verden anderledes end vi voksne gør, men han er alligevel 7 år. 

Anmeld

1. november 2012

Sphynxlover

Hun lyder da til at være en rigtig primadonna din "veninde" der...

Synes det er mega klamt at hun bare rager til sig og ikke gir en skid igen.. føj siger jeg bare !

Kan fandme godt forstå du er skuffet...

Anmeld

1. november 2012

Isabella_mor

henh01 skriver:

Jeg ville sige at de da bare kunne komme alligevel og så ville jeg lige fortælle mit barn at de kommer for at fejre ham, men ikke har nogen gave med.

Jeg ville være ked af at afvise folk fordi de ikke havde penge til at købe gaver for.

tænkte nøjagtigt det samme

Anmeld

2. november 2012

betski

Dinna88 skriver:

Jeg er bare slet ikke enig. Min søster deler din holdning, og vil nærmest hellere blive væk end at komme tomhændet. Det rører mig slet ikke - hvis dem man kommer til er indforstået med det. Og jeg forventer IKKE at folk kommer med gave til mig fordi JEG inviterer dem over for at hygge med mig 

Jeg ser lidt mere sådan her på det:
JEG inviterer mine gæster fordi jeg gerne vil tilbringe dagen med dem. Ikke fordi jeg vil have gaver af dem. Og jeg forventer bestemt ikke gaver. Derfor har jeg heller ikke snakket med mine veninder om gaver - jeg giver dem bare, også selvom de ikke holder fødselsdag. Og jo, een af dem blev lidt overrasket da jeg sagde det, da hun ikke rigtig havde tænkt over det. Og det gør mig intet

Det er anderledes hvis det er en fest de holder for mig - f.eks. et surpriseparty eller andet  Men jeg kunne virkelig aldrig drømme om at forvente gaver, på min fødselsdag fra andre end dem jeg normalt er på gaver med. (og her vil det da også være okay, hvis der f.eks. er kommet en kæmpe uventet regning, eller sådan noget) Jeg inviterer mine gæster for hyggens skyld, udelukkende.  

Nu er drengen jo også 7 år. En på 7 år kan sagtens forstå en manglende gave, hvis man forklarer det ordentligt  Dog ser børn jo verden anderledes end vi voksne gør, men han er alligevel 7 år. 

Kan læse at vi to ser meget ens på det med fødselsdag og gaver.

Det hele kan hurtigt blive for materialistisk. Fokus bør være socialt samvær og ikke gaver. Det er i hvert fald det jeg gerne vil lære videre til min datter

Anmeld

2. november 2012

Dinna88

betski skriver:

Kan læse at vi to ser meget ens på det med fødselsdag og gaver.

Det hele kan hurtigt blive for materialistisk. Fokus bør være socialt samvær og ikke gaver. Det er i hvert fald det jeg gerne vil lære videre til min datter

Det vil jeg også meget gerne, når jeg får børn

Altså, jo, vi elsker da alle gaver Men jeg kan godt være foruden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.