hvad tænker i om dette? og hvad vil i så gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg ville sige at de stadig er velkommne selvom de ikke har gave med

og så sige til sønnen at de kommer og glæder sig til at se ham, men har ikke nogen gave med til ham - så han ved det og ikke bliver skuffet

god ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Nessie

Jeg studser lidt over at du skriver "veninde".

Hvis hun ikke er veninde, hvorfor skal hun så med? Eller er det fordi du føler dig stødt over at de ikke kan have en gave med?

Jeg ville personligt bare sige til min søn at de rigtig gerne vil med til hans fødselsdag, men at de ikke har råd til at købe en gave i år.
Det er okay at børn lærer at vi ikke alle har lige meget at gøre godt med.

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg studser lidt over at du skriver "veninde".

Hvis hun ikke er veninde, hvorfor skal hun så med? Eller er det fordi du føler dig stødt over at de ikke kan have en gave med?

Jeg ville personligt bare sige til min søn at de rigtig gerne vil med til hans fødselsdag, men at de ikke har råd til at købe en gave i år.
Det er okay at børn lærer at vi ikke alle har lige meget at gøre godt med.

nej det er bestemt ikke derfor

Jeg er ligeglad med penge og ting, men det er mere prinsippet i det, nu når hun selv er på den måde hun er og forventer vi andre kommer væltende med dyre ting og penge osv..

grunden til jeg skriver '' veninde '' er fordi hun er egentlig ikke som en veninde, hun er mere noget '' familie'' og det er hun egentlig heller ikke, men vi har kendt hinanden hele livet...

og snakker om løst og fast, men vi har ikke et TÆT forhold...

håber det er forståeligt

Anmeld

1. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

nej det er bestemt ikke derfor

Jeg er ligeglad med penge og ting, men det er mere prinsippet i det, nu når hun selv er på den måde hun er og forventer vi andre kommer væltende med dyre ting og penge osv..

grunden til jeg skriver '' veninde '' er fordi hun er egentlig ikke som en veninde, hun er mere noget '' familie'' og det er hun egentlig heller ikke, men vi har kendt hinanden hele livet...

og snakker om løst og fast, men vi har ikke et TÆT forhold...

håber det er forståeligt

Det er helt forståeligt

Som du først skriver det, tænker jeg at det er fordi de ikke har ret mange penge.
Men der kan jo også være andre grunde.
Jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at forvente at andre havde dyre gaver med til mig og min familie, hvis vi ikke selv havde råd til det.

Men igen, det nemmeste er nok bare at sige til din søn inden fødselsdagen, at de ikke har en gave med, så undrer han sig da ikke når de kommer. Han er jo kun et barn, og forventer selvfølgelig en gave, hvis han ikke er blevet "advaret" på forhånd

Anmeld

1. november 2012

MorDk

henh01 skriver:

Jeg ville sige at de da bare kunne komme alligevel og så ville jeg lige fortælle mit barn at de kommer for at fejre ham, men ikke har nogen gave med.

Jeg ville være ked af at afvise folk fordi de ikke havde penge til at købe gaver for.

Enig

Din søn er "gammel" nok til at forstå det, hvis du fortæller ham det... (det er jeg sikker på) Og han kommer jo nok ikke til at mangle noget den dag vel? *S*

God føs'dag!

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er helt forståeligt

Som du først skriver det, tænker jeg at det er fordi de ikke har ret mange penge.
Men der kan jo også være andre grunde.
Jeg kunne i hvert fald ikke drømme om at forvente at andre havde dyre gaver med til mig og min familie, hvis vi ikke selv havde råd til det.

Men igen, det nemmeste er nok bare at sige til din søn inden fødselsdagen, at de ikke har en gave med, så undrer han sig da ikke når de kommer. Han er jo kun et barn, og forventer selvfølgelig en gave, hvis han ikke er blevet "advaret" på forhånd

Nej og det er netop det jeg bliver lidt ked af, for hvis de ikke har penge som hun siger , så burde hun ikke selv nærmest KRÆVE at det man køber til dem skal minimun koste 400 kr...

men hun har da lige skrevet at hun har købt gave til en anden, til noget fødselsdag de skal til... og det er også fint, men ja lige præsis,

hvorfor glæder et barn sig til sin fødselsdag ? pga fødselsdagsgaver

men som sagt er hun mere end velkommen med eller uden gave, gad bare godt hun lige gad tænkte lidt over hvad hun selv gør og siger...

Anmeld

1. november 2012

Laulund87

Ja jeg går åbenbart de andre svar for jeg synes det er synd han ikke får et eller andet.. Det er ikke gaverne det kommer an på overhovedet, men det kunne være en symbolsk ting til en 20'er. Ellers ville jeg selv købe en lille ting og sige det var fra dem.

Jeg ville selv gøre alt for at få råd til en lille ting hvis jeg blev inviteret til børnefødselsdag.

Anmeld

1. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

Nej og det er netop det jeg bliver lidt ked af, for hvis de ikke har penge som hun siger , så burde hun ikke selv nærmest KRÆVE at det man køber til dem skal minimun koste 400 kr...

men hun har da lige skrevet at hun har købt gave til en anden, til noget fødselsdag de skal til... og det er også fint, men ja lige præsis,

hvorfor glæder et barn sig til sin fødselsdag ? pga fødselsdagsgaver

men som sagt er hun mere end velkommen med eller uden gave, gad bare godt hun lige gad tænkte lidt over hvad hun selv gør og siger...

Ja, det lyder da ærlig talt lidt underligt.
Om ikke andet kunne man vel finde en eller anden ting på tilbud til en halvtredser.
jeg ville nok også tænke mit

Her giver vi gaver for 200 kr. til alle., lidt mere hvis det er rund fødselsdag, bryllup eller barnedåb.

Der er så heller ingen i vores familier der nogensinde har haft ret mange penge, så det er heldigvis ikke noget vi har tænkt så meget over.
Men har nu altid haft bare en lille ting med

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Ja, det lyder da ærlig talt lidt underligt.
Om ikke andet kunne man vel finde en eller anden ting på tilbud til en halvtredser.
jeg ville nok også tænke mit

Her giver vi gaver for 200 kr. til alle., lidt mere hvis det er rund fødselsdag, bryllup eller barnedåb.

Der er så heller ingen i vores familier der nogensinde har haft ret mange penge, så det er heldigvis ikke noget vi har tænkt så meget over.
Men har nu altid haft bare en lille ting med

åh hvor dejligt at høre at du har det på samme måde som mig.. for ja man tænker sig da sit...

vi har heller ikke særlig meget at gøre godt med, men alligevel kunne jeg ikke drømme om at komme uden en ting..og vi er også nogen der ikke giver for under 200 kr... mange gange giver vi for 300 ,(selvom vi egentlig ikke har råd) og det er jo noget man selv vælger...

• som jeg skrev tidligere vil min søn blive glad for en pakke V6 tykkegummi med tattoveringer til 5 kr i fakta

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Ja jeg går åbenbart de andre svar for jeg synes det er synd han ikke får et eller andet.. Det er ikke gaverne det kommer an på overhovedet, men det kunne være en symbolsk ting til en 20'er. Ellers ville jeg selv købe en lille ting og sige det var fra dem.

Jeg ville selv gøre alt for at få råd til en lille ting hvis jeg blev inviteret til børnefødselsdag.

nemlig og dejligt at høre, at der er en mere som er enig i mine tanker

som skrevet : min søn vil blive lykkelig for en pakke v6 tykkegummi med tattoveringer til 5 kr. i fakta...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.