hvad tænker i om dette? og hvad vil i så gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

Camulla

Anonym skriver:

Jeg har lige skrevet sammen med en ''veninde''...

hun siger hun ikke kan købe gave til min søn, de har nemlig fået invitation til min søns 7 års fødselsdag...

men hvad vil i så sige og gøre ., altså for jeg tænker, nårh de kan da bare komme alligevel,( for det kommer ik så meget an på det) MEN så tænker jeg også, min søn har jo en lille '' forventning '' om en eller anden form for gave når han åbner døren til gæsterne, vil det ikke være mærkeligt og synd at han ingen gave vil få af dem, og vil det ikk være underligt...

har virkelig brug for at vide hvad i vil gøre i denne situation?

Min søn ville ikke opdage hvis der kom nogle uden en gave. Han har så travlt med at lege den dag og har altid 100 andre pakker han er igang med at åbne. De skal bare ikke komme ørst selvfølgelig, for så ser han det. Men nu ved jeg heller ikke hvor mange I har inviteret? Men måske han ikke engang opdager det? Eller, nu er min største 4, måske de tænker mere over det som 7årig?  

Held og lykke i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Jupiter

Jeg synes helt ærligt at du skal tage den snak med veninden - for det bliver jo ikke bedre af at øse det ud til os hvor skuffet eller irriteret du er over hende.

Du er voksen, tag fat i hende og forklar at du ikke synes jeres måde at give gaver på er okay.

Det er som du selv siger en principsag, og du kommer ingen vegne med bare at blive bekræftet i din holdning herinde - det ændrer hun sig ikke af.

Det handler ikke om hvor meget gaverne koster, eller om man kommer med eller uden gaver, det handler bare om at i har de samme forventninger til den gave-aftale i har lavet/laver!

Anmeld

1. november 2012

bøllen

Anonym skriver:

men iøvigt ik - Så elsker jeg selv at få gaver det sker ikke så tit , hehe...også derfor jeg har kunne opdrage min søn med de gaver.. er ikke selv vandt til dem så her i huset bliver vi SÅ glade hvis vi får en pakke tykkegummi af nogen

tror ikke der findes nogen som ikke vil have gaver hvis man får sådan en

men det er da lidt øv at nogen , tror jeg skriver noget andet end jeg egentlig gør

Hi hi hvem gør ikke det ?

Tror alle syntes det er fedt at få gaver  Jeg gør da også - men har da fuld forståelse for, at vi ikke længere får gaver men istedet får børnene. Vi er en STOR familie så det ville blive voldsomt dyrt hvis alle skal have gaver.

Jeg har så en mand som ELSKER at forkæle med lækker gave til jul & fødselsdag istedet for.

Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver  Tror vi er enig hele vejen

Anmeld

1. november 2012

MKuhr

Anonym skriver:

nej det er ikke gaver det handler om , men har lige skrevet længere nede hvordan min '' veninde '' selv gør og er..

for tror ikke på dem da de hele tiden har de nyeste mobiler osv osv, og meget dyrer ting og når de selv invitere til deres og deres barns fødseldag så ønsker de sig sindsyg dyrer ting, og forventer også at vi kommer med meget dyrer gaver...

så en pakke tykkegummi til 5 kr kunne de vel undvære til min søn...

Hehe jeg hentydede ikke til at i gik op i det materielle synes det var fedt af veninden af de gerne vill komme men måtte indrømme at de ikke havde penge til gave.

men når du så skriver sådan, så er det jo at være dobbeltmoralsk og nærrig i mine øjne. så er det ikke så pænt og ærligt længere. men stik modsat. sikke en veninde.

så ville jeg have det skidt med hende og penge i fremtiden..

Anmeld

1. november 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg har lige skrevet sammen med en ''veninde''...

hun siger hun ikke kan købe gave til min søn, de har nemlig fået invitation til min søns 7 års fødselsdag...

men hvad vil i så sige og gøre ., altså for jeg tænker, nårh de kan da bare komme alligevel,( for det kommer ik så meget an på det) MEN så tænker jeg også, min søn har jo en lille '' forventning '' om en eller anden form for gave når han åbner døren til gæsterne, vil det ikke være mærkeligt og synd at han ingen gave vil få af dem, og vil det ikk være underligt...

har virkelig brug for at vide hvad i vil gøre i denne situation?

Tillykke med din søn.

Ej hvad er det for noget. Man kan simpelhen ikke være bekendt at komme til en 7års fødselsdag og så ikke medbringe en gave, det er simpelhen dårlig stil. 

Jeg ville skrive tilbage til hende at de selvfølgelig stadigvæk er velkommen til at komme, men at det føles lidt forkert at de ikke kan finde en 20kr i deres budget og købe en lille gave til din dreng. Og at det i fremtiden nok var en god ide at lave en aftale, om dig og din veninde i det hele taget er på gavefod men hinanden. Evt fastsætte et fast beløb som gaver i fremtiden skal koste.

Anmeld

1. november 2012

Dinna88

Anonym skriver:

det er en af grundene til at jeg er glad for baby.dk , for netop at tale med Jer om dette, så min søn ikke høre, ser eller mærker noget

Jeg elsker også at man altid kan skrive herinde, hvis der er noget man har på hjerte!

Anmeld

1. november 2012

Nadia&Daniel

henh01 skriver:

Jeg ville sige at de da bare kunne komme alligevel og så ville jeg lige fortælle mit barn at de kommer for at fejre ham, men ikke har nogen gave med.

Jeg ville være ked af at afvise folk fordi de ikke havde penge til at købe gaver for.

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hmm... Det er jo så her at din søn skal lære det der med at det er selskabet man inviterer for og ikke gaverne... Det har han også alderen til synes jeg... Ligesom at man heller ikke holder jul for gaverne, men for hyggens skyld...

Det er i hvert fald det jeg har tænkt mig at lære mine børn fordi det har jeg selv lært....

Prøv at læs nogen af de andre svar, dette handler ikke om min søn, min søn er opdraget super godt og han er taknemmelig om du så giver ham en rå kartoffel, det handler ikke om det, så ham har jeg altså opdraget fantastisk...

men det handler om min veninde .... og at hun ik vil gi noget men kun have og få noget!

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Tillykke med din søn.

Ej hvad er det for noget. Man kan simpelhen ikke være bekendt at komme til en 7års fødselsdag og så ikke medbringe en gave, det er simpelhen dårlig stil. 

Jeg ville skrive tilbage til hende at de selvfølgelig stadigvæk er velkommen til at komme, men at det føles lidt forkert at de ikke kan finde en 20kr i deres budget og købe en lille gave til din dreng. Og at det i fremtiden nok var en god ide at lave en aftale, om dig og din veninde i det hele taget er på gavefod men hinanden. Evt fastsætte et fast beløb som gaver i fremtiden skal koste.

det var en god ide ja

for jeg har da ikke lyst til at gå og være julemand, uden at få den mindste smule tilbage ...

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Tillykke med din søn.

og tak for lykønskningen

glæder mig til at fejre ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.