Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

bøllen

signe. skriver:

Men hvorfor sende noget man ved der er fyldt med fejl også endda skrive at det er fra ipad/iphone, så alle andre måske også godt ved at man er klar over at der er fejl? 

Nu kan jeg jo kun svare på egne vegne - jeg tjekker mine for fejl . Nogle opdager jeg andre ikke 

jeg personligt skriver det ikke så, hvorfor folk skriver det kan jeg ikke svare . Mit var et gæt.

tænker bare at som jeg skrev , at det kunne være en

HOV DER KAN VÆRE FEJL da det er skrevet fra ipone/iPad . Jeg har som sagt selv oplevet folk kommenter på fejl , jeg har lavet i indlæg skrevet fra telefon .

min laver konstant om på ordene og ikke altid jer ser det .

så måske for at undgå folk kommentere på evt stavefejl ( men et gæt )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

tror folk er for dovne til at læse det igennem og rette det fra telefont og tablet....

så der burde måske står undskyld stavefejl... men jeg er for doven

eller også så er det for at blære sig med deres udstyr

Lige præcis!  

Anmeld

25. oktober 2012

Guldet

signe. skriver:

indstillinger - generelt - tastatur. Så kommer der nogle forskellige ting du kan slå fra, deriblandt stavekontrol og autoforslag af tekst. 

Ihh tak nu har jeg fået slået det fra ;-)) super skønt

Anmeld

25. oktober 2012

Isabella_mor

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Dovenskab.. Man GIDER ikke springe rundt i det.. sådan har jeg det hvertfald på Iphonen... jeg GIDER virkelig ikke.. og jeg har tit for fede naller til at kunne rette det... haha.. lortesystem, jeg elsker et RIGTIGT tastatur, det kan jeg bedre finde ud af.

Anmeld

25. oktober 2012

maryjane

Isabella_mor skriver:

Dovenskab.. Man GIDER ikke springe rundt i det.. sådan har jeg det hvertfald på Iphonen... jeg GIDER virkelig ikke.. og jeg har tit for fede naller til at kunne rette det... haha.. lortesystem, jeg elsker et RIGTIGT tastatur, det kan jeg bedre finde ud af.

har det på samme måde.

Anmeld

25. oktober 2012

tarkoflen

signe. skriver:

Jae, men jeg har slået min automatiske ordforslag til, både på ipad og iphone... Synes jo måske man burde se det man skriver, og så er muligheden der jo for at slette ordet hvis det er helt forkert for selvfølgelig skal man ikke slå det automatiske fra, hvis man ellers er glad for det. Jeg gad bare ikke at den kom med alle mulige forslag, det gør der jo heller ikke på en computer

Uhh kan du forklare hvordan man slår det fra, for jeg er ved at blive idiot af at sidde og rette hele tiden fordi den retter nogle ord til verdens mærkeligste ord, som slet ingen mening giver!

Til TS så tror jeg det bunder i dovenskab, eller en eller anden form for "sikkerhed" for hvis man er kommet til at skrive noget sludder et sted

Anmeld

25. oktober 2012

MortilElias2010

Her vil jeg så gerne give mit besyv med - for MIT vedkommende har jeg hverken brug for at flashe mit udstyr eller af dovenskab der kommer stavefejl! Jeg har brugt forklaringen med at jeg skriver fra min iPad. For der er stor forskel på om jeg er på fra mobilen eller fra pc'en eller ipad'en! Mobilen er jeg aldrig på fra, så bum. Pcen indimellem men gider sjældent sidde på kontoret. Dens batteri skal være forbundet med stikkontakten da den ellers bare slukker, brugt bras  Ipad'en har ikke de samme programmer indstillet som på pc'en så når jeg fx. opretter indlæg så kan ikke gå tilbage i teksten og rette da den ikke viser hvor jeg er kommet til og så begynder jeg måske på en ny sætning midt i et ord i en anden sætning som overhovedet intet har med den sætning jeg er ved at skrive at gøre! Jeg er meget opmærksom på stavefejl og hader når der kommer nogen fra egen hånd. Jeg kan svare på andres indlæg og se hvor jeg er nået til og kan bruge fingeren til at gå tilbage i teksten, så her opstår sjældent stavefejl. Men egne oprettede indlæg så bliver jeg nødt til at vælge om jeg vil slette alt det jeg allerede har skrevet for at rette et ord eller om jeg vil fortsætte med den latterlige ene stavefejl der skulle være.. Derfor forklarer jeg det med at det er fra min iPad! 

Anmeld

25. oktober 2012

Lullaby

På min tlf kan man ikke gå tilbage og ændre indlæg. Så skal man slette alt det man efterfølgende har skrevet for at ændre et enkelt ord. Latteligt. Det er kun når jeg skal skrive på nettet det ikke kan lade sig gøre. Sms'er er intet problem.

Anmeld

25. oktober 2012

Pige2009

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Jeg er en af dem, der af og til skriver det. Hvis jeg skriver lidt stærkt laver den nogle gange underlige ting og underlige ord, som den selv foreslår. Såfremt det fremgår adskillige gange i mit indlæg, gider jeg ikke gå tilbage og rette hele skidtet  Dovenskab længe leve!  Jeg kalder det dog ikke stavefejl med slåfejl, for man kan ofte tydeligt se forskel...

Anmeld

25. oktober 2012

Pige2009

Muhmi skriver:

"Alle" har jo iPad idag, så der vil jo ikke være ræson i blær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.