Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Flødebollen

Hav en skøn aften, kvinder!

Skrevet fra min iPhone med venstre tommelfinger - den som peger mod højre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Pige2009

Uden at have læst hvad alle andre har skrevet, er min tanke, at folk lige vil gøre opmærksom på at de har en iPad.

Men det er der jo ikke noget odiøst i, da 20% af alle husholdninger i DK i dag har en tablet

Anmeld

25. oktober 2012

Muhmi

Baagøe skriver:

"Alle" har jo iPad idag, så der vil jo ikke være ræson i blær

Jeg har ikke ipad og det har manden heller ikke

Anmeld

26. oktober 2012

**Ønskebabyen

Baagøe skriver:

Men det er der jo ikke noget odiøst i, da 20% af alle husholdninger i DK i dag har en tablet

Nej, det er jeg klar over. Men jeg synes bare ofte at det er sådan, at folk lige skal nævne deres iPads....

Anmeld

26. oktober 2012

UnderCover37

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Jeg har ofte undret mig over det samme - specielt når undskyldningen om stavefejlene er helt uden slåfejl !

Jeg svarer ind i mellem pr smartphone og jeg kan sagtens rette og springe i ordene hvis jeg vil det - og så bruger jeg bare længere tid på at svare for at undgå dumme fejl - de sniger sig da ind i mellem ind i teksten men det gør de også fra pc'en hvis jeg er for hurtig...

Og at man lige læser korrektur på sin tekst burde være noget man gør pr automatik for at opdage de værste fejl (jeg siger IKKE at en tekst skal være helt perfekt, men man kan altså gøre meget selv for at det er nemmere for andre at læse og det må da også give flere svar!)

Anmeld

26. oktober 2012

RiUL

Og hvorfor er det at folk skal ha så travlt med andres stavefejl? 

Anmeld

26. oktober 2012

UnderCover37

RiUL skriver:

Jeg har faktisk ikke travlt med andres stavefejl men bliver sgu træt i hovedet når en tekst er fyldt med slåfejl fordi det indikerer dovenskab og det motiverer mig ikke til at svare...

At man ikke staver perfekt er IMO helt okay (det gør jeg altså heller ikke selv) og jeg kan godt se om det er pga problemer med at stave eller om det er slåfejl der præger et indlæg

Anmeld

26. oktober 2012

isabellasmor

RiUL skriver:

Ja tænk at lave en debat om det? 

Anmeld

26. oktober 2012

Kay

isabellasmor skriver:

Ja tænk at lave en debat om det? 

det er jo ik det debatten handler om! det er selve det at skylde skylden på det udstyr man skriver fra!

Anmeld

26. oktober 2012

isabellasmor

Kay skriver:

det er jo ik det debatten handler om! det er selve det at skylde skylden på det udstyr man skriver fra!

Der er jeg ligeså undrende... Hvis man ikke bryder sig om det, må man jo lade vær med og læse det.. Men hold da op , siger jeg bare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.