Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

signe.

Kay skriver:

enig... jeg er også ligeglad med at folk laver dem det er mere den undskyldning i bunden jeg sys er sjov...

Nøjagtig det jeg mener.. Jeg er jo sådan set også ligeglad med hvor godt/dårligt folk staver, synes bare ikke man skal give sit udstyr skylden også derfor overskriften hedder det den gør hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

IngenKoPåIsen

Jeg skriver ofte fra min i-phone, og jeg skriver ikke undskyld bla bla bla, men derimod gør jeg bare opmærksom på det til sidst ved fx 'skrevet fra iphone' Det gør jeg fordi jeg godt ved at mine indlæg bliver nedkogte på iPhone fremfor pc- sparer fx mange smileys væk derudover laver jeg også flere fejl, fordi jeg ikke kan se hele skrivefeltet på een gang, når jeg skriver.. Og så fordi knapperne herpå er sværere at ramme hvis det skal gå lidt hurtigt skrevet fra iPhone

Anmeld

25. oktober 2012

Mussen2

Malunsesmutti skriver:

Jeg skriver ofte fra min i-phone, og jeg skriver ikke undskyld bla bla bla, men derimod gør jeg bare opmærksom på det til sidst ved fx 'skrevet fra iphone' Det gør jeg fordi jeg godt ved at mine indlæg bliver nedkogte på iPhone fremfor pc- sparer fx mange smileys væk derudover laver jeg også flere fejl, fordi jeg ikke kan se hele skrivefeltet på een gang, når jeg skriver.. Og så fordi knapperne herpå er sværere at ramme hvis det skal gå lidt hurtigt skrevet fra iPhone

Enig - og ofte er mine indlæg fra iphone også skrevet i farten hvor alt ikke dobbelt tjekkes. Jeg skriver heller et indlæg/svar med fejl end slet ikke alt lave det fordi jeg ikke har tiden til at gøre det fejlfri.

Jeg synes også der opstår langt flere fejl fra ipad og iphone end fra en bærbar

Det kan ikke generer mig, at der er stavefejl i andres indlæg og håber heller ikke det generer andre, når der er fejl i mine

Anmeld

25. oktober 2012

Guldet

rikkeregnbue skriver:

Jeg har også slået det fra på min iphone

Hvordan slår man det fra??

Anmeld

25. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mor- til pige skriver:

Åh.... Inde i Indstillinger så Beskeder mener jeg... Jeg kan ikke lige huske det

Anmeld

25. oktober 2012

Guldet

rikkeregnbue skriver:

Åh.... Inde i Indstillinger så Beskeder mener jeg... Jeg kan ikke lige huske det

Øv synes ikke jeg kan finde det

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

bøllen skriver:

Har også lagt mærke til at det ofte står. Ikke at det går mig på .

undre mig mere over, at der ofte bliver kommentere på en stavefejl. 

Jeg læser mine indlæg igennem inden jeg trykker SKRIV SVAR men alligevel sniger der sig ind imellem stavefejl med.

om jeg er dårlig staver eller blot ikke er vågen når ihone / iPad retter i ordene uden jeg opdager ved jeg ikke.( for det sker desværre ofte ) 

og har heller ikke behov at undskylde for det, folk må hoppe hen over det - såfremt det er et problem

Det er mere det at man giver skriveudstyret skylden for fejlene  

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

Mor- til pige skriver:

indstillinger - generelt - tastatur. Så kommer der nogle forskellige ting du kan slå fra, deriblandt stavekontrol og autoforslag af tekst. 

Anmeld

25. oktober 2012

lycly

Man kan godt skyde skylden på Ipad'en, men det er jo bare fordi folk er dovne tænker jeg

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

LuLy skriver:

Man kan godt skyde skylden på Ipad'en, men det er jo bare fordi folk er dovne tænker jeg

Hehe ja, det er vist også det som de fleste af os er kommet frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.