Hvorfor skal Ipad være en undskyldning for stavefejl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.083 visninger
76 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

signe.

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg tror måske det er fordi - og jeg ved det ikke - at det er ligesom på en iphone, den er ret hurtig til at ændre ordende til noget helt andet, og det altså ikke lige altid man ligger mærke til det.

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

tror folk er for dovne til at læse det igennem og rette det fra telefont og tablet....

så der burde måske står undskyld stavefejl... men jeg er for doven

eller også så er det for at blære sig med deres udstyr

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

rikkeregnbue skriver:

Jeg tror måske det er fordi - og jeg ved det ikke - at det er ligesom på en iphone, den er ret hurtig til at ændre ordende til noget helt andet, og det altså ikke lige altid man ligger mærke til det.

Jae, men jeg har slået min automatiske ordforslag til, både på ipad og iphone... Synes jo måske man burde se det man skriver, og så er muligheden der jo for at slette ordet hvis det er helt forkert for selvfølgelig skal man ikke slå det automatiske fra, hvis man ellers er glad for det. Jeg gad bare ikke at den kom med alle mulige forslag, det gør der jo heller ikke på en computer

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

Kay skriver:

tror folk er for dovne til at læse det igennem og rette det fra telefont og tablet....

Haha, den med blær er meget god... Men jeg hopper nok på den med dovenskaben selvom man ikke synes det burde være så svært at slette et par ord som bare ser helt forfærdelige ud... Det gør man vel også når man skriver mails og andre ting(håber jeg da!) hehe... Synes da godt man kan skrive ordentligt i et offentligt forum 

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

signe. skriver:

Haha, den med blær er meget god... Men jeg hopper nok på den med dovenskaben selvom man ikke synes det burde være så svært at slette et par ord som bare ser helt forfærdelige ud... Det gør man vel også når man skriver mails og andre ting(håber jeg da!) hehe... Synes da godt man kan skrive ordentligt i et offentligt forum 

enig... jeg skriver ordentligt når jeg opdager mine fejl men har opdaget at jeg laver flere fejl på vores tablet end på pc'en

Anmeld

25. oktober 2012

Dustmuz

signe. skriver:

Ja, nu har jeg altså undret mig længe nok.

i en del indlæg synes jeg at man ofte falder over indlæg som slutter med, undskyld stavefejl jeg er på fra min ipad.

øhhh...?

et er at man ikke kan springe i det man har skrevet og dermed rette hvis man har ramt forkerte taster, men man kan da godt slette, der er en fin lille knap, en pil med et kryds på.

det er ikke decideret for at ramme nogen, men synes ikke man kan kaste skylden på ipaden, når det nu engang er en selv der skriver

og jep, dette indlæg er skrevet fra en ipad, så hvis der er stavefejl er det helt min egen skyld

tja, nu kan jeg bruge vores egen ipad (den første der udkom) som eksempel..

Der er IKKE stavekontrol på den, så det er udelukket...
man kan GODT springe i ordene.. tror bare folk skal lære det..
Dovenskab ved ikke at læse det igennem.. Det lyder mig mest sandsynligt..

Anmeld

25. oktober 2012

Muhmi

Kay skriver:

Anmeld

25. oktober 2012

signe.

Dustmuz skriver:

tja, nu kan jeg bruge vores egen ipad (den første der udkom) som eksempel..

Der er IKKE stavekontrol på den, så det er udelukket...
man kan GODT springe i ordene.. tror bare folk skal lære det..
Dovenskab ved ikke at læse det igennem.. Det lyder mig mest sandsynligt..

Synes bare det er så træls at læse indlæg som er fyldt med slåfejl.. for det er jo vel det det er, og så gider nogen ikke altid lige rette... Det kan bare hurtigt blive meget tung læsning...

Anmeld

25. oktober 2012

Dustmuz

signe. skriver:

Synes bare det er så træls at læse indlæg som er fyldt med slåfejl.. for det er jo vel det det er, og så gider nogen ikke altid lige rette... Det kan bare hurtigt blive meget tung læsning...

Rigtigt nok..
men du kan sagtens springe frem og tilbage i ord på en ipad..
men folk har bare for travlt til at gide og tage sig tid til at gøre ting ordenligt.
og så bliver det nemlig tung læsning.. hvilket er træls

Du ville ikke kunne se på mine indlæg om jeg skriver fra en ipad, telefon eller computer..
eneste måde du vil kunne "se" det på, er hvor lang tid jeg er om at svare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.